Mijn moeder komt uit Katwijk, dus was refo en kwam thuis met m'n pa, een katholieke jongen... Het eerste wat hij te horen kreeg van zijn schoonouders was: 'Je geloof kunnen we niet accepteren, maar jou wel.' En zo hoort het ook (dat laatste bedoel ik). Overigens was mijn moeder al een tijdje weg uit de reformatorische kerk en m'n pa had ook al meer van het geloof gezien dan alleen het katholieke, dus samen zijn ze Nederlands gereformeerd geworden. Tja, dan merk je natuurlijk wel dat er verschillen zijn.
Wat ik wel heel erg vind, is dat een moeder kan zeggen dat ze vroeger niet van haar kind hield... wat moet dat pijn doen! Ik denk dat jij weinig aan de situatie kunt veranderen, je kunt enkel bidden en hopen dat ze misschien ooit nog bijtrekken. Heel veel sterkte ermee! En ik vind het knap dat jullie nog wel contact houden met hun.
btw: mijn schoonouders zijn gereformeerd vrijgemaakt en dat gaat prima, het eerste wat zij tegen mij zeiden was 'Het is niet erg dat je van een andere kerk bent'