SGP-jongeren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2007 15:22

Lalage schreef:
Aragorn schreef:Ik ben wel een poosje lid geweest en heb zelfs iets in de organisatie gedaan, maar heb een paar maanden geleden m'n lidmaatschap eindelijk opgezegd. Tegenwoordig laat ik de G van SGP bij het stemmen maar achterwege. :wink:

Jij bij de SGP? Huh??

Tsja, dat was in m'n eertijds.. :P Ben er via vrienden een beetje ingerold, maar moest op een gegeven moment toch concluderen dat de SGP en Aragorn niet echt meer bij elkaar pasten.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 14 apr 2007 19:34

Ik ben de leeftijd van SGP jongere wat ontgroeid ;) maar kan er wel wat over zeggen...

Bij mijn ouders thuis las ik alle mogelijk SGP blaadjes. Dus op zichzelf was wist ik wel zo ongeveer wat er speelde.

Maar SGP-jongeren heb ik nooit iets mee gedaan. Ten eerste was er niets voor SGP jongeren waar wij woonden. Ten tweede was ik door school en andere (kerkelijke) activiteiten al druk genoeg, dus zat er niet op te wachten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 apr 2007 19:36

Aragorn schreef:
Lalage schreef:
Aragorn schreef:Ik ben wel een poosje lid geweest en heb zelfs iets in de organisatie gedaan, maar heb een paar maanden geleden m'n lidmaatschap eindelijk opgezegd. Tegenwoordig laat ik de G van SGP bij het stemmen maar achterwege. :wink:

Jij bij de SGP? Huh??

Tsja, dat was in m'n eertijds.. :P Ben er via vrienden een beetje ingerold, maar moest op een gegeven moment toch concluderen dat de SGP en Aragorn niet echt meer bij elkaar pasten.

[Erik is gemeen modus]Waarom moet ik nu denken aan foute vrienden? [/Erik is gemeen modus]
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MissF
Generaal
Generaal

Re: SGP-jongeren

Berichtdoor MissF » 14 apr 2007 22:12

Klaas-Jan schreef:
MissF schreef:Tja, ik vind SGP gewoon niet wat :)

(...)

Maar als je het naar je zin hebt daar: geniet er lekker van :D

Dat laatste zal ik zeker doen ;) Maar dat eerste begrijp ik niet. Waarom vind je de SGP niet wat? Dat moet je me toch nog maar eens uitleggen. Hoe denken de anderen hierover?

Omdat ik er gewoon niet helemaal thuishoor denk ik :) Ik vind het soms erg ouderwets en ben het lang niet altijd met hun standpunten eens. (die van geen enkele partij trouwens hoor, er zijn altijd punten die anders kunnen ;) )
Ik pas er gewoon niet tussen, ik ben iets 'vrijer' ofzo, qua geloofsrichting enzo.
En het interesseert me dus ook niet zo, dat is ook een reden
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2007 22:38

Wat mij betreft heeft de SGP afgedaan dankzij het niet scheiden van kerk en staat, het willen inrichten van de samenleving naar haar eigen reformatorische smaak ipv iedereen zoveel mogelijk de ruimte te geven en de halfslachtige houding jegens onze democratische rechtsstaat (wel de lusten, niet de lasten).

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 21 apr 2007 17:54

Aragorn schreef:Wat mij betreft heeft de SGP afgedaan dankzij het niet scheiden van kerk en staat, het willen inrichten van de samenleving naar haar eigen reformatorische smaak ipv iedereen zoveel mogelijk de ruimte te geven en de halfslachtige houding jegens onze democratische rechtsstaat (wel de lusten, niet de lasten).

kort maar zeer krachtig!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 apr 2007 19:20

Aragorn schreef:Wat mij betreft heeft de SGP afgedaan dankzij het niet scheiden van kerk en staat, het willen inrichten van de samenleving naar haar eigen reformatorische smaak ipv iedereen zoveel mogelijk de ruimte te geven en de halfslachtige houding jegens onze democratische rechtsstaat (wel de lusten, niet de lasten).
Elke partij wil mensen zoveel mogelijk ruimte geven binnen bepaalde grenzen. Die grens ligt voor de SGP ergens anders dan voor D66 (Om twee extremen te noemen), maar beiden hebben grenzen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 19:23

Uiteraard, en de grenzen van de SGP zijn dus neit echt de mijne.

Hoe ruimer die grenzen zijn, hoe beter (want zo wordt de individuele vrijheid gemaximaliseerd - waarmee je dus gelijk de uiterste grens kunt bepalen: daar waar jouw vrijheid die van anderen belemmert), dus exit SGP.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 apr 2007 19:27

Aragorn schreef:Uiteraard, en de grenzen van de SGP zijn dus neit echt de mijne.

Hoe ruimer die grenzen zijn, hoe beter (want zo wordt de individuele vrijheid gemaximaliseerd - waarmee je dus gelijk de uiterste grens kunt bepalen: daar waar jouw vrijheid die van anderen belemmert), dus exit SGP.
Wat een lekker vage definitie. Die uiterste grens is uiterst lastig vast te stellen. Wanneer belemmert jouw vrijheid die van mij? Daar denken wij alletwee anders over; denk bijvoorbeeld aan de discussie over wapenbezit. Of discussies over euthanasie, abortus of drugsbezit.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2007 19:56

Dat kun je inderdaad op verschillende manieren invullen. Het verschil tussen bijvoorbbeld de VVD (die overigens behoorlijk faalt in het liberaal zijn de laatste tijd) en de SGP is echter dat de SGP die principe al niet eens probeert te huldigen - los van de invulling ervan. De SGP meent namelijk dat niet de individuele vrijheid van zoveel mogelijk burgers het belangrijkst is, maar de blauwdruk van de samenleving die zij op denkt te kunnen maken uit de bijbel, ongeacht of ik me daar prettig bij voel of niet.

Dat is natuurlijk haar goed recht, maar niet mijn kopje thee. :)

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 16 mei 2007 17:19

Klaas-Jan schreef:Als SGP-jongere vraag ik me wel eens af hoe het komt dat zo weinig jongeren actief deelnemen aan de activiteiten die de SGP-jongeren organiseren? Hoe is dat bij jullie? Staat politiek te ver van je bed? Vind je de SGP geen redelijke partij? Of ben je juist wel lid van de SGP-jongeren of misschien zelfs lid van een plaatselijke jongeren-afdeling? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik vind dit leuk jammer dat ik er nu pas achter kom dat deze op deze forum staat.Ik vind in deze discusie dat de sgp jongern en de sgp zelf geen redelijke partij.Ik zit zelf bij cu jongeren en ik moet zeggen dat op sommige punten we wel met elkaar eens zijn,alleen op veel punten niet.Ik zal uitleggen waarom,in de woonplaats waar ik woon hebben we een jeugdgemeenteraad,dat is een advies orgaan aan de b en w, in die vergaderingen zijn wij de meest actieve partij,we doen veel voorstellen wie betrekking hebben op de jeugd in onze plaats.De sgp jongeren steunen altijd onze voorstellen,maar als het besproken wordt in de gemeenteraad is de sgp altijd tegen.Daarom vind ik de sgp niet consequent en dan niet serieus te noemen.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 mei 2007 17:22

Na een punt komt een spatie. Na een komma ook. CU en SGP mag met hoofdletters.

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 16 mei 2007 17:34

Machiavelli schreef:Na een punt komt een spatie. Na een komma ook. CU en SGP mag met hoofdletters.

off topique-smile

Ik ook ff offtopic...is deze reactie nu ECHT nodig? Zo storend is het toch niet?
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 mei 2007 17:36

Leej schreef:Ik ook ff offtopic...is deze reactie nu ECHT nodig? Zo storend is het toch niet?
Het leest anders behoorlijk vervelend.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 16 mei 2007 18:03

kirdneh schreef:De sgp jongeren steunen altijd onze voorstellen,maar als het besproken wordt in de gemeenteraad is de sgp altijd tegen.Daarom vind ik de sgp niet consequent en dan niet serieus te noemen.

wat flauw!
Auf Wiedersehen!

Terug naar “Archief”