Race406 schreef:caprice schreef:Ja, ook mee eens, want je moet niet afwijzend doen tegenover drugs(verslaving) en zelf wél roken, drinken van sterke drank en het dragen van oorbellen bijv., want dat is ook niet consequent. Altijd bij jezelf beginnen.
Nu vind ik drugs wel wat anders dan roken en het drinken. Je hoeft niet perse verslaafd te zijn aan bv drank. Maar ik kan jouw standpunt ergens wel wat invoelen.
In Spreuken 1 vinden we in het eerste vers: '
De wijn is een spotter, de sterke drank is woelachtig; al wie daarin dwaalt, zal niet wijs zijn.'
Bij mijn weten staat er in Gods Woord verder niets positiefs over sterke drank, terwijl wijn een drank is die met mate gebruikt kan worden. Doch het zal een spotter met de mens wezen zo wij daarin dwalen, ofwel, de glaasjes niet tellen.
Roken is een rechtstreekse zonde tegen het zesde gebod. Je brengt daarmee jezelf en je naasten in gevaar. De dood staat op de verpakking geschreven.
Een verslaving stelt altijd iets anders bóven de Heere. En dat terwijl de Heere van ons vraagt om Hém te dienen, en niet de drank, tabak, drugs en onszelf.
Al deze voorgaande zaken, evenals het lichaam beschadigen om bijvoorbeeld sieraden te dragen, zoals tatoeages en oorbellen, zullen in het leven van een christen niet gevonden worden, dan alleen in een eertijds, waar Gods Woord van spreekt in 1 Korinthe 6: 19 en 20:
Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt?
Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.