Moderator: Moderafo's
Annemieke86 schreef:Waar haalt men eigenlijk vandaan dat spijkerkleding werkkleding is? Of is dat verzonnen?
johannes1 schreef:nee iets speciaals, een zondagse pak bv die je alleen zondags aan hebt. dan maakt het niet uit dat je in de week met andere pakken loopt
Gerdien B. schreef:Het blijft wel dat de kerk het huis van God is.
Alleen al uit eerbied en respect voor dat feit vind ik persoonlijk dat je netjes gekleed er heen hoort te gaan. Ik ga ook niet in mijn kloffie naar een verjaardag en al helemaal niet als ik naar iets belangrijks ga. Gods huis bezoeken vind ik het aller belangrijkste van de week. Zou je dan niet juist op dat moment je beste kleren aan willen doen?
Echt speciale kleren voor de zondag heb ik niet, maar vind wel dat je netjes naar de kerk kunt komen.
Ouders voeden hun kinderen nu eenmaal niet gelijk op, dus daar kun je weinig over zeggen.Annemieke86 schreef:Vanmiddag hadden mijn collega's en ik een discussie over spijkerkleding op zondag. Een collega wil absoluut geen spijkerkleding op zondag aan omdat ze zo is opgevoed (haar ouders wilde het ook niet omdat ze het werkkleding vinden)
- Wat vind jij daar van?
- Waar ligt de grens qua kleding op zondag dan?
Marnix schreef:Ja daar ben ik het wel mee eens... hoewel ik ook wel eens ergens onverwacht blijf overnachten en dan toch maar in mijn zaterdagkloffie ga.
johannes1 schreef:nee iets speciaals, een zondagse pak bv die je alleen zondags aan hebt. dan maakt het niet uit dat je in de week met andere pakken loopt
Dat vind ik dus dikke onzin, kleren zijn om je schaamte te bedekken verder hou ik er rekening mee dat andere mensen mij netjes moet vinden en heb ik meestal gewoon nette kleren voor mijn doen aan.johannes1 schreef:nee iets speciaals, een zondagse pak bv die je alleen zondags aan hebt. dan maakt het niet uit dat je in de week met andere pakken loopt
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten