Moderator: Moderafo's
Tijn schreef:Volgens mij roept deze bijbeltekst terug naar de basis van de seksualiteit, dat je het voor elkaar doet en niet voor jezelf. Dat genoegdoening van de ander voorop staat in plaats van de eigen genoegdoening, dus als mensen de tekst gebruiken zoals Pauline beschrijft, snappen ze niet waar de seksualiteit om draait...
Clint schreef:Je schreef: dat je het voor elkaar doet en niet voor jezelf.
Ja na alle grappen alhier weer gemaakt, wil ook ik me aansluiten bij deze gedachte.
Dat we in een tijd leven waarin we worden uitgedaagd om juist vooral onszelf te zoeken in alle vormen, mag dat best eens gezegd worden. Het liefhebben (dienen) van die ander mag voorop staan ook in seksualiteit.
Het gaat dus inderdaad vooral om de seksualiteit en het elkaar daarin te laten delen. Maar je kunt vers 4 ook breder zien dan alleen het lichamelijke. In vers 35 Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden
wordt het algemener gebracht. Binnen een huwelijk moet je altijd op het welzijn van de ander bedacht zijn. Het liefhebben van de naaste. Dat gaat vaak niet goed. Zowel lichamelijk als geestelijk. Het is niet voor niets dan Paulus deze zaken benoemd. Het zijn trouwens antwoorden op vragen uit de gemeente van Korinthe. Relatieproblemen is iets van alle tijden helaas.3 En een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man.
Raido schreef:de macht
Namelijk om den man in deze schuldige goedwilligheid zonder reden haar lichaam te onttrekken, gelijk 1 Cor. 7:5 verklaart.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten