Eetproblemen/stoornis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 sep 2005 13:58

http://www.avrogezondheid.nl/vingeraand ... 050728.asp ;-) ik denk dat die van gisteren binnenkort ook wel kom. Over eetstoornis, ik heb naar mijn idee een driekoppige lintworm die ramadan heeft gehad ik kan eten wat ik wil, ik kom niets aan, maar het zit in de familie..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 sep 2005 16:18

Whaha...lijkt me super!

marina87
Kapitein
Kapitein

Re: Eetproblemen/stoornis

Berichtdoor marina87 » 15 mar 2006 17:32

marina87 schreef:... en moet nog steeds heel alert blijven om niet terug te vallen. Ik was toen achteraf ontzettend mager maar dacht nog dat ik dik was en dat er nog wat af moest. Ik at soms haast nix en dan opeens een kreeg ik weer vreetbuien. Dat at ik alles wat ik maar zag, het maakte niet uit wat het was.
Als er problemen zijn of ik depri ben heeft dat direct invloed op mijn eetgewoonte, en let ik niet op mijn eetgewoonte dan ga ik me rot voelen, een wisselwerking dus.

En ja hoor, we zijn weer terug bij af. :roll:
:cry: :cry: :cry: waarom?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mar 2006 17:59

wat erg Marina!!!

heel veel sterkte!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mar 2006 18:04

emotie-eten zei een collega van mij!!

het komt bij heel erg veel mensen voor, aleen de een heeft het in een ergere vorm dan de ander!!

Ik ken et ook, als ik sago ben eet ik haast niks en voel ik mij daardoor zwak.. waardoor ik weer meer kwetsbaarder ben en ga zo maar door.... logisch dan eigenlijk!! de theori is vaak zo makkelijk, in tegenstelling tot de praktijk!!1

Sterkte Marina

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 15 mar 2006 18:08

Ik herken je verhaal heel erg Marina, vanaf mijn 13e ofzo probeert men mij aan te laten komen, met mijn 15e en 17e moest ik tijdens opnames eetlust opwekkende pillen slikken. Nam ze natuurlijk zelden.
Heb toen ik 17/18 was een tijdje op 52 kilo gehangen (ben 1.68 lang/kort) maar de laatste jaren was t steeds 50 kilo en vorige maand nog maar 47, dat is wel even schrikken maar het voelt stiekum ook best goed.
Ik eet het liefst gewoon niet, bang om 'dik' te worden, maar ook omdat ik al jaren maagproblemen heb (hangt samen met M.E. helaas)
Als ik me enigzins goed voel eet ik redelijk normaal voor mijn doen. minimaal 2 boterhammen en wat avondeten, heel veel meer kan mijn kleine maag ook niet meer hebben geloof ik.
Maar zodra ik me te ziek voel of depressief ben (naast M.E. ben ik ook manisch depressief, en bedankt ;))of er gebeurt iets wat me uit mijn ritme haalt, vreet ik me ook helemaal vol om er daarna vreselijk spijt van te krijgen en weer een tijd lang bijna niets te eten tot ik er bij neerval.
De spiegel is nog altijd mij grootste vijand, dat ding laat me iets zien wat ik niet ben maar hoe vaak mensen ook tegen me zeggen dat ik dun of zelfs mager ben ik geloof het gewoon niet want ik zie toch zelf in de spiegel dat het niet zo is!
Psychiaters en andere zielenknijpers hebben jaren tevergeefs geprobeerd mij een beter zelfbeeld te laten krijgen maar ik kan er niets tegen doen. Elke keer denk ik "Nou, zo kan het wel weer he, het is wel goed zo" maar dan zie ik mezelf weer en walg ik zo vreselijk dat ik er wéér een kilo af moet hebben.
Soms zou ik willen dat er een bril bestaat die je even op kan zetten voor de spiegel en dat je dan écht ziet wat je bent zeg maar, maarja...helaas.

Sorry voor het lange verhaal.
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 15 mar 2006 18:32

Dankjewel mensen.
Goed dat je het vertelde Leilah, sterkte! Ik ben nu 47 kilo, 1.66.
Ik hoop dat dit straks weer omhoog gaat, maar aan de andere kant kan het me ook weer niks schelen. :roll: Aan de ene kant vind ik eten lekker maar aan de andere kant HAAT ik het. :oops:

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 15 mar 2006 18:45

marina87 schreef:Dankjewel mensen.
Goed dat je het vertelde Leilah, sterkte! Ik ben nu 47 kilo, 1.66.
Ik hoop dat dit straks weer omhoog gaat, maar aan de andere kant kan het me ook weer niks schelen. :roll: Aan de ene kant vind ik eten lekker maar aan de andere kant HAAT ik het. :oops:

haha dan kunnen we elkaar iig de hand schudden ;)
Ik kan van tijd tot tijd ook erg genieten van een schnitzel bij Baloe Beer hier in Dordt :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mar 2006 18:51

marina87 schreef:Aan de ene kant vind ik eten lekker maar aan de andere kant HAAT ik het. :oops:

zo herkenbaar!!!

Op een gegeven moment ga je een hekel aan eten krijgen. Bij mij werkte het juist andersom. Ik had erg last van eetbuien. Daarbij had ik niet de moet om alles er uit te gooien omdat dan mijn ma er achter zou komen. Ik heb woog op een gegeven moment 83 kilo en ben maar 1.64 lang. Dit heb ik terug weten te brengen tot 68 kilo. Heb hier wel een jaar over gedaan. Uit eindelijk ben ik nu al ander half jaar constant op dit gewicht. Al schommelt het tuuk wel is met een kilo ofzo.
Ik zit nu ook beter in mijn vel en kan moelijke tijden beter op vangen. Dan nog moet ik erg uit kijken dat ik niet te ver in eetbuien beland. Al komt het tegen woordig ook wel is voor dat ik dan juist bijna niets eet als ik echt slecht in mijn vel zit.

Denk dat deze strijd altijd terug zal komen in je leven. Al leer je wel elke keer als het minder met je gaat er beter mee om te gaan is mijn ervaring.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 15 mar 2006 19:07

sterkte Gerdien!
tsja...en sommige mensen met hun opmerkingen ´Goh jij mag wel is meer spek eten´ enz. :roll: lekker lomp...terwijl er ook tijden zijn dat ik goed kan eten. maar ja..daar moet je dan schijt aan hebben he.. :? :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 mar 2006 19:11

ja maar dan denk ik ook vaak: Je moest is weten hoe ik er voor vecht! Jij hebt makkelijk praten ... als je nu is in me kon kijken liet je deze rot opmerking wel! :x :x :x

mensen kunnen zo makkelijk oordelen. Juist zeggen ze dat als jij dat net ff niet kan hebben is mijn ervaring :?

Zo'n opmerking naast je neerleggen is makkelijker gezegt dan gedaan iig ;)

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 15 mar 2006 19:12

marina87 schreef:sterkte Gerdien!
tsja...en sommige mensen met hun opmerkingen ´Goh jij mag wel is meer spek eten´ enz. :roll: lekker lomp...terwijl er ook tijden zijn dat ik goed kan eten. maar ja..daar moet je dan schijt aan hebben he.. :? :wink:

Ik erger me nogal aan de zo vaak voorkomende opmerking als ik iets eet "Is dat alles wat je neemt? :shock:"

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 15 mar 2006 19:20

Hier nog een BED-klantje. Als je meer info wilt over eetstoornissen kan je ook kijken op de site van de Stichting Anorexia en Boulimia Nederland www.sabn.nl Ze hebben ook prikborden voor de verschillende eetstoornissen enzo. Staat veel nuttige info op.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 mar 2006 23:14

Ha wormpje, ik ook ja!
Ik heb er een therapie voor gevolgd, speciaal gericht op de BED, met goed resultaat al blijft het eten een drama....( het is of alles, of niks)!
Sterkte, ladyss! 8)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 16 mar 2006 06:52

Wat 'n verhalen.. succes mensen! Je hoort en ziet het tegenwoordig zo veel vaker als vroeger. Alhoewel het er vroeger ook wel was, maar het nu sneller uitgesproken en opgemerkt wordt. In ieder geval heel veel sterkte diegene die het nodig hebben...

*hug* Ann

Terug naar “Archief”