Knakkende gewrichten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 23 mar 2005 12:30

Geinig, die reclame onderaan. :D

Maaike

Berichtdoor Maaike » 29 mar 2005 16:08

Mariamagdalena schreef:Ja, het heeft met het kraakbeen te maken, als je veel last hebt van krakende gewrichten krijg je eerder artrose. (= slijtage in je gewrichten)

ow lekker, als ik loop is het knak-knak-knak-knak, mn enkels knakken dan telkens, en iedereen vind het een naar geluid. mn tante heeft wels gezegd dat het te maken heeft met een vochtzakje bij je gewrichten...maar of ik dr nou geloven moet weet ik niet...

Sybora
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sybora » 14 apr 2005 18:30

Je moet je er niet te veel zorgen om maken. Ik knak en kraak ook aan alle kanten, t zit al jaaaaaaaaren in de familie en iedereen is zo gezond als een vis.

Bovendien moet je maar zo denken: krakende (c.q. knakkende) wagens lopen het langst! :D
TODAY TOMORROW TOYOTA

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 14 apr 2005 20:29

Leilah schreef:Ik heb geen idee wat de oorzaak is maar ik heb het bij mn knieen, enkels en tenen. Mn ene teen knakt altijd als ik m beweest, mn knieen en enkels zo nu en dan en dan doet het ook zeer, voelt alsof er iets vanbinnen verschiet.
Ik denk niet dat het echt kwaad kan zolang het geen pijn doet.

Op google vond ik dit:

Knakkende gewrichten
Wanneer iemand zijn knokkels knakt hoor je een harde knak. Het klinkt heel naar,maar het doet vaak geen pijn. Artsen weten niet hoe het knakkende geluid wordt gemaakt. Ze zeggen dat het niet gevaarlijk is voor je gewrichten.

Als je met opzet je botten gaat kraken heb je kans dat er vocht tussen komt, waardoor de kans op reuma groter wordt! Omdat je dan moedwillig gaat kraken, er kracht achter zet.. dat is slecht.. Ja, ik spreek uit ervaring, het is een tik van mij om mn vingers e.d. te kraken, nog steeds, ook al weet ik dat het slecht is..

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 14 apr 2005 21:03

mijn rechterschouder, rechter-elleboog en rechterpols kraken.. maybe toch wat minder refowebben :D

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 14 apr 2005 21:43

als ik in de kerk mijn armen strek....
doen de ellebogen wel eens knak.knak,
andere gewrichten niet erg last van
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 apr 2005 17:24

Wat ik nu dus al enkele weken op aanraden van de apothekersasstistente slik, zijn visoliecapsules. En ik merk echt verbetering, of het nou een placebo effect is weet ik niet, maar het staat ook op het potje dat het goed is voor gewrichten. Ze zijn niet duur, maar 2.30 voor een potje met 30 capsules.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 15 apr 2005 17:48

spacy schreef:als ik in de kerk mijn armen strek....
doen de ellebogen wel eens knak.knak,
andere gewrichten niet erg last van

Plaatsgebonden dus... :mrgreen:

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 15 apr 2005 19:05

Mijn vingers knakken heel vaak, ik kan ze ook in allerlei standen houden.. (zonder hulp van andere vingers ofzo) t is beetje lastig uit te leggen.. maar t is heel vaag.. (ik ben vaag he.. :mrgreen:)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 15 apr 2005 20:56

Visoliecapsules!!!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 15 apr 2005 21:00

S-je schreef:Plaatsgebonden dus... :mrgreen:

m.a.w. het medicijn/de oplossing is euh... thuisblijven? ;)

nee gelukkig gebeurt het me soms ook wel in andere situaties,
maar ja niet overal heb je alle rust om eens de armen goed te strekken :lol:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 15 apr 2005 21:25

Mariamagdalena schreef:Visoliecapsules!!!

M'n oma vertelde altijd dat ze tamme kastanjes of koperen kannen onder haar bed legde als ze weer last van "reumatiek" had. Ze had daar echt baat bij. Ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien is het ook een tip voor je. Ze had ook nog een speciaal flesje voor de nare perioden, maar daar weet ik verder het fijne niet van.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2005 12:15

mijn vriend die laat ook heel vaak vanalles knakken ik vind het echt een rot geluid en je hebt kans dat er vocht in je kraakbeen komt is niet echt gezond maar hij wil het niet geloven :cry: :D maar hij laat zijn nek kraken armen vingers benen echt een ranzig geluid :-(

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 18 apr 2005 12:40

liefie schreef:mijn vriend die laat ook heel vaak vanalles knakken ik vind het echt een rot geluid en je hebt kans dat er vocht in je kraakbeen komt is niet echt gezond maar hij wil het niet geloven :cry: :D maar hij laat zijn nek kraken armen vingers benen echt een ranzig geluid :-(

Hmm, zo praten mn vrienden ook over mij ja, ik ben ook te eigenwijs.. :mrgreen:

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 18 apr 2005 14:03

Ik kan mun rechter grote teen laten kraken wanneer ik dat wil... geen idee hoe dat komt, kheb er verder ook nog nooit last van gehad. (van mun grote teen dan...) Ik kan me wel voorstellen dat als je gewrichten regelmatig op een manier beweegt die niet natuurlijk is, dat dat niet goed voor je is. Maar voor de rest lijken me krakende gewrichten niets ernstigs. Ik heb ook wel es een knie die knakt, maar daar valt verder geen regelmaat in te ontdekken. Dat gebeurt gewoon af en toe...

Terug naar “Archief”