Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 08 mei 2012 13:55

Vpk, ik ben bang dat als ik het een tIjd geef, haar darmpjes lui worden? Had zoiets weer ergens op internet gelezen.... Maar ik geef het nu wel gewoOn hoor, dr Ontlasting is wel erg hard nu.
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 08 mei 2012 18:01

M. heeft het gisteren goed gedaan bij mn ouders. Ikke blij want zondag had hij bij de creche bijna alleen maar zitten huilen.

@ vpk; het onderzoek was goed te doen maar de uitslag was iets minder maar ja... Eind mei nog gesprek over hoe verder te behandelen.

@ ajl; leuk dat J. nu ook probeert te draaien! Hij blijft wel beetje tobben he met zn gezondheid?!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 mei 2012 18:59

Fijn dat het goed gegaan is Juffiejuf! Met jou ook alles goed gegaan.

J blijft inderdaad rommelen met zijn longen. Hij ziet eruit als Hollands welvaren; 9 kg schoon aan de haak. IN truitjes heeft hij maatje 80 en broeken maatje 74, maar hij blijft rochelen, hoesten en verkouden en vol slijm. Ook geen wonder met een broer en zus die over hem heen niezen en snotteren. Volgens de ka was dit zeker niet iets blijvends, maar is hij nog te klein om op te hoesten. De ka noemde het een happy weezer; baby's die vol slijm zitten, maar geen longontsteking ontwikkelen.
Ik voelde mij alweer accuut schuldig dat ik gestopt was met de bv, maar volgens de ka maakte dat in dit geval niet zoveel uit.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 mei 2012 19:56

@parkiet: ik zie net in het zwangertopic dat M gisteren jarig was. nog gefeliciteerd!! leuke dag gehad?

@dippie: dat dacht ik ook van die luie darmpjes, maar ik heb het aan de huisarts gevraagd en hij zei dat dat niet zo is. lactulose zorgt ervoor dat er meer vocht in de ontlasting komt waardoor het dus zachter wordt.. volgens hem heeft dat geen negatieve invloed op de darmwerking op zich.

@juffiejuf: fijn dat het goed ging met m! de uitslag voor jou dus minder? is de crohn erg actief? krijg je ook al remicade oid?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 08 mei 2012 20:29

vpk schreef:
@dippie: dat dacht ik ook van die luie darmpjes, maar ik heb het aan de huisarts gevraagd en hij zei dat dat niet zo is. lactulose zorgt ervoor dat er meer vocht in de ontlasting komt waardoor het dus zachter wordt.. volgens hem heeft dat geen negatieve invloed op de darmwerking op zich.

Mij werd laatst wel verteld dat lactulose op de lange duur luie darmen veroorzaakt... #-o #-o

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 mei 2012 20:42

Ik meen mij te herinneren dat de ka dat ook tegen mij zie toen ik daar met de oudste kwam voor obstipatieklachten. Daarom heeft zoonlief Forlax gekregen. Dat bindt juist het vocht in de darm en daardoor gaat de stoelgang makkelijker.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2012 10:10

Wij snotteren en hoesten nog wel eventjes door. Maar afgelopen nacht eindelijk weer eens aan 1 stuk door geslapen. Was niet lang, maar S.imon werd vanochtend om half 6 kletsend wakker en heeft een half uur liggen kletsen met Elmo. :mrgreen:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 mei 2012 14:09

Dippie schreef:Vpk, ik ben bang dat als ik het een tIjd geef, haar darmpjes lui worden? Had zoiets weer ergens op internet gelezen.... Maar ik geef het nu wel gewoOn hoor, dr Ontlasting is wel erg hard nu.

Zou je niet beter op zoek kunnen gaan naar de reden van de opstopping? het lijkt me dat je daar op de lange termijn meer aan hebt dan aan symtoombestrijding (wat lactulose naar mijn mening is)

AJL, balen dat hij nog steeds vol zit. En tja, mijn bv-baby (inmiddels dreumes) was ook wel verkouden hoor, ook al geef ik bv. Dat kun je gewoon niet zo strak tegen elkaar aftekenen.

VPK, bedankt voor je felicitatie! In het weekend hebben we wat visite gehad, niet al te veel, maar ze was er al wel door van slag. Was dus wel gezellig, maar het effect was onrust in de avond, helaas. Gelukkig is ze nu weer tot rust gekomen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2012 19:39

:arrow:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 10 mei 2012 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2012 19:40

Evelien schreef:Wij snotteren en hoesten nog wel eventjes door. Maar afgelopen nacht eindelijk weer eens aan 1 stuk door geslapen. Was niet lang, maar S.imon werd vanochtend om half 6 kletsend wakker en heeft een half uur liggen kletsen met Elmo. :mrgreen:

wat fijn om dan weer even een nacht door te slapen!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2012 19:41

-Judith- schreef:

Mij werd laatst wel verteld dat lactulose op de lange duur luie darmen veroorzaakt... #-o #-o

mij is verteld dat het geen invloed heeft op de werking van de darmen en dat je dat gewoon zolang kunt gebruiken als je het wilt.. het maakt het alleen zachter! en dat merk ik hier ook.. soms kan Manoël niet poepen omdat het zo hard is, maar dan lactulose en dan komt het er zacht uit!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 09 mei 2012 20:22

@ TJ, beterschap voor jezelf en al je mannen in de ziekenboeg. blij dat het nu wat aan de beterende hand is

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 mei 2012 21:58

@parkiet, de reden is gewoon de bijvoeding, dus die hoef ik niet meer te achterhalen.

Ons lieffie was vandaag alweer 5 maanden! Morgen naar het bureau maar heb er eigenlijk geen zin in ;-)
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 10 mei 2012 07:16

Hier heeft J. wat nieuws uitgevonden hij kleed zichzelf uit in bed.
De slaapzak en pyama gaan zowiezo uit. De romper en luier soms.
Iemand een idee, wat ik er aan kan doen? Of hoe/waarom hij dat doet?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 10 mei 2012 07:19

uhhh-smile doet me denken aan laurac
Afbeelding

Terug naar “Archief”