Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2008 21:37

coupe soleil schreef:
Een trap bekleden is volgens mij heel prijzig ja. Ben ik toch blij met onze geverfde trappen (al zie je alles op die witte dingen, heel vervelend).

Wit valt wel mee, toch? Mijn trap is zwart geverfd; hoogglans...

Ja, dan valt het misschien mee. Wij hebben alle muren, meubels en dus ook de trap in dezelfde kleur wit geschilderd, zodat het allemaal een éénheid is. Maar op wit zie je alles. Dus op de eettafel, op de witte kast, op de witte trappen. Maar ach, het is allemaal zo mooi, dus om alles nu te laten bekleden of een andere kleur schilderen vind ik ook weer zo jammer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 25 mar 2008 22:05

Ach, zo lang het maar mooi is. Dat stof komt er toch wel.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mar 2008 10:28

MissF schreef:Dat vidn ik ook zoiets: mijn vriendin is op zoek naar een huis, en al vinden zij de keuken niet zo mooi, dan rekenen ze meteen: ooh, dat kost dus zoveel meer voor een nieuwe keuken.

Terwijl dat toch onzin is? Ik hou ook meer van hypermoderne keukens, we hebben een iets klassiekere, net als de badkamer. Jammer dan. We gaan er echt geen nieuwe in zetten. En lelijke kastdeurtjes van de keuken zijn zo geschilderd of alleen nieuw besteld. Scheelt enorm in kosten.

Al ben ik wel blij dat de vorige bewoners alles al gloednieuw hadden gemaakt. En ze waren volgens mij niet zo van het bezuinigen, wat ik wel ben ;) Als we ooit ons bouwval kopen, zal ik toch echt op zoek gaan naar een perfecte keuken voor heel weinig geld :D
Uhuh ik ben het wel met je eens. Soms zie je op tv van die programma's, zijn ze bijv. niet helemaal tevreden over de keuken of badkamer, gaan ze alles er uit slopen!! Je kan het ook iets door de vingers zien en gewoon veranderen wat je niet aanstaat (bijv. dan de kastjes wat jij hebt gedaan) of iets schilderen. Tenminste... ik zou er dan een beetje doorheen kijken! Wij hebben een bar en de buren hebben een inbouwkeuken waar je dus ook zo inkijkt als je in de woonkamer zit. Ik vind een inbouwkeuken mooier maar ik wil niet dat mensen mijn keuken inkijken. Dus hebben we de bar laten staan en nieuwe frontjes op de kastjes gedaan, kijk zo kan je het ook doen :wink: maar het is net iemand's keuze... :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 mar 2008 10:50

We zaten gistermiddag lekker aan een bakkie koffie toen mn man ineens opsprong en riep: 'Nu weet ik waar het lek zit!'. Er drupte gewoon water langs het behang naar beneden! Wij hopen dat het lek in Boudin zn slaapkamer in de radiator zat maar helaasch. De leiding waar het lek zit zit ingemetseld in de verhoogde douchebak en moet er dus uitgesloopt als we de verwarming op Boudin's kamer nog weer willen gebruiken :?

Nu hebben we maar besloten om meteen de hele badkamer te slopen en een nieuwe te zetten. We willen het 1 en ander verbouwen zodat we een ligbad kunnen plaatsen. (een stukje van Boudin's kamertje meenemen, die is toch best groot)

Heeft iemand enig idee wat een nieuwe badkamer ongeveer kost? (bad/ badmeubel/ kranen/ betegeling)
En heeft iemand misschien tips waar je 'redelijk goedkoop' kan shoppen? We willen mbv de kluswijzer van de Praxis 8) proberen het zelf te doen, is dat verstandig?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2008 10:56

Wij hebben onze badkamer ook zelf gebouwd. Maar dat hebben we met alles... dus als je een beetje handig bent, zou ik niet weten waarom je het niet zou kunnen. Wat een badkamer kost? Uhm, geen idee, je moet in elk geval goed shoppen. Zo kun je soms hele leuke tegels bij de bouwmarkt vinden, daar hoef je niet perse voor naar een dure badkamerzaak. En voor sanitair heb je verschillende sanidumps enzo.

1 tip voor mensen die een glazen wand als douchewand nemen: laat hem plaatsen. Mijn man ging samen met mijn vader een glazen plaat plaatsen en die stortte in. Een waterval aan glas was het gevolg... niet normaal! Zoveel glas op 1 berg had ik nog nooit gezien. Alles werd netjes vergoed door de verzekering en de fabrikant van de glazen wand (want het had niet mogen gebeuren kennelijk), maar pfffff... een dag later was manlief nog aan het trillen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 26 mar 2008 11:53

Voor 5.000 tot 10.000 euro heb je een badkamer. Meer kan natuurlijk altijd, maar minder wordt lastig.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2008 11:55

Hm. Ik denk dat die van ons wel minder dan 5000 euro heeft gekost. Denk ik. Maar ja, dat kan ik verkeerd hebben :mrgreen:

Het zijn hoe dan ook dure dingen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2008 12:41

pppfff kregen net de offerte van een vaste trap naar zolder..... (moeten zelf het gat maken en de trap zelf afschilderen) 1600 euro.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mar 2008 15:25

Voor badkamertegels kan je goed terecht bij Jan Groen in Bleiswijk, ze hebben daar ook een cash en carry met restantpartijen enzo. Verder hebben wij de badwand en het wastafelmeubel van marktplaats, bad en toilet en verder een heleboel troep bij Praxis. Totaal waren wij ergens iets tussen de 5000 en 8000 euro kwijt, maar voor dat geld hebben we dus wel badkamer,toilet en bijkeuken gedaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 16:43

Evelien schreef:pppfff kregen net de offerte van een vaste trap naar zolder..... (moeten zelf het gat maken en de trap zelf afschilderen) 1600 euro.

Huh, das vetveel!
Wij hebben ook een vaste trap neergezet naar de garage onder ons huis. Die heeft mijn man gewoon op laten meten in huis, een normale trap met 1 bocht, dicht, voor 700 euro. Zelf erin gezet, dat was helemaal niet zoveel moeite. En hij werd ook in witte grondverf afgeleverd. Dus hoefden wij hem nog maar twee keer gewoon te schilderen in onze eigen witte kleur.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2008 16:46

hoeveel tredes?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 16:47

Pfff, kzal even tellen ;)
12 (en mijn beweging ook weer gehad ;) )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2008 16:48

is het een rechte trap of een links/rechts draaiende trap?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 16:49

Haha het is een rechtsdraaiende trap. Maar wel met maar 1 bocht. Als we er één met twee bochten hadden (dus 180 graden volgens mij) dan waren we een paar tientjes extra kwijt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 26 mar 2008 17:41

Als je materiaal van de bouwmarkt haalt, en je bent zelf een beetje handig, ben je voor 2000e volgens mij wel klaar. (badkamer he)

Terug naar “Archief”