Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 18 jul 2014 11:02

faramir: "gaan we nou een potje verplassen over welke van de 2 barbaarse volkeren het meest barbaars is?"

Nee hoor, ik vermeld het feit dat de Palestijnen hun eigen bevolking gebruikt , in tegenstelling tot Israel die hun burgers beschermd. [-X

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 11:09

ineke-kitty schreef:faramir: "gaan we nou een potje verplassen over welke van de 2 barbaarse volkeren het meest barbaars is?"

Nee hoor, ik vermeld het feit dat de Palestijnen hun eigen bevolking gebruikt , in tegenstelling tot Israel die hun burgers beschermd. [-X

En daarbij 4 onschuldige Palestijnse kinderen die een potje voetballen op het strand afschieten met een granaat vanaf een marineschip voor de lol. Prachtig zulke bescherming van de Israëlische bevolking, die mannen die die vier kinderen vermoord hebben verdienen een lintje.

Barbaren zijn het, aan beide kanten van dit conflict.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 jul 2014 11:14

Faramir schreef:Indien het tunnels tussen Gaza en Israël betreft dan zou het ontzettend veel logischer zijn om het tunnel eind aan de eigen kant van de grens op te zoeken.
Niet als 90% van de tunnels aan de Gaza kant van de grens liggen. Een tunnel bouwen kan wel een jaar kosten. Dan maakt het wel verschil of je de 10% aan je eigen kant van de grens kapot maakt, of de volle 100%. Dat scheelt een hoop tijd voor er weer een conflict uitbreekt.
Faramir schreef:Gaan we nou een potje verplassen over welke van de 2 barbaarse volkeren het meest barbaars is? Voor mij is het een pot nat en allebei slecht tot op het bot.
Alsof het zo moreel verantwoord is om het expres schieten op burgers gelijk te stellen met het per ongeluk raken van burgers. Bovendien moeten we in Europa niet zo'n grote mond hebben over moraal en wie er nou barbaars is. Bij de oorlog in Afghanistan (waar Nederland ook een aandeel in had) zijn er ook burgerslachtoffers gevallen, ook door Nederlandse militairen. En wat te denken van Bosnië (Srebrenica)? Oorlog is nu eenmaal moeilijk en vanaf de zijlijn roepen dat het maar barbaren zijn, is gemakkelijk, tot je zelf partij bent/wordt in zo'n conflict.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 11:30

elbert schreef:Niet als 90% van de tunnels aan de Gaza kant van de grens liggen. Een tunnel bouwen kan wel een jaar kosten. Dan maakt het wel verschil of je de 10% aan je eigen kant van de grens kapot maakt, of de volle 100%. Dat scheelt een hoop tijd voor er weer een conflict uitbreekt.

Het uiteinde aan de eigen zijde ligt dus binnen een veel kleiner zoekgebied (10% tov 90%) lijkt me nog een argument om juist aan eigen zijde te gaan zoeken. Via de tunnel kan je wel een pakketje explosieven uitrollen die de gehele tunnel verwoesten.
Alsof het zo moreel verantwoord is om het expres schieten op burgers gelijk te stellen met het per ongeluk raken van burgers.

Een vol strand met strandgangers beschieten is idd niet expres op burgers schieten.... Dit verzin je toch zelf niet. Haal je hoofd eens uit ge grond en zie de barbaarsheden die beide partijen in dit conflict elkaar toebrengen.
Bovendien moeten we in Europa niet zo'n grote mond hebben over moraal en wie er nou barbaars is.

Nog zo'n klasse argument. Omdat Nederlanders in het recente en verre verleden ook barbaars zijn geweest en dat wellicht in een nieuw conflict weer zullen zijn mag ik mij er nu niet over uitspreken. Omdat er Nederlanders zijn geweest die hebben verkracht mag ik mij niet uitspreken tegen verkrachting. Omdat er katholiek priesters zijn geweest die pedofiele handelingen hebben verricht mag ik mij niet uitspreken tegen pedofilie. Omdat er stadgenoten zijn geweest die tijdens een potje voetbal de binnenstad hebben afgebroken mag ik niet ageren tegen voetbalgeweld. Enz enz, lik mijn vestje argumenten vind ik dat. Als ik ergens onrecht zie zal ik mij daartegen uitspreken ongeacht wat mijn landgenoten, stadsgenoten en zelf familie in het verleden heeft gedaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 18 jul 2014 11:44

Faramir schreef:Een volstrand met strandgangers beschieten is idd niet expres op burgers schieten.... Dit verzin je toch zelf niet. Haal je hoofd eens uit ge grond en zie de barbaarsheden die beide partijen in dit conflict elkaar toebrengen.

Sorry, maar het strand was helemaal LEEG.
Dat vanaf grote afstand op zee de 4 rennende kinderen voor volwassenen werden aangezien, wat ook dermate verdacht is, is te begrijpen.
Maar ook dat hamas kinderen heeft verteld daar te gaan spelen zou me niets verbazen.
Ze weten steeds beter hoe de internationale opinie bespeeld moet worden.
En dode kinderen zijn natuurlijk vreselijk, hoewel helemaal niet als ze gehersenspoeld op een madrassa of gewoon door Nahoul de Bij (de hamas versie van ons Maja de Bij) zich opofferen voor de islam.
Oh, de filistijnse maja de Bij is ook al als martelaar heengegaan voor de zaak, zie ik...

http://www.youtube.com/watch?v=eeii225G-HM

Faramir

Berichtdoor Faramir » 18 jul 2014 11:45

mealybug schreef:Sorry, maar het strand was helemaal LEEG.

Dank voor de correctie. Des te knapper 4 voetballende kinderen te raken.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 jul 2014 11:47

Faramir schreef:Het uiteinde aan de eigen zijde ligt dus binnen een veel kleiner zoekgebied (10% tov 90%) lijkt me nog een argument om juist aan eigen zijde te gaan zoeken. Via de tunnel kan je wel een pakketje explosieven uitrollen die de gehele tunnel verwoesten.
Je laatste zin is science fiction tot nu toe (onmogelijk: een tunnel kan wel tot 2 km lang zijn en loopt echt niet altijd in een rechte lijn). Achter een tunnel zit een hoop logistiek: licht, zuurstof, graafapparatuur enzovoorts. Die logistiek zit aan de Gaza kant van de tunnel en die moet je daar dus aanpakken om tunnels effectief te verwoesten.
Faramir schreef:Een vol strand met strandgangers beschieten is idd niet expres op burgers schieten.... Dit verzin je toch zelf niet. Haal je hoofd eens uit ge grond en zie de barbaarsheden die beide partijen in dit conflict elkaar toebrengen.
Ik zie dat er (burger)slachtoffers vallen inderdaad, maar dat zegt op zich nog niets over de legitimiteit bijvoorbeeld. Zelfs sommige Palestijnen erkennen dat als dit Gaza conflict bijv. voor een internationaal strafhof zou komen, de Palestijnen weleens aan het kortste eind zouden kunnen trekken, omdat zij bijvoorbeeld echt expres op burgers schieten. https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 1SlgrarQQs
Faramir schreef:Nog zo'n klasse argument. Omdat Nederlanders in het recente en verre verleden ook barbaars zijn geweest en dat wellicht in een nieuw conflict weer zullen zijn mag ik mij er nu niet over uitspreken.
Dat mag je best hoor. Ik richt mijn pijlen vooral op de morele equivalentie die je ziet (en die ik niet zie). Dat er slachtoffers vallen en dat er van beide zijden geschoten wordt, wil nog niet zeggen dat "het dus allemaal 1 pot nat is" en ze "allebei barbaars optreden". Ik zie precisiebombardementen waarbij alles gedaan wordt om burgerslachtoffers te vermijden, maar waarbij dat niet altijd lukt omdat Hamas zich verschuilt achter vrouwen en kinderen toch echt anders dan het lukraak afschieten van raketten op burgerdoelen met het doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ook al lukt dat niet door de uitstekende verdediging van Israël.

Als er raketten op Amsterdam, Rotterdam of andere steden en dorpen in Nederland werden afgeschoten, dan zou ik als burger van dit land willen dat er wat aan gedaan werd, en snel ook. Dan zou ik niet tevreden zijn met het feit dat 90% van die raketten werden neergehaald, maar dan zou ik willen dat ze helemaal niet werden afgevuurd en als daar militair ingrijpen voor nodig zou zijn, dan zou ik voor zijn.

Als ik sommige moslims moet geloven, is Israël bezig met "systematische genocide" (de woorden van de Turkse premier Erdohan). Dat zijn belachelijke uitingen die niets van doen hebben met wat er echt gebeurt, maar die wel de haat tegen Israël nog eens aanwakkeren.
Ik ben het zelf ook niet altijd eens met wat Israël doet, maar er is verschil tussen het vuurtje opstoken middels onzinnige retoriek en realistisch kritisch zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 18 jul 2014 12:25

Onvoorstelbaar, gaat de min.v.buitenlandse zaken van Frankrijk er heen om een stop van de gevechtshandelingen tussen beide partijen voor elkaar te krijgen. Ze hebben net in Frankrijk een bestorming van synagoges achter de rug, de joden die massaal Frankrijk de rug toekeren vanwege het anti-semitisme wat steeds erger wordt. En dan gaat juist hij zich er mee bemoeien?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jul 2014 21:17

Ik word stilaan kotsmisselijk van de propaganda van zowel Israël als Hamas. Ik geloof beide partijen niet meer en hun mensenverachtend geweld roept alleen maar meer aversie op. De verliezers zijn de gewone mensen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 jul 2014 08:42

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jul 2014 09:48

Mealybug

Uiteindelijk zal ook Turkije zich, net als alle andere Arabische landen, keren tegen Israel.
Je kon er op wachten dat Ergodan zijn "kritiek" zou uitspreken. 't Is net zo'n boef als iedere andere Islamiet die Israel van de kaart wil vegen.

ERGODAN: ISRAEL 'BARBAARSER DAN HITLER'

Volgens de Turkse premier Tayyip Ergodan getuigt het Israelische geweld tegen Gaza van een "barbaarsheid die erger is dan die van Hitler".
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 20 jul 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 jul 2014 09:57

ineke-kitty schreef:Mealybug

Uiteindelijk zal ook Turkije zich, net als alle andere Arabische landen, keren tegen Israel.
Je kon er op wachten dat Ergodan zijn "kritiek" zou uitspreken. 't Is net zo'n boef als iedere andere Islamiet die Israel van de kaart wil vegen.

Er beginnen zich weer aardig wat dictators te vormen in het oosten, ja.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 jul 2014 09:58

Het lijkt erop dat het Israëlische leger oprukt richting het centrum van Gaza-stad waar het hoofdkwartier van Hamas zich ergens ondergronds bevindt. Dat betekent hevige en langdurige gevechten en veel slachtoffers. Boven de stad zijn zwarte rookwolken te zien (via deze live-cam).

Xenius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Xenius » 20 jul 2014 10:58

De vergelijking met Hitler beëindigd zoals we weten altijd de discussie. Deze uitspraak is waarschijnlijk bewust gedaan om intern (in Turkije) een uitspraak te doen die zijn bevolking erg waardeert. Doet onze peroxide " politicus" in eigen land ook graag.

Het is daar natuurlijk gigantisch uit de hand gelopen. Door de zwakke ontwikkeling van de omringende landen ontstaat o.a. extremisme. Wanneer de bevolking het slecht heeft is zij vatbaarder voor extreme standpunten. Handige leiders maken daar gebruik van.

Jammer dat Israël niet altijd alles rechtstatelijk heeft opgelost. Zal allemaal nog moeilijker worden omdat de orthodoxie in Israël enorm groeit.

Ik zou daar graag vrede zien met bestaansrecht voor iedereen.

Denk dat iedereen dan eerst van zijn geloof moet vallen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 21 jul 2014 12:22

ISRAEL SLAAT AANVAL DOOR TUNNEL AF

JERUZALEM - Israelische agenten en militairen hebben maandag aan de grens met de Gazastrook een aanval van Palestijnen afgeslagen.
De aanvallers hadden een tunnel gegraven om Israel binnen te komen en kwamen boven de grond in de kibboets Nirim ten oosten van de stad Khan Yûnis in de Gazastrook.

Bron: www.Telegraaf Buitenland.

Terug naar “Archief”