Nee hoor, ik vermeld het feit dat de Palestijnen hun eigen bevolking gebruikt , in tegenstelling tot Israel die hun burgers beschermd.

Moderator: Moderafo's
ineke-kitty schreef:faramir: "gaan we nou een potje verplassen over welke van de 2 barbaarse volkeren het meest barbaars is?"
Nee hoor, ik vermeld het feit dat de Palestijnen hun eigen bevolking gebruikt , in tegenstelling tot Israel die hun burgers beschermd.
Niet als 90% van de tunnels aan de Gaza kant van de grens liggen. Een tunnel bouwen kan wel een jaar kosten. Dan maakt het wel verschil of je de 10% aan je eigen kant van de grens kapot maakt, of de volle 100%. Dat scheelt een hoop tijd voor er weer een conflict uitbreekt.Faramir schreef:Indien het tunnels tussen Gaza en Israël betreft dan zou het ontzettend veel logischer zijn om het tunnel eind aan de eigen kant van de grens op te zoeken.
Alsof het zo moreel verantwoord is om het expres schieten op burgers gelijk te stellen met het per ongeluk raken van burgers. Bovendien moeten we in Europa niet zo'n grote mond hebben over moraal en wie er nou barbaars is. Bij de oorlog in Afghanistan (waar Nederland ook een aandeel in had) zijn er ook burgerslachtoffers gevallen, ook door Nederlandse militairen. En wat te denken van Bosnië (Srebrenica)? Oorlog is nu eenmaal moeilijk en vanaf de zijlijn roepen dat het maar barbaren zijn, is gemakkelijk, tot je zelf partij bent/wordt in zo'n conflict.Faramir schreef:Gaan we nou een potje verplassen over welke van de 2 barbaarse volkeren het meest barbaars is? Voor mij is het een pot nat en allebei slecht tot op het bot.
elbert schreef:Niet als 90% van de tunnels aan de Gaza kant van de grens liggen. Een tunnel bouwen kan wel een jaar kosten. Dan maakt het wel verschil of je de 10% aan je eigen kant van de grens kapot maakt, of de volle 100%. Dat scheelt een hoop tijd voor er weer een conflict uitbreekt.
Alsof het zo moreel verantwoord is om het expres schieten op burgers gelijk te stellen met het per ongeluk raken van burgers.
Bovendien moeten we in Europa niet zo'n grote mond hebben over moraal en wie er nou barbaars is.
Faramir schreef:Een volstrand met strandgangers beschieten is idd niet expres op burgers schieten.... Dit verzin je toch zelf niet. Haal je hoofd eens uit ge grond en zie de barbaarsheden die beide partijen in dit conflict elkaar toebrengen.
mealybug schreef:Sorry, maar het strand was helemaal LEEG.
Je laatste zin is science fiction tot nu toe (onmogelijk: een tunnel kan wel tot 2 km lang zijn en loopt echt niet altijd in een rechte lijn). Achter een tunnel zit een hoop logistiek: licht, zuurstof, graafapparatuur enzovoorts. Die logistiek zit aan de Gaza kant van de tunnel en die moet je daar dus aanpakken om tunnels effectief te verwoesten.Faramir schreef:Het uiteinde aan de eigen zijde ligt dus binnen een veel kleiner zoekgebied (10% tov 90%) lijkt me nog een argument om juist aan eigen zijde te gaan zoeken. Via de tunnel kan je wel een pakketje explosieven uitrollen die de gehele tunnel verwoesten.
Ik zie dat er (burger)slachtoffers vallen inderdaad, maar dat zegt op zich nog niets over de legitimiteit bijvoorbeeld. Zelfs sommige Palestijnen erkennen dat als dit Gaza conflict bijv. voor een internationaal strafhof zou komen, de Palestijnen weleens aan het kortste eind zouden kunnen trekken, omdat zij bijvoorbeeld echt expres op burgers schieten. https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 1SlgrarQQsFaramir schreef:Een vol strand met strandgangers beschieten is idd niet expres op burgers schieten.... Dit verzin je toch zelf niet. Haal je hoofd eens uit ge grond en zie de barbaarsheden die beide partijen in dit conflict elkaar toebrengen.
Dat mag je best hoor. Ik richt mijn pijlen vooral op de morele equivalentie die je ziet (en die ik niet zie). Dat er slachtoffers vallen en dat er van beide zijden geschoten wordt, wil nog niet zeggen dat "het dus allemaal 1 pot nat is" en ze "allebei barbaars optreden". Ik zie precisiebombardementen waarbij alles gedaan wordt om burgerslachtoffers te vermijden, maar waarbij dat niet altijd lukt omdat Hamas zich verschuilt achter vrouwen en kinderen toch echt anders dan het lukraak afschieten van raketten op burgerdoelen met het doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ook al lukt dat niet door de uitstekende verdediging van Israël.Faramir schreef:Nog zo'n klasse argument. Omdat Nederlanders in het recente en verre verleden ook barbaars zijn geweest en dat wellicht in een nieuw conflict weer zullen zijn mag ik mij er nu niet over uitspreken.
ineke-kitty schreef:Mealybug
Uiteindelijk zal ook Turkije zich, net als alle andere Arabische landen, keren tegen Israel.
Je kon er op wachten dat Ergodan zijn "kritiek" zou uitspreken. 't Is net zo'n boef als iedere andere Islamiet die Israel van de kaart wil vegen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten