Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Sophie77 » 03 mei 2011 20:08

@Evelien: Ik heb het ook heel af en toe, grijs/zwarte strepen op vnl. witte was. 'k Heb geen idee waar het aan ligt en vaak moet ik veel moeite doen om de was weer schoon te krijgen.

Sinds vanmiddag heb ik een nieuw strijkijzer, eentje met zo'n stoomsysteem. Deze: http://www.beslist.nl/huishoudelijke_ap ... _8340.html. Heeft iemand ervaring met dat ding? Hij strijkt prima, maar hij maakt zo'n lawaai :shock: ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2011 20:19

Dat lawaai hoort erbij Sophie. :lol: Wen er maar aan.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 mei 2011 20:45

Echt :shock: ? Dat heeft niemand me verteld ... Of zou het niet bij alle types zo zijn?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 mei 2011 20:56

@evelien: gebruik je veel vloeibaar wasmiddel, en was je veel op lage temperaturen? Dan kunnen de vlekjes komen van wasmachineluis (een vettige aanslag in je wasmachine). Om dit te voorkomen moet je ong.1 keer per maand een kookwas draaien, evt. met soda.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 mei 2011 20:56

Evelien schreef:Dat lawaai hoort erbij Sophie. :lol: Wen er maar aan.

Ja da's waar! M'n schoonmoeder heeft er 1 (maar ze strijkt nooit :schaterlach: ) en da's een lawaaig ding.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mei 2011 21:02

Evelien schreef:Even een vraagje dames (en of heren hier in de zaal). Ik heb net een was gedraaid en ik zag dat er allemaal (zwarte) vlekken op zetten. Gelukkig is het beddengoed (en dan aan de binnenkant). Nu heb ik m'n wasmachine even laten draaien zonder was op 95 graden met een wasmachineblokje erin. Zou dit helpen? Of heeft iemand anders een tip?

Was jij witte was apart, dus echt wit bij wit en geen andere kleuren erbij ? Dan altijd een schep soda erbij en minstens een keer per maand, liefst 2 x nu, je theedoeken en witte ondergoed op 95 graden wassen, ook met die schep soda erbij.
Verder je wasmiddelbakje een keer per week goed omspoelen met heet water. Niet teveel wasmiddel gebruiken, de moderne machines hebben maar een kwart wasbol nodig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2011 21:08

1. ik was zowel op hoge als lage temperaturen (om en om zeg maar).
2. ik gebruik om en om zowel vloeibaar als niet vloeibaar wasmiddel
3. ik heb haal elke week het zeepbakje eruit en maak die helemaal schoon (ook het binnenste gedeelte)
4. ik gooi vaak wat soda bij de was
5. ik maak altijd even de binnenrand (rubbere) droog en schoon en laat de deur van de wasmachine open staan (doe hem niet direct dicht).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 mei 2011 21:37

Als een zwart zeepbakje een indicatie was voor strepen op je was, moest ik onwijs veel strepen op de was hebben... Bij mijn wasmachine krijg je het zeepbakje er heel moeilijk uit en op het vakje voor voorwas-middelen (wat ik nooit gebruik) zit een roostertje en daaronder is het echt behoorlijk zwart, maar ik heb gelukkig nooit zwarte vlekken op m'n was. En op 95 graden wassen doe ik trouwens ook nooit, maar die discussie (tikkie terug etc) is hier al vaker gevoerd :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 mei 2011 19:07

schelpje3 schreef:Verder je wasmiddelbakje een keer per week goed omspoelen met heet water.

echt waar??
dat heb ik in bijna 3 jaar nog nooit gedaan... :oops:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 mei 2011 19:28

Ik spoel m'n zeepbakje ook bijna nooit om, maar het ziet toch niet zwart. Komt denk ik omdat ik nooit vloeibaar wasmiddel gebruik, maar weinig poeder doe en altijd een schepje soda erbij. Alleen het wasverzachterbakje moet ik heel af en toe schoonmaken.

Maarre evelien, als ik zo lees wat jij allemaal doet, was het vast geen wasmachineluis :wink: Geen idee waar het dan van komt :-k

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2011 19:53

Toen m'n man het bed ging opmaken wilde ik nog even kijken of ik die vlekken kon vinden... maar is me niet gelukt. Het zit aan de binnenkant dus. Heb de wasmachine gewoon even laten draaien op 95 graden met een blokje wasmachinereiniger.

En gooi zo af en toe ook soda erbij. En de rubbereband is ook niet vies.

Ik hoop dat het bij deze keer blijft.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 04 mei 2011 20:03

@Evelien, idd maar te hopen, misschien zat er iets zwartigs bij je beddegoed???

Probleempje: Had een schattig wit vestje gekregen voor dochterlief van m'n zus.
Heb hem van de week gewassen, terwijl hij niet echt vies was(dacht ik). Maar toen hij uit de was kwam, zaten er allemaal grauwe vlekken op. Heb het vestje al 1,5 uur in de oxy gehad, maar dit heeft niets geholpen. Iemand tips? Het is een fijn gebreid vestje met pareltjes.....dus ik durf niet alles....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2011 20:18

Hoe bedoel je iets zwartigs?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 mei 2011 21:02

@rosaatje: misschien helpt het als je het in de zon legt te drogen?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 mei 2011 06:26

heeft er niet een handdoek met nog schuim of gel in gezeten?? Dat kan ook enorme zwarte vlekken geven. Zo heeft juila een aaant shirtjes met zwarte vlekken... lang leve de belleblaas en ik in een aantal andere shirtjes en handdoeken, lang leve de wella haarschuim ](*,)

Terug naar “Archief”