Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 mei 2008 08:50

voor alle duidelijk, ik was hier zo "generaliserend" omdat Lammetje bij mijn weten ook van de GG is. Bij de GG waar ik van huis uit vandaan kom is het ook niet zo, maar bij velen wel helaas. Laten we daar verder alsjeblieft niet over gaan strijden. Gooi buiten maar zout op de slakken.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mei 2008 08:59

*Annet* schreef: Gooi buiten maar zout op de slakken.

Oke... :D
(ik vond het ook al niet echt iets voor jou)

Maar ff ontopic idd. Hoe ist nu met alle zwangeren?
Mijn schoonzusje was altijd latjemager maar is nu echt lekker dik aan het worden joh.
Whoeii ik word gewoon voor het eerst tante :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 mei 2008 09:25

Evelien schreef:
(ps. en in de kerk waar ik nu zit is het heel anders, als m'n vriend alleen naar de kerk gaat op zondag en ik ben er niet bij dan vragen ze of ik ziek benzo.. en krijg ik van verschillende mensen beterschap of iets dergelijks ).

Ja en dat doen ze bij ons (in de GG!!) nou ook!! Dus het is gewoon écht niet in elke GG zo. Maar mensen die nu eenmaal een negatieve ervaring met de GG hebben, blijven spugen. Bovendien heb je ook kerkfabrieken van de HH waar het kil en koud is en dat hoor ik ook van een collegaatje dat in de HH kerkt. Dus zeg dan gewoon dat je een negatieve ervaring hebt in je vorige gemeente en daar hoeft dan niet weer persé bij genoemd te worden dat het de GG was..

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mei 2008 09:30

Lenny schreef:Ja en dat doen ze bij ons (in de GG!!) nou ook!! Dus het is gewoon écht niet in elke GG zo. Maar mensen die nu eenmaal een negatieve ervaring met de GG hebben, blijven spugen. Bovendien heb je ook kerkfabrieken van de HH waar het kil en koud is en dat hoor ik ook van een collegaatje dat in de HH kerkt. Dus zeg dan gewoon dat je een negatieve ervaring hebt in je vorige gemeente en daar hoeft dan niet weer persé bij genoemd te worden dat het de GG was..

=D>

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2008 09:36

Het maakt niet uit bij welke grotere club die kerk hoort. Maar als je er zulke dingen over zegt dan kan je inderdaad maar beter vertrekken. Annet: fijn dat je nu in een kerk zit waar je je wel thuis voelt!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 mei 2008 09:48

Lalage schreef:Het maakt niet uit bij welke grotere club die kerk hoort. Maar als je er zulke dingen over zegt dan kan je inderdaad maar beter vertrekken. Annet: fijn dat je nu in een kerk zit waar je je wel thuis voelt!

Juist. En ik kan me niet indenken dat de hele gemeente daar verschrikkelijk is. Je kunt zoiets toch gewoon proberen? Zoals ik eerder zei, ga een keer koffie drinken met zo iemand. Bevalt het je niet, dan blaas je het af. Maar bij voorbaat zeggen dat het allemaal verschrikkelijk is, maar niets proberen, dat is meer jezelf in de weg zitten m.i.

En nu gaan we niet meer zaniken over GG of niet :P Het is in alle kerken wel eens wat, dat ligt niet aan een kerkverband.

Funlover, spannend joh! Wanneer moet het ongeveer gaan gebeuren?
pobody's nerfect

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 mei 2008 10:11

@ Funlover: het is echt super om tante te zijn! Ik ben het nu sinds november van een geweldig kereltje! :D

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 mei 2008 11:52

Zo half augustus komt het als het goed is...Volgens mij is ze zo rond de 18e uitgeteld
Dus ben benieuwd.
Het lijkt me ook geweldig om tante te zijn.
En als het goed is word m'n mams nog 1 dag oppas oma. Helaas woon ik niet meer thuis dus heb ik daar niet zoveel aan :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 jun 2008 21:48

Hoe is het ermee Lammetje? Alweer wat zicht op zorg?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 jun 2008 20:26

Hoe zal het toch met Lammetje zijn?
En met het probleem van de kraamzorg?
Heb haar al een paar dagen niet gehoord.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 04 jun 2008 21:22

Volgens mij weet je pas hoeveel zorg je daadwerkelijk krijgt als je eenmaal bevallen bent.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2008 08:36

tante-tortel schreef:Volgens mij weet je pas hoeveel zorg je daadwerkelijk krijgt als je eenmaal bevallen bent.

nops... van tevoren geven ze al een indicatie... als je bijvoorbeeld nog een klein kindje hebt krijg je sowieso 6 uur extra.. etc etc.... en als je bv geeft ook!

als je bevallen bent en er zijn complicaties dan kan je extra uren aanvragen via je vk...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jun 2008 08:39

maar voor in de zomermaanden weet je het wel pas als je bevallen bent.. want ze weten niet hoe druk het dan op dat moment is... en hoeveel mensen er beschikbaar zijn... dus al zou je recht hebben op 44 uur.. dan nog kunnen ze niet garanderen dat je het krijgt... en dan is het dus afwachten tot na de bevalling

ik kreeg trouwens geen extra uren omdat ik al een kind had...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 jun 2008 08:42

trijntjejohanna schreef:maar voor in de zomermaanden weet je het wel pas als je bevallen bent.. want ze weten niet hoe druk het dan op dat moment is... en hoeveel mensen er beschikbaar zijn... dus al zou je recht hebben op 44 uur.. dan nog kunnen ze niet garanderen dat je het krijgt... en dan is het dus afwachten tot na de bevalling

ik kreeg trouwens geen extra uren omdat ik al een kind had...

Dat zal inderdaad per KC verschillend zijn. En heb je het nog wel gevraagd toen jullie tweede werd geboren?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 jun 2008 08:49

mijn schoonzus is van de zomer uitgerekend en krijgt 24 uur. "Ach, we zien wel hoe het gaat", het boeit haar niets.
Mijn broer zei dat hij wel vrij zou nemen, hij had nog 50 dagen staan!

en toen kregen we het over kinders enz. zei mijn vader dat hij het geeeeeeeen gezicht vond die vaders die achter een wandelwagen liepen :? beetje met je tijd meegaan pa! Of lopen jullie mannen er ook niet achter?

Terug naar “Archief”