Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor schelpje3 » 22 jul 2010 16:33

nita schreef:Afbeelding

bij deze het resultaat met de eyelets..
foto is aanklikbaar
weet niet hoe ik hem groter op de site kan krijgen :oops:

Ik heb hem aangeklikt, gaat goed, en was de 1 miljoenste bezoeker :mrgreen:

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 17:01

schelpje3 schreef:
nita schreef:Afbeelding

bij deze het resultaat met de eyelets..
foto is aanklikbaar
weet niet hoe ik hem groter op de site kan krijgen :oops:

Ik heb hem aangeklikt, gaat goed, en was de 1 miljoenste bezoeker :mrgreen:

heb je nog wat gewonnen? :lol:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 jul 2010 18:56

Ik was ook de miljoenste bezoeker! En er stond nog bij dat het geen grapje was! :lol: :lol:

@Nita, je kaart is erg mooi! De fotokaart trouwens ook. Ik heb me nog nooit zo verdiept in de kaartenmakelarij! Ben nu met mijn dochter aan het vouwen met vouwblaadjes.......Ook leuk!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 20:06

nita schreef:wat voor kaarten wil je nu gaan maken?

'k Heb ergens nog een analoge foto van kaarten die ik in het verleden zelf gemaakt heb, maar die kan ik even niet vinden. In elk geval is mijn stijl zoiets als die op de plaatjes hieronder. Op die manier wil ik ook verder, met wat nieuwe technieken erbij. Ik vind de plaatjes van Marjoleine erg leuk, net als die van Eline Pellinkhof. Dat is weer een heel andere stijl, maar je kunt er erg leuke dingen mee doen. Als ik eens wat gemaakt heb, zal ik wel een fotootje neerzetten hier.

Afbeelding
Afbeelding

nita schreef:en die fotokaarten, maakte je die zelf op de computer en liet je ze bij een fotograaf afdrukken, of deed je dat zelf? of hoe werkt het anders??

Die fotokaarten maak ik idd zelf op de computer, m.b.v een foto-bewerkingsprogramma. Niet alle plaatjes zijn trouwens van zelfgemaakte foto's, hoor, ik gebruik ook veel van internet voor dit soort kaarten. Als ik wat kaarten klaar heb, verstuur ik ze naar Kruidvat of foto.com. Later snijd ik de witte randen eraf en plak de foto op een kaart.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 jul 2010 20:12

Dat zwart gestreepte jurkje was echt mooi, met die laagjes!!!

Sophie77, mooie traktaties allemaal zeg!!! Ik zal de mijne zo ook ff showen, zoals beloofd :mrgreen:
Je fotokaart ziet er ook mooi uit!

Galateia, wat klinkt dat luxe zoveel kamers voor jezelf =P~ Ben benieuwd naar je nieuwe naaisels!

Nita, leuk gedaan. ik kende het nog niet zo!

Lechat, k weet niet waar ergens in Zeeland je woont? Enne, ik ben ook nog maar een beginner hoor. Gebeurt regelmatig dat ik iets even weg leg omdat ik vastloop, dan ga ik later weer verder. Of dat ik het weer eens uit moet trekken omdat ik het verkeerd genaaid heb :oops: Gebeurde me vanmiddag nog ;)

Nu nog even de traktaties:

Afbeelding
Zakjes chips met visjes met de tekst "Ik ga mijn hengeltje op de basisschool uitgooien, groetjes Sophie". Daaraan een snoepveter met een potloodje
(Vorig jaar heb ik het gezond gehouden met rozijntjes, maar alle kinderen trakteren altijd snoep dus ja...)

En voor de juffen + klas:

Afbeelding

(met boek van Dikkie Dik)

En de juffen zelf:

Afbeelding

(op de foto zijn de stoffen harten nog niet dichtgenaaid ;)). De harten zijn door sophie ingekleurd met textielstiften en ik heb ze opgevuld en er wat lavendel in gedaan.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 21:36

Leuke traktatie, mamavansophie! Een van onze jongens is dol op vissen, als we dat nog eens als thema voor z'n feest nemen kan ik die traktatie misschien wel namaken!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 22:48

Sophie77 schreef:
nita schreef:wat voor kaarten wil je nu gaan maken?

'k Heb ergens nog een analoge foto van kaarten die ik in het verleden zelf gemaakt heb, maar die kan ik even niet vinden. In elk geval is mijn stijl zoiets als die op de plaatjes hieronder. Op die manier wil ik ook verder, met wat nieuwe technieken erbij. Ik vind de plaatjes van Marjoleine erg leuk, net als die van Eline Pellinkhof. Dat is weer een heel andere stijl, maar je kunt er erg leuke dingen mee doen. Als ik eens wat gemaakt heb, zal ik wel een fotootje neerzetten hier.

Afbeelding
Afbeelding

nita schreef:en die fotokaarten, maakte je die zelf op de computer en liet je ze bij een fotograaf afdrukken, of deed je dat zelf? of hoe werkt het anders??

Die fotokaarten maak ik idd zelf op de computer, m.b.v een foto-bewerkingsprogramma. Niet alle plaatjes zijn trouwens van zelfgemaakte foto's, hoor, ik gebruik ook veel van internet voor dit soort kaarten. Als ik wat kaarten klaar heb, verstuur ik ze naar Kruidvat of foto.com. Later snijd ik de witte randen eraf en plak de foto op een kaart.

Oh wat leuk zulke kaarten, ben benieuwd naar je nieuwe creatieve uitspattingen :?
Het nadeel van die kaarten hobby vind ik dat je er zoveel mee kan :lol: er is zooooveel. En ik wordt altijd een beetje hebberig in de hobbywinkel..

Ik kan me daarom ook niet met 1 soort kaart bezighouden
Ik doe, borduur, 3d, piramide, theezakjes kaarten, soort scrap echt van alles, en probeer steeds nieuwe dingen. Blijft leuk!!

aha, doe je die fotokaarten zo! Nou misschien dat ik het ook eens ga doen, maar dan moet ik eerst maar eens uitgekeken zijn op een paar soorten kaarten die ik nu maak :wink:

@bumba dank je, wat heb jij nog gemaakt met je dochter?

@mamavansophie, wat leuk gedaan zeg!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2010 08:01

@mammavansophie, wat ontzettend leuk en orgineel gedaan. Toppie.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 23 jul 2010 10:43

Zo, ik heb sinds gisteren er weer een grote doos met kralen bij :lol: Heb ff inkopen gedaan.. Nu nog ff een goede inspiratie vinden om er wat moois van te maken!! :D Zal morgen een foto neerzetten van mn aanwinsten :wink:

Voor de kaartenmakers onder ons: al wel eens gehoord van de cuttlebug?? Mijn moeder heeft die sinds kort en wat ze er allemaal wel niet van maakt! Zal eens een paar kaarten fotograferen en hier neerzetten :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 23 jul 2010 10:50

jans1 schreef:Zo, ik heb sinds gisteren er weer een grote doos met kralen bij :lol: Heb ff inkopen gedaan.. Nu nog ff een goede inspiratie vinden om er wat moois van te maken!! :D Zal morgen een foto neerzetten van mn aanwinsten :wink:

Voor de kaartenmakers onder ons: al wel eens gehoord van de cuttlebug?? Mijn moeder heeft die sinds kort en wat ze er allemaal wel niet van maakt! Zal eens een paar kaarten fotograferen en hier neerzetten :D

=D> je gaat weer beginnen!! ben benieuwd
ja die cuttlebug, dat stans en embosapparaat, echt super
alleen dat prijsje :oops:
maar ben benieuwd naar haar ervaringen, en haar kaarten!!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 jul 2010 10:58

nog even over de eylet setter, ik heb deze:

http://shop.beertjecreatief.nl/Product/153585/Gereedschappen/EYELET_1580/ProvoCraft__Silent_setter_eyel.htm

en die werkt echt super goed! zijn 3 grotes, en met een soort deurknop moet je 'm naar beneden drukken. is niet heel veel kracht voor nodig, en hij heet niet voor niets de 'silent' setter.
Afbeelding

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 23 jul 2010 11:08

jeepeecee schreef:nog even over de eylet setter, ik heb deze:

http://shop.beertjecreatief.nl/Product/153585/Gereedschappen/EYELET_1580/ProvoCraft__Silent_setter_eyel.htm

en die werkt echt super goed! zijn 3 grotes, en met een soort deurknop moet je 'm naar beneden drukken. is niet heel veel kracht voor nodig, en hij heet niet voor niets de 'silent' setter.

oh die is super handig!!
ik heb nu iets anders zijn 3 soort ijzeren dingen, vraag me niet hoe het heet :oops:
maar dat kreeg ik van de hobbywinkel
met die ene maak je een gaatje (en dan zit er nog 1 bij voor de grote eyelets)
en met die ander haak je in de achterkant, en dan een tikje van de hamer en dan zit ie er ook in.

Die was 6,95.
Maar die van jou ziet er wel super handig uit!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 23 jul 2010 11:27

nita schreef:
jans1 schreef:Zo, ik heb sinds gisteren er weer een grote doos met kralen bij :lol: Heb ff inkopen gedaan.. Nu nog ff een goede inspiratie vinden om er wat moois van te maken!! :D Zal morgen een foto neerzetten van mn aanwinsten :wink:

Jaja... Alleen nu het weer zo gaat "kriebelen" krijg ik het weer druk met andere dingen :wink: Vanavond komt vriendlief dus moet wachten tot morgenmiddag want dan moet ie werken en heb ik lekker vrij :wink:
Ja die Cuttlebug kost 100 euro.. Maar mams heeft em er al uit :D Ze verkoopt haar kaarten ook en ze vangt al snel 2 euro voor een kaart :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 23 jul 2010 12:05

jans1 schreef:
nita schreef:

Jaja... Alleen nu het weer zo gaat "kriebelen" krijg ik het weer druk met andere dingen :wink: Vanavond komt vriendlief dus moet wachten tot morgenmiddag want dan moet ie werken en heb ik lekker vrij :wink:
Ja die Cuttlebug kost 100 euro.. Maar mams heeft em er al uit :D Ze verkoopt haar kaarten ook en ze vangt al snel 2 euro voor een kaart :wink:

aha, nu genoeg tijd dus om inspiratie op te doen :wink:
ja op die manier heeft ze hem dr snel uit, das lekker idd.
ben benieuwd naar een foto van haar kaarten!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 jul 2010 12:57

nita schreef:@Bumba, dank je, wat heb jij nog gemaakt met je dochter?

Oh, we begonnen simpel hoor! Eerst een hoedje van papier, daarna een bootje gevouwen en nu zijn we bezig met een kraanvogel. Ik heb van iemand een computerprogrammaatje gekregen "Paper Folding 3D", waar in stap-voor-stap wordt uitgelegd hoe je moet vouwen. Mijn dochter (5) opent het tegenwoordig zelf en gaat lekker vouwen. Vanochtend maar nieuwe vouwblaadjes bij Zeeman gehaald. :mrgreen:

Terug naar “Archief”