Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kinderwens

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2010 10:25

zie pb :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2010 12:27

Heel veel sterkte Tuinfluiter ook voor je man!!

Wij zijn in april naar de HA geweest en ik ben in mei nog 1 keer ongesteld geweest we waren ZWANGER! En nu zie topic miskraam :cry:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 17 jul 2010 16:38

HEEL heftig Liefie dat je een miskraam hebt gehad :(
Hoop echt dat je het goed zult verwerken!
Je zult je wel heel naar voelen...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 19 jul 2010 07:50

Tuinfluiter schreef:Bij IVF is hoe meer eitjes hoe beter.
Want zo maak je meer kans op meerdere bevruchtingen.
Als je als stel er voor kiest niets weg te willen gooien halen ze maar hoogstens 2 eitjes eruit.
Als nu achteraf blijkt dat die niet van hele goede kwaliteit zijn heb je al veel minder kans.
Bij stellen die hier geen punt van maken kunnen en door extra toediening van hormonen zo een stuk of 16 eitjes geoost worden.

Bijv bij IUI is er toch wel een maximum voor de hoeveelheid eitjes die je mag hebben.
De grens ligt ongeveer bij 3 eitjes.
Als het meer als 3 a 4 word heb je overstimulatie en dit kan gevaarlijk zijn voor je eierstokken want die gaan heel erg opzetten.
Als dit het geval is word er niet behandeld.

Hoi Tuinfluiter,

Wat heftig zeg om over dit soort dingen na te moeten denken.
Ik ken een stel dat via IVF een tweeling heeft gekregen.
Een paar jaar later wilden ze weer met IVF proberen een kindje te krijgen, maar ze wilden beslist niet meer dat er meer dan 1 eitje zou worden bevrucht en terug geplaatst. Ze wilden niet dat er bevruchte eicelen vernietigd zouden moeten worden, of dat er iets anders mee zou gebeuren. De arts heeft na lang praten toegestemd, maar zei dat de kans echt superklein zou zijn dat het op deze manier zou gaan lukken. En... bij de eerste keer was het raak! Ze hebben vorige week een gezonde zoon gekregen.

Sterkte bij het nemen van een beslissing.
Je vraagt of kinderlozen dit herkennen.
Wij hebben al heel snel voor onszelf besloten geen IVF te willen doen. Later bleek dat dit bij ons ook niet had gekund.
Wij hebben al heel snel voor adoptie gekozen, en dat voelde en voelt goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jul 2010 14:50

Tuinfluiter en man: heel veel sterkte, niet alleen n.a.v. deze laatste tegenvaller (te zacht uitgedrukt, maar ik weet even geen beter woord), maar ook v.w.b. de beslissing(en) die jullie moeten nemen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 jul 2010 17:29

Le Chat en Anne, Bedankt voor jullie steunende woorden!!!

Vind het soms wel een beetje moeilijk om ons verhaal hier te plaatsen.
Aan de ene kant is het ontzettend fijn en doet het ons heel goed om zoveel reacties met steunende woorden en reacties waarin meegehoopt word te krijgen, maar aan de andere kant is het absoluut niet onze bedoeling jullie hiermee lastig te vallen en zo misschien wel medelijden op te wekken...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jul 2010 18:54

nee meid, ben je wijs! We leven allemaal oprecht met jullie mee en vinden het heel bijzonder dat je zo open durft te zijn.
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jul 2010 18:56

Tuinfluiter schreef:Le Chat en Anne, Bedankt voor jullie steunende woorden!!!

Aan de ene kant is het ontzettend fijn en doet het ons heel goed om zoveel reacties met steunende woorden en reacties waarin meegehoopt word te krijgen, maar aan de andere kant is het absoluut niet onze bedoeling jullie hiermee lastig te vallen en zo misschien wel medelijden op te wekken...

Het is juist goed om erover te praten/schrijven zodat wij met jullie mee kunnen leven!
Gewoon blijven doen hoor zolang je het zelf wilt!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 jul 2010 18:59

Tuinfluiter schreef:....... lastig te vallen en zo misschien wel medelijden op te wekken...

Ik hoop niet dat je denkt, dat we hier zo denken! Ik vind het ontzettend dapper dat je dit met ons wilt delen en het is ook al vaker gezegd op het forum: We kennen elkaar helemaal niet, maar we voelen zo ontzettend met jullie mee! Zelfs de teleurstelling en het verdriet voelen we en we zouden ook zo graag blij met jullie willen zijn!

Sterkte met alle moeilijke beslissingen.....

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 jul 2010 22:54

Tuinfluiter schreef:Le Chat en Anne, Bedankt voor jullie steunende woorden!!!

Nou ik zal je zeggen dat ik juist heel blij was dat er mensen zoals jij zijn die hier zaken over durven neer te zetten. Dat zorgde bij mij voor het weten dat ik (wij!) niet de enige ben die voor zulke keuzes kwam te staan. En dat ik ook niet de enige ben die geen pasklare antwoorden heeft. En dat ik ook niet de enige ben die in deze schuit zit. Bedankt juist, voor het feit dat je het wil en kan delen!
Sterkte verder weer hoor!!
Psalm 25:2 (ber.)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 jul 2010 06:59

Sterkte in alles, Tuinfluiter!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 07:04

Tuinfluiter schreef:....... lastig te vallen en zo misschien wel medelijden op te wekken...

Natuurlijk niet meid. Ik vind het juist heel bijzonder dat je het met ons wilt delen. Er zijn niet veel mensen die er zo open over willen/kunnen praten. Veel sterkte met het maken van keuzes in de behandelingen en ik hoop dat jullie ooit ook een kindje in jullie armen mogen sluiten.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jul 2010 07:23

Wat lief en eerlijk van jullie allemaal :oops:
Bedankt meiden!

Saartje: Vind het fijn dat jij er iets aan gehad hebt dat er hier over kinderwens en alles daaromheen gepraat word!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jul 2010 15:07

Tuinfluiter, wat de anderen ook al schreven: we leven oprecht met jullie mee en het komt echt niet als medelijden vragend over, hoor. Ik vind het ook superknap van je dat je er zo open over durft en wilt schrijven en kan me voorstellen dat dat anderen helpt om ook wat meer te durven vertellen in hun omgeving en dat het herkenning oproept bij stellen die in (enigszins) vergelijkbare situaties zitten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jul 2010 16:22

Ben ik nu zo erg... :roll:
Wij hopen over 4 weken samen met m'n schoonzus en haar man op vakantie te gaan.
Had er enorme zin in.
Wij hebben hun meegevraagd met ons en de reden dat we hun hebben gekozen was ook wel omdat zij nog geen kinderen hebben en niet zwanger waren.
Aantal maandjes terug de vakantie besproken en steeds knaagde er een gevoel bij mij van: zul je zien, net voor de vakantie zijn ze in verwachting.
En de tel gaat vanmiddag en ja, ze zijn in verwachting.
Dat is even hard slikken.
Ik gun het ze absoluut en ik vind het heel fijn voor ze dat het al zo snel mocht lukken maar nu hebben we dan toch een stel die meegaat en zwanger is.
Nou is het zo dat dit natuurlijk even moet zakken en zul je zien dat het hartstikke leuk zal zijn want het is een heerlijk stel maar voor nu is het pijnlijk en even moeilijk.

Terug naar “Archief”