Handen in de lucht en halleluja...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Handen in de lucht en halleluja...

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2011 12:10

schaapje schreef:
mohamed schreef:
schaapje schreef:@ Mohamed

arm schaapje stop toch met tellen.......vind ik ook nogal persoonlijk.

Ach dat was een grapje vanwege je naam en te oordelen naar de berichten die je plaatst dacht ik dat je daar wel tegen kon, maar het spijt me als ik je me vergistte en je daarmee beledigd heb!

Heb ik gezegd dat ik beledigd was?
Maar een persoonlijke analyse van mij kenschetsen, daartoe ben jij instaat zeg je.
Is dat een dreigement of zo, ik zou het wel knap vinden via internet.

Graag weer inhoudelijk, ik kom hier niet voor een pedagogisch gesprek. Steeds weer begin jij er over dat ik de Bijbel niet zou geloven en dat is een persoonlijke opmerking. Dus als jij vindt dat het via internet onmogelijk is zulke analyses te maken, laat ze dan ook achterwege.

Het is geen dreigement, want ook dat is via internet nogal lastig aangezien ik immers niet weet waar je woont.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 12:18

mohamed schreef:
Samanthi schreef:Dat is idd zondig elkaar vereten elkaar benijdende staan er ergens in de brieven van Paulus.
Het is dus altijd zo geweest, maar zeker is het zondig om elkaar zo neer te halen, ik betrap mezelf er ook wel eens op laten we elkaar leren en vermanen zoals dat in de bijbel staat en niet alvast het onkruid uittrekken die hoort er niet bij en die hoort er niet bij, de heer uit de gelijkenis zegt, wacht tot de oogst want anders trek je misschien een goed plantje eruit.
Zijn we dat niet aan het doen?

Nou, ik laat me er door een mens niet uittrekken hoor, maar ik denk dat ik me in dit topic vanaf nu wel afzijdig houd. Blijkbaar zijn alleen de voorstanders van uitbundig gedrag hier gewenst en een ieder die zijn twijfels heeft deugt niet! Ik weet weer even waar ik sta en zal mij aan de handen klappende kudde onttrekken en in de bosjes positioneren tot ik iemand kan grijpen! ](*,)

Volgens mij is dit topic geopend met de vraag; waarom we vast zitten in de bepaald gedrag
als we naar de gemeente gaan. We kunnen niet ontkennen dat er velen zijn die zich in de
kerkbank anders gedragen dan b.v. thuis. Gelovig ben je niet alleen op zondag toch?
En de voorstanders proberen hier uit te leggen waarom ze wat uitbundiger zijn, er is er niet
een geweest die heeft gezegd dat er maar één manier is om samen te komen.
Ik begrijp jouw vooroordeel niet, ik ken niet een evangelische gemeente waar geschreeuwd
en gedanst wordt. Maar mochten die er zijn b.v. Afrika kunnen we dan zeggen dat die mensen
allemaal zondig bezig zijn. Ik zal dat nooit durven zeggen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mar 2011 12:20

@Mohamed

Ik dacht dat dit een forum was waar je over de verschillen in zienswijze over de
Bijbel kon discuseren. Maar voor jouw is dat kennelijk niet zo.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 mar 2011 12:36

en nu maar weer INHOUDELIJK?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 02 mar 2011 18:21

mohamed schreef:
Samanthi schreef:Dat is idd zondig elkaar vereten elkaar benijdende staan er ergens in de brieven van Paulus.
Het is dus altijd zo geweest, maar zeker is het zondig om elkaar zo neer te halen, ik betrap mezelf er ook wel eens op laten we elkaar leren en vermanen zoals dat in de bijbel staat en niet alvast het onkruid uittrekken die hoort er niet bij en die hoort er niet bij, de heer uit de gelijkenis zegt, wacht tot de oogst want anders trek je misschien een goed plantje eruit.
Zijn we dat niet aan het doen?

Nou, ik laat me er door een mens niet uittrekken hoor, maar ik denk dat ik me in dit topic vanaf nu wel afzijdig houd. Blijkbaar zijn alleen de voorstanders van uitbundig gedrag hier gewenst en een ieder die zijn twijfels heeft deugt niet! Ik weet weer even waar ik sta en zal mij aan de handen klappende kudde onttrekken en in de bosjes positioneren tot ik iemand kan grijpen! ](*,)

Hoi mohamed
Ik probeer je steeds duidelijk te maken dat beide kanten belicht moeten worden en ook er is een groot verschil tussen uitbundig gedrag en handje klappen en schreeuwen en dansen en springen en weet ik wat allemaal en allen met je neus op de grond en altijd in stof en as zitten. Ik gaf je al een voorbeeld van de samaritaan hij kwam hard ropende en hij loofde God en viel aan de voeten van de Heiland, geen van beiden fout toch?

FBtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor FBtje » 25 mei 2011 23:56

Ik prijs u met mijn DANS

dansen, handen in de lucht, hallelujah.. eigenlijk alles in één liedje :)

http://www.youtube.com/watch?v=_b0n0fwA1L4

hier word ik nou blij van

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2011 11:08

@FBtje
Ik word van dit lied ook zo blij, soms zit het de hele dag in mijn hoofd.

Het woord vreugde staat in de bijbel 171 x
Het woord verheugd 22 x
Het woord blijdschap 71 x

En blijdschap is iets dat je kan en mag tonen net als dankbaarheid en andere emoties.

1Kron 16
Zingt de Here gij ganse aarde
boodschap zijn heil van dag tot dag.
Vertelt onder de volken zijn Heerlijkheid,
onder alle natiën zijn wonderen.
Want de Heer is groot en zeer te prijzen,
geducht is Hij boven alle goden,
want alle goden der volkeren zijn afgoden,
maar de Heer heeft de hemel gemaakt,
majesteit en luister zijn voor zijn aangezicht,

sterkte en vreugde in de plaats waar Hij woont.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2011 11:12

Ik een een reformatorisch meisje, dus springen en huppelen van zielevreugd is bij ons zeldzaam.
Laat staan dat wij de handjes in de lucht gooien.
Ik zie het wel eens, kan me er wel iets bij voorstellen, maar als dit elke week zo gaat, vraag ik me af of mensen alleen maar blij zijn ? En nooit eens bedroefd over hun zonden ? Of wordt er dan meteen maar gezegd: die zijn je vergeven ?
Wij leren: de droefheid naar God. Dat staat haaks op hallelujah met zn allen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2011 11:15

Ik begrijp je schelpje, maar wij vinden dat een eredienst voor God een dienst is
om Hem ook alle eer te geven en Hem te danken.
Droevig zijn kunnen wij doen op een ander tijdstip, er is altijd wel wat in ons leven, toch?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2011 11:19

schaapje schreef:Ik begrijp je schelpje, maar wij vinden dat een eredienst voor God een dienst is
om Hem ook alle eer te geven en Hem te danken.
Droevig zijn kunnen wij doen op een ander tijdstip, er is altijd wel wat in ons leven, toch?

Maar het ligt toch ook aan de prediking ?
Of de dominee nu een tekstgedeelte uit Genesis of uit Handeling behandelt, dat is toch een heel verschil ?
De Psalmen ( je weet wij zingen vrijwel uitsluitend Psalmen en enkele Gezangen ) zijn ook elke week anders.
Wij zingen het laatste vers altijd staand, dus vlak voordat de kerk uitgaat.
Een predikant zal dus altijd een uitkiezen die erbij past om staande te zingen.
Want niet elke Psalm leent zich ervoor dit staande te zingen.
Het gaat mij erom, is er ELKE eredienst reden tot gejuich ??

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2011 11:25

schelpje3 schreef:Ik een een reformatorisch meisje, dus springen en huppelen van zielevreugd is bij ons zeldzaam.
Laat staan dat wij de handjes in de lucht gooien.
Ik zie het wel eens, kan me er wel iets bij voorstellen, maar als dit elke week zo gaat, vraag ik me af of mensen alleen maar blij zijn ? En nooit eens bedroefd over hun zonden ? Of wordt er dan meteen maar gezegd: die zijn je vergeven ?
Wij leren: de droefheid naar God. Dat staat haaks op hallelujah met zn allen.

Jammer dat je zo'n beeld schetst, want dit is totaal niet waar.

Kom eens een half jaar of een jaar elke zondag bij ons een dienst bij wonen. En geef daarna pas een oordeel.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2011 11:32

Ik vind dat elke eredienst voor God,,, een reden is om dankbaarheid te tonen Hem te loven en
te prijzen, en dan weet je in je achterhoofd dat het op dat moment op heel veel plaatsen in
in kerken hetzelfde wordt gedaan. Zou God daar niet blij mee zijn? Ik vind het geweldig.

Het is bij ons in de gemeente de gewoonte dat er eerste gezongen wordt, dat zijn vaak
opwekkingsliederen en later als de kinderen naar de groepjes zijn vertrokken gaan we
aanbiddingsliederen zingen gericht op God natuurlijk en niet meer op onszelf, daarna
gaan we over in gebed. Aan het eind is de preek en de is natuurlijk gericht om ons op
te bouwen.
Het is echt niet zo dat er altijd alleen maar een juich-stemming is, zeker niet.
Bij ons gaat er ook wel eens de "zweep" er over :mrgreen:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2011 11:33

Ik wil het even opnemen voor schelpje ze geeft geen oordeel, ze heeft alleen vragen.

FBtje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor FBtje » 26 mei 2011 11:35

ik denk dat in reformatische kringen de nadruk wel eens teveel ligt op ons zondig leven, waardoor je jezelf onbewust een schuldgevoel en een minderwaardigheidscomplex aanpraat.. en of dat nou de bedoeling is.. waarom moet je bedroefd zijn over je zonden? die heeft Jezus toch juist overwonnen aan het kruis?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2011 11:41

waarom moet je bedroefd zijn over je zonden? die heeft Jezus toch juist overwonnen aan het kruis?

Dat ben ik niet helemáál met je eens, de Here Jezus heeft de zonde-macht overwonnen,
en het is wel degelijk in en in droevig als we steeds maar blijven zondigen, daar mag je zeker bedroefd over zijn.
Wel is het zo dat als je zo bedroefd bent je vergeving kan vragen en die ook krijgt zonder
verwijt.

Terug naar “[Religie] - Open forum”