Wat leert jouW kerk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 jul 2005 10:14

Omdat de Kerk in de kerken zit, en die staan wel in het telefoonboek.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 08 jul 2005 16:33

En omdat sommige delen van de Kerk niet in een kerk zitten, maar op andere wijze samenkomen met broeders en zusters.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jul 2005 22:40

We geloven toch dat God de geschiedenis is ingekomen?
Ik snap je moeite hiermee wel, maar als je gelooft dat een Timmerman in Nazareth de eeuwige Zoon van God bleek te zijn, waarom kan de Kerk (met hoofdletter) dan niet gewoon in het telefoonboek staan?

Omdat wij christenen van die op onszelf gerichte mensjes zijn die maar zo moeilijk een beetje naastenliefde kunnen opbrengen, die zo snel op de teentjes getrapt zijn, die zo graag gelijk willen halen op allerlei punten. En omdat we zo zijn bestaan er honderden verschillende kerkgenootschappen, alleen gemeenten waar volgelingen van Jezus Christus samenkomen.... Daarom staat de Kerk niet in het telefoonboek, heeft de Kerk geen eigen website of wat dan ook.

Ik vraag me ook wel eens af waarom de Kerk niet in het telefoonboek kan staan. Het zou mogelijk moeten zijn. Maar het is niet de realiteit. En ik hoop dat we daar hard aan gaan werken... In sommige landen is het wel mogelijk trouwens... de landen waar het geloof net opkomt... net als toen de eerste christengemeenten in Jeruzalem opkwamen.

Overigens, zelfs al zou het zo zijn... dan nog zou het mogelijk kunnen zijn (ik zeg niet dat het goed is maar wel dat het zou kunnen) dat er mensen geen lid van die Kerk zouden zijn (als die Kerk een instituut zou zijn) maar wel lid van het Lichaam van Christus... dus kind van God.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”