Zelf vond ik de bevalling goed te doen, het ging ook vrij snel voor een eerste. 's Avonds rond 11 uur kreeg ik de eerste weeën, nog erg onregelmatig, dus gewoon gaan slapen. Halverwege de nacht werd het regelmatiger en ben ik lekker onder de douche gegaan en tv gaan kijken. Rond half 6 hebben we de verloskundige gebeld omdat mijn man niet wist of hij nou nog moest gaan werken of niet. Verloskundige wilde eerst niet komen omdat ik nog te opgewekt klonk en nog wel erg veel praatjes had

. Uitgelegd dat mijn man bijna weg moest en ik niet wilde dat hij straks meteen weer terug moest komen. Toen ze kwam zei ze heel verbaast, o, je hebt al bijna 4 cm ontsluiting

. Ze is toen weggegaan en zou rond 8u terugkomen en dan zouden we naar de kraamkliniek gaan. Ik heb lekker alles bij elkaar gezocht en toen heeft manlief alles in de auto geladen. Rond half 8 had ik zoiets, nu moet ze volgens mij op gaan schieten... En inderdaad had ik toen ze kwam al dik 7 cm ontsluiting en zijn we snel naar de kraamkliniek gegaan. Daar bleek het al op 9cm te zitten. Toen heeft ze de vliezen gebroken en mocht ik vrij snel gaan persen. Dat ging echter niet zo lekker, dik een uur geperst in alle mogelijke houdingen. Uiteindelijk dreigde ze met de gyn en toen kwam hij heel snel

. Uiteindelijk was hij bijna 9 pond en duurde het persen daardoor zo lang. Doordat hij zo groot was kromp mijn baarmoeder echter te langzaam en daardoor heb ik een nabloeding gekregen. Ik ben een aantal keer flauw gevallen etc. En uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Daar hebben ze me met medicijnen en ijzer weer enigszins opgelapt. Moest nog 3 dagen blijven omdat m'n hb 3,4 was de volgende morgen. Ik heb toen via het infuus een ijzerpreparaat gekregen, maar achteraf gezien zou ik een volgende keer in zo'n geval voor een bloedtransfusie kiezen. Manlief heeft het laatste stukje van de bevalling en de uren na de bevalling als heel heftig ervaren, hij dacht echt dat ik het niet zou overleven. Ik heb daar zelf nagenoeg niks van mee gekregen en kijk er daardoor ook niet met schrik op terug. Maar ik ben wel een paar maanden heel slap geweest etc. Bovendien heeft Levi heel veel gehuild de eerste maanden, dus tegen die tijd erna zou ik wel meer opzien denk ik bij een tweede.
Inderdaad is het voor iedereen anders zo'n bevalling. Maar ben het met AJL eens dat een goede voorbereiding echt heel veel scheelt. Ik wist goed wat ik wel/niet wilde en heb daar ook geen geheim van gemaakt. De verloskundige en kraamzorg heeft erg goed rekening gehouden met mijn wensen en daar ben ik nog steeds erg blij om! En het is logisch dat je, na complicaties bij eerdere bevallingen en gezondheidsproblemen bij eerder kindjes, er daarna meer tegenop ziet en het soms ook niet meer aandurft. Dat zou ik ook hebben in zo'n geval! Als je het zelf geen plekje kunt geven, zou ik idd eens met iemand gaan praten om het te verwerken.