gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2008 13:47

pol schreef:
liefie schreef:ik ga vanaf augustus 1 dag in de week op ons jongste buurmeisje passen1 jaar oud. heb er echt zin in ben zelf helemaal weg van kinderen. en het is maar van 08.30 tot 15.00 dus goed te doen.

Leuk, ik pas nu 22 uur op een jochie van bijna 2. In juni ga ik voor 8 weken op een ander jochie passen voor 18 uur. Alleen donderdag zit ik dan met onze eigen kinderen. Ben reuze benieuwd hoe dat gaat. Het is voor tijdelijk, dus het is zeker te doen!

We hebben die kinderen nu voor het eerst gezien en gaat erg goed mijn man is met de oudste 2 even weg en de jongste ligt lekker te slapen die ga ik er zo uit halen.
Ik wil niet zoveel uur hoor maar 1 dag in de week en dan gewoon een vaste dag vind ik wel leuk! en het is maar 1 kindje kan ik ondertussen nog andere dingen doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2008 15:50

Heerlijk om een dag gewerkt te hebben. Dan doet mijn man namelijk 'het huishouden'. Ik heb net lekker een boterkoek staan maken, en hij is aan het stofzuigen. Hij hoeft ook niets meer te doen alstie gewerkt heeft en ik niet. Nu is het lekker een keer andersom. Heerlijk zeg :D

(en toch voel ik me nu een beetje schuldig en denk ik: ach, die arme man werkt door de week al zo hard, ik doe het zelf wel even)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 apr 2008 16:05

Dat zal toch wel meevallen Missf.
Denk dat als hij het echt niet leuk zou vinden dat hij dan geen huishoudelijke werkjes zou gaan doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2008 16:39

Tuinfluiter schreef:Dat zal toch wel meevallen Missf.
Denk dat als hij het echt niet leuk zou vinden dat hij dan geen huishoudelijke werkjes zou gaan doen.

Hij vindt het vreselijk. Tenminste, hij heeft vooral een hekel aan stofzuigen.
Maar hij zegt: het moet toch gebeuren, en jij hebt gewerkt dus het is mijn beurt nu. Niet alles wat moet is leuk ;)
En nu gaattie de keukentroep opruimen. Dat vond ik dat hij moest doen. Omdat ik had gekookt. En pannenkoeken geeft lekker veel troep :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2008 16:39

Tuinfluiter schreef:Dat zal toch wel meevallen Missf.

Hij vindt het vreselijk. Tenminste, hij heeft vooral een hekel aan stofzuigen.
Maar hij zegt: het moet toch gebeuren, en jij hebt gewerkt dus het is mijn beurt nu. Niet alles wat moet is leuk ;)
En nu gaattie de keukentroep opruimen. Dat vond ik dat hij moest doen. Omdat ik had gekookt. En pannenkoeken geeft lekker veel troep :) Kan ie het goed leren ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 apr 2008 16:48

Haha, nou wel erg lief van hem dan!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 apr 2008 17:26

liefie schreef:
pol schreef:
liefie schreef:ik ga vanaf augustus 1 dag in de week op ons jongste buurmeisje passen1 jaar oud. heb er echt zin in ben zelf helemaal weg van kinderen. en het is maar van 08.30 tot 15.00 dus goed te doen.

Leuk, ik pas nu 22 uur op een jochie van bijna 2. In juni ga ik voor 8 weken op een ander jochie passen voor 18 uur. Alleen donderdag zit ik dan met onze eigen kinderen. Ben reuze benieuwd hoe dat gaat. Het is voor tijdelijk, dus het is zeker te doen!

We hebben die kinderen nu voor het eerst gezien en gaat erg goed mijn man is met de oudste 2 even weg en de jongste ligt lekker te slapen die ga ik er zo uit halen.
Ik wil niet zoveel uur hoor maar 1 dag in de week en dan gewoon een vaste dag vind ik wel leuk! en het is maar 1 kindje kan ik ondertussen nog andere dingen doen.

't Klinkt erger dan het is hoor, we hebben hier al 2 peuters van ons eigen rondlopen en die vermaken nummer 3 wel. En 's middags ligt dat ventje 3 uur op bed, dus dat is helemaal rustig!
Hoe dat andere kindje is weet ik niet, we moeten nog kennismaken. Het is maar voor tijdelijk anders deed ik het niet. Om 4 dagen vast te zitten, is te lang. Maar nu kunnen we kijken hoe dat gaat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2008 19:22

pol schreef:
liefie schreef:
pol schreef:

't Klinkt erger dan het is hoor, we hebben hier al 2 peuters van ons eigen rondlopen en die vermaken nummer 3 wel. En 's middags ligt dat ventje 3 uur op bed, dus dat is helemaal rustig!
Hoe dat andere kindje is weet ik niet, we moeten nog kennismaken. Het is maar voor tijdelijk anders deed ik het niet. Om 4 dagen vast te zitten, is te lang. Maar nu kunnen we kijken hoe dat gaat.

ja dat is ook zo maar die 2 oudste gaan naar school en die zijn behoorlijk druk dus dat had ik echt niet gedaan. Zo een klein hummeltje vind ik meer dan zat ik werk voor de rest ook gewoon buitenhuis. En ze zit veel in de box dus die ga ik ook maar aanschaffen

Ons huis is weer helemaal netjes en schoon gelukkig pff wat een troep was het haha

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 apr 2008 13:55

MissF schreef:Heerlijk om een dag gewerkt te hebben. Dan doet mijn man namelijk 'het huishouden'. Ik heb net lekker een boterkoek staan maken, en hij is aan het stofzuigen. Hij hoeft ook niets meer te doen alstie gewerkt heeft en ik niet. Nu is het lekker een keer andersom. Heerlijk zeg :D

(en toch voel ik me nu een beetje schuldig en denk ik: ach, die arme man werkt door de week al zo hard, ik doe het zelf wel even)
:schaterlach: Och die arme man... Ik zou hem dit maar niet laten lezen! Ik weet nog niet wat de rolverdeling bij ons word, maar het word gewoon allebei iets doen. Ik werk 32 uur in de week, ga 1 dag naar school en ga misschien naar de 40 uur, hij werk zoveel als hij wil. (minstens 40 uur, meestal een uurtje of 50) Dat doet hij zelf, dus dan vind ik het niet mijn verantwoordelijkheid om naast mijn baan waarbij ik veel loop veel in het huishouden te doen terwijl hij de hele dag zit. (betekend niet dat hij niet moe is natuurlijk)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 apr 2008 08:42

Pas ging het op de radio over rolverdeling en toen kwam het gedrag van MissF ter sprake :lol:. Het ging over vrouwen die meer gingen werken (gemiddeld genomen), de parttime-factor wordt groter, maar dat ze dan ter compensatie vaak juist méer in het huishouden gingen doen. Omdat ze zich schuldig voelden t.o.v. hun man, zeker als zij meer verdienden dan hij...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 apr 2008 12:08

Mijn man heeft zaterdag nog even gestofzuigd, en aangezien ik vandaag vrij ben en hij hard werkt heb ik het volgende al gedaan:
gestofd overal
gestofzuigd
gedweild (alleen de woonkamer en keuken nog)
een was opgevouwen en gestreken
een was opgehangen

straks nog een was strijken en wegruimen
de tafel opruimen
woonkamer dweilen
afwassen

en dan vind ik het wel weer best zo... moet vannacht werken :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 apr 2008 12:22

liefie schreef:
pol schreef:
liefie schreef:
pol schreef:

ja dat is ook zo maar die 2 oudste gaan naar school en die zijn behoorlijk druk dus dat had ik echt niet gedaan. Zo een klein hummeltje vind ik meer dan zat ik werk voor de rest ook gewoon buitenhuis. En ze zit veel in de box dus die ga ik ook maar aanschaffen

Als het via het gob gaat, kan je daar alles lenen hoor, box kinderstoel bed etc.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 apr 2008 16:22

pfff als ik vandaag niet huishoudelijk geweest ben dan weet ik het ook niet meer...
- alle ramen van binnen en buiten op de benedenverdieping gewassen
- verdere voorkant (Voordeur en plaat onder t raam) schoongemaakt
- 3 wassen gedraaid
- badkamer schoongemaakt
- bedden opgemaakt
tussendoor ook nog boodschappen gedaan
en dan ook nog koken zo...
ik heb voor de komende weken weer genoeg gedaan :mrgreen:
(ik geef toe dit is nog vermoeiender dan mn werk....)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2008 16:33

miss. dat ik straks nog zin heb om wat te doen! Maar nu echt ff niks.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 apr 2008 20:29

Ik heb gegourmet met 5 meiden van de club die ik doe..... En tja... ze zijn 13/14, dus om 21:00 moesten ze weg. zit ik hier lekker met de hele vaat. 8) Mooie actie :D

Terug naar “Archief”