Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 17 jul 2014 07:46

Grappig, bij ons moeten ze dus niet helpen met het avondeten. Na het eten gaan ze nl naar bed en ruimen wij alles op.

Maar opruimen en een beetje helpen moeten zij wel. Zij kunnen verder te hele dag spelen en ravotten, dus een beetje meehelpen moet wel kunnen. Ik werk ook 24 uur, maar ik vind het wel aanpoten met huishouden en werk, zwemles, spelen van de kinderen ( en halen en brengen). Tijd om overdag her en der koffie te gaan drinken heb ik eigenlijk niet.
Pas sprong ik wel een beetje uit mijn vel. De dag ervoor was ik 2 uur bezig geweest om hun hele kamer uit te soppen, kasten meegenomen, bedden verschoond, kom ik op hun kamer 's avonds, had de oudste piepschuim meegesmokkeld en het lag echt overal =;

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2014 08:16

Mijn man moest thuis op 1x in de 4 dagen een keer afwassen ook niets doen en die is echt super goed in het huishouden :D
Zegt dus niet veel of je vroeger mee moest werken of niet.

Ik moest thuis wel wat dingen doen maar goed mijn vader is lichamelijk beperkt en mijn moeder werkte 24uur per week vind het niet meer dan normaal dat wij mee moesten helpen.

Nina is al een paar dagen verkouden en vannacht kwam ze aan ons bed en was echt bizar warm (ze heeft al paar dagen beetje verhoging gehad)
Vond het echt een beetje eng temperatuur meten wilde ze echt niet gelukkig zakte het op een duur wel met paracetamol.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2014 08:35

ajl schreef:Grappig, bij ons moeten ze dus niet helpen met het avondeten. Na het eten gaan ze nl naar bed en ruimen wij alles op.

Maar opruimen en een beetje helpen moeten zij wel. Zij kunnen verder te hele dag spelen en ravotten, dus een beetje meehelpen moet wel kunnen. Ik werk ook 24 uur, maar ik vind het wel aanpoten met huishouden en werk, zwemles, spelen van de kinderen ( en halen en brengen). Tijd om overdag her en der koffie te gaan drinken heb ik eigenlijk niet.
Pas sprong ik wel een beetje uit mijn vel. De dag ervoor was ik 2 uur bezig geweest om hun hele kamer uit te soppen, kasten meegenomen, bedden verschoond, kom ik op hun kamer 's avonds, had de oudste piepschuim meegesmokkeld en het lag echt overal =;

:lol: oops. En dat is ook vreselijk spul :(.

Ik ben wel erg blij met dit weer. Alles lekker buiten, spelen en eten. We slapen alleen maar binnen.

Hier trouwens de datum voor S. z'n operatie. Zou eerst volgende week al zijn, maar aangezien we op vakantie gaan en hij twee weken niet mag zwemmen wilden we hem dat niet aan doen. Het is nu in de laatste week van onze vakantie. Over 3 weken. k Ben benieuwd of het wat gaat opleveren.
Laatst gewijzigd door Evelien op 17 jul 2014 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2014 08:55

Tip: licht hem over de operatie in en vertel wat hij kan verwachten. Officieel is hij de jong voor de operatievoorlichting. Ze zeggen dat kinderen het van die leeftijd niet begrijpen. Wij hebben met de jongens vanaf 20 mnd de opertie voorlichting. Gewoon thuis met een beer en een stofkapje. Het stofkapje op neus gezet en diep laten ademen, later bij mijzelf op de neus gezet en diep ademen. Ook zelf gedaan alsof het erg stinkt en er zo een lolletje van gemaakt. Dat maakt de operatie makkelijker. Wij hebben dit ook bij J gedaan. Ik dacht dat hij het niet begreep ( hij sprak natuurlijk ook helemaal niet), maar tijdens de operatie wist hij feilloos wat hij moest doen.
Laatst gewijzigd door ajl op 17 jul 2014 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 jul 2014 09:22

Meiden, als jullie van een daagje pretpark houden met de kids, als je op de site van Slagharen boekt (in het duits) kan je met een kortingscode voor €3.50 pp naar binnen! Ik heb de kaarten inmiddels zelf ook binnen.

Voor 3,50 p.p. naar Slagharen. Geldig t/m 2 november. Ga naar: http://www.slagharen.com/de/aktionscode
Daar vul je de volgende code in: S14PAP300 Je kan dan 4 kaartjes bestellen, zelf uitprinten, en daarmee zo naar binnen lopen.
Let op: de site moet je dus wel in het Duits laten staan, anders werkt de code niet :wink:
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2014 09:42

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2286 ... ren__.html

Volgens mij wordt het teruggedraaid en zijn de kaarten niet geldig

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 jul 2014 10:05

Ik lees het ook overal over slagharen... Maar voor dat geld wil ik er nog niet eens heen zo een leuk park is het echt niet.

Evelien spannend dat S geopereerd moet worden buisjes toch?

Nina is nu bijna 2 weken van haar speen af en heeft er geen 1 seconde meer om gevraagd. Wij zijn ook van het voorbereiden en dat werkt bij Nina heel erg goed.
Ze had een heel schattig knuffeltje gekregen in plaats van een speen alleen dat beest heeft 1 nachtje in haar grote bed geslapen en nu ligt hij in een la onder haar bed :lol:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 jul 2014 10:50

ajl schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/22864726/__Fout_bij_entree_Slagharen__.html

Volgens mij wordt het teruggedraaid en zijn de kaarten niet geldig

De kaarten zijn wel gewoon geldig. Er zijn er al heel veel naar binnen gegaan met die kaarten.
Natuurlijk was het niet de bedoeling, maar ik vind het een leuke actie :)
Snap ook niet dat die code niet gewoon geblokkeerd kan worden, maargoed, dat is hun probleem en niet de mijne :)
Ik vind het overigens wel een erg leuk park. Is denk maar net waar je van houdt.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2014 11:21

ajl schreef:Tip: licht hem over de operatie in en vertel wat hij kan verwachten. Officieel is hij de jong voor de operatievoorlichting. Ze zeggen dat kinderen het van die leeftijd niet begrijpen. Wij hebben met de jongens vanaf 20 mnd de opertie voorlichting. Gewoon thuis met een beer en een stofkapje. Het stofkapje op neus gezet en diep laten ademen, later bij mijzelf op de neus gezet en diep ademen. Ook zelf gedaan alsof het erg stinkt en er zo een lolletje van gemaakt. Dat maakt de operatie makkelijker. Wij hebben dit ook bij J gedaan. Ik dacht dat hij het niet begreep ( hij sprak natuurlijk ook helemaal niet), maar tijdens de operatie wist hij feilloos wat hij moest doen.

Ja dat wil ik ook gaan doen. Alleen hoe vaak, is 1 keer genoeg?

Hij vond overigs zo'n kapje wel erg interessant.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jul 2014 11:56

Zou ik niet doen, gewoon een paar dagen van te voren beginnen. Het kan zijn dat hij de eerste keer er geen zin in heeft. Dan begon ik gewoon zelf met de beer en kijken ze eigenlijk ook wel een beetje mee. Het kapje op de neus zetten is vaak het punt niet, alleen de medicatie die eruit komt stinkt heel erg. Daarom speel ik daar ook op in, door te zeggen dat het stinkt, maar wel te ademen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2014 12:02

Klopt dat het stinkt, weet ik nog toen ik zelf onder narcose moest.
Bedankt voor de tip.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 17 jul 2014 13:17

In het ziekenhuis zeggen ze dat het ruikt naar een olifantenscheet. Dat vonden onze kinderen errug interessant...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jul 2014 21:00

Hier bewust niet gedaan.. gewoon een feestje va gemaakt.. benadrukt dat zijn zere oren gemaakt gingen worden. Op zaal gewoon gemeld dat een pyjama aanmoest van de dokter... en verder niet.
Mn ervaring is dag er zoveel op hen afkomt dat ze al kats over stuur zijn. M is nu vijf keer geweest.. twee keer wert hij nog.. de rest was hij te jong. Ze moeten hier veeplicht al op de bank liggen en diurt vind ik lang voor ze weg zijn. Dus met huilen gaat het sneller...

En.. alle keren boos onder narcose.. 2van de drie keer boos eruit. Hij heeft geen keus.. jammer.... t zijn 'maar' buisjes... bij een operatie vanwege ernstige zaken zal ik er wel amders instaan.

Direct na rt eten na bed gaan ze bij ons niet. We zijn vroege eters! Vijf uur/ kw over vijf aan tafel! Heeerlijk

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 jul 2014 21:43

Hier net als bij ppm: juist niet (te)veel voorbereid. Sylke heeft snel dat ze het allemaal niet meer overziet, die kan ik beter gewoon op het moment zelf vertellen wat er precies allemaal gebeurt. Toen ze kleiner was was dat kapje ook helemaal niet zo'n probleem, heb haar gewoon lekker bij me op schoot genomen (dat mag hier gelukkig wel). Veel voorbereiden hoeft dus niet altijd de juiste manier te zijn, kijk vooral naar wat bij je kind past en hoe hij normaal gesproken op situaties reageert.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 jul 2014 09:44

Laatste schoolochtend, o wat zijn ze hier ongelooflijk aan vakantie toe!!
Ik krijg ze 's ochtends dat bed gewoon niet uitgetrokken, hoe op tijd ze ook gaan 's avonds.
Gelukkig hadden ze voor de kleuters nog wat leuke dingen verzonnen zoals tentjesdag, mocht iedereen zijn speeltentje meenemen als die wilde, leek net een camping op het schoolplein.
Dat hielp wel met smiddags terug naar school brengen, toen had ze veel zin.
Vandaag nog speelgoed dag.....en iedereen neemt dan zijn loomgedoe mee....bij jullie ook zo'n rage?

Terug naar “Archief”