Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 31 jul 2013 10:44

@ juffiejuf Ik dacht ook dat ik de box enorm zou missen voor hem, want hij bracht er toch nog best wat tijd in door. Tot zijn grote afgrijzen trouwens, want hij gooide de box in zijn drift helemaal leeg en zat vervolgens op een kale ondergrond te krijsen. Maar goed hij zat in ieder geval veilig als ik boven aan de gang ging en wilde opschieten :wink: .
Toch gaat het nu best goed zonder box. Ik maak echt afspraken met hem en bij niet luisteren gaat hij op de gang c.q. trap. Ook daar brengt hij best wel wat tijd door. Ik vind/vond dat bij hem wel moeilijk, omdat hij zelf nog zo slecht kan communiceren. De anderen spraken al veel beter op deze leeftijd. Aan de andere kant is zijn begrip er wel en is het op dit moment gewoon nodig om zijn eigenzinnige karakter een beetje te temperen.

@ laura Leuke buitenbox! Klimmen ze er nog niet overheen?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jul 2013 13:30

Ik ben deze week ook met 'time out' begonnen voor de meiden. M vindt dat reuze zielig dus die moet ik bij ze vandaan houden want hij gaat heel lief speelgoed brengen enzo :mrgreen:
Ze proberen wel uit de box te klimmen, gebruiken het speelgoed ook om op te staan enzo ;-) Maar het grootste probleem is broerlief die het deurtje open doet :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jul 2013 13:41

haha het is overal hetzelfde. Hier een oudere zus die J leert hoe hij uit de omheining van de tuin kan ontsnappen. Het was vandaag trouwens dringen op de trap. :-oo

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jul 2013 15:41

Hahahaha ajl :mrgreen:
Hier was net de sociaal werkster er, die komt iedere 6 weken zolang de meiden nog niet officieel geadopteerd zijn. Zij zat echt te kijken van: ik zou er gillend gek van worden :lol:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 31 jul 2013 18:11

Idd; het is overal hetzelfde :D Soms heb ik echt het idee dat het alleen hier zo gaat ;-) Hier kan M. ook nog niet goed communiceren (tot zijn grote frustratie)

@ laura; een super groot compliment toch van de sociaal werkster? :-)

@ ajl; blijft J. netjes op de trap zitten? Hier is hij gelijk weer foetsie

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jul 2013 18:56

Inmiddels blijft hij zitten. Dat duurt altijd even. Gewoon ernaast blijven staan en elke keer terug zetten. Dat is eerst een gevecht, maar nu begrijpt hij echt dat hij moet blijven zitten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jul 2013 20:31

oh... krijgen we trapzitten weer..... onlangs een artikel gelezen dat het niet werkt bij kinderen, ze snappen de uiteindelijke bedoeling er niet achter schijnt.... hier laaste m voro het eerst op de trap gezet... maar ehm.. LauraC... ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten deon.. pfff......

Hier gaat M na de zomer ook naar de peuterspeelzaal. Juul is neit geweest, ook al wil hij niet, hij heeft deze keer lekker pech. Die drie uur ga ik flink aan de poets en hoop ik dat ik wat meer rust vind bij mezelf..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jul 2013 20:47

paprikameisje2 schreef:oh... krijgen we trapzitten weer..... onlangs een artikel gelezen dat het niet werkt bij kinderen, ze snappen de uiteindelijke bedoeling er niet achter schijnt.... hier laaste m voro het eerst op de trap gezet... maar ehm.. LauraC... ik zou niet weten hoe je het anders zou moeten deon.. pfff......

Hier gaat M na de zomer ook naar de peuterspeelzaal. Juul is neit geweest, ook al wil hij niet, hij heeft deze keer lekker pech. Die drie uur ga ik flink aan de poets en hoop ik dat ik wat meer rust vind bij mezelf..

Groot gelijk ppm! Die 2 dagdelen dat M op psz was genoot ik van de stilte en dat ik eindelijk door kon werken.
Hier ook pas sinds gisteren met de hoek begonnen. Trap doe ik niet want als ik me omdraai zijn ze weg en straks vallen ze :? Ik ken mijn Pappenheimers en beetje en dat risico zit er wel in. Afijn, E zat vanmiddag in de hoek heerlijk te zwaaien en 'hoihoi' te roepen naar broer en zus die dus lekker terugzwaaiden. Meteen maar even aan M uitgelegd dat we haar behoren te negeren :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jul 2013 21:20

Pff laura, wat zal het soms zwaar zijn zeg, je hebt je handen vol denk ik aan ze.
Lijkt me echt lastig soms, als je de hele dag met je kinderen bezig bent (in het algemeen, niet perse tegen Laura ;) ). Ik kan hier op een dag dat ze beiden thuis zijn zo het hele huis poetsen + strijken + alle was wegwerken etc. Daar heb ik nooit zin in, dus dat doe ik niet op 1 dag, maar ze poetsen gewoon een beetje mee, of spelen zelf wel een tijdje.
Samen spelen gaat niet echt geweldig, maar afzonderlijk van elkaar spelen ze enorm goed allebei. Ik ben Frederiek regelmatig 'kwijt' en dan blijkt ze op Jurians kamer met de lego te spelen. Nu ze iets ouder is stopt ze het toch niet meer in haar mond en vind ik het prima. Jurians bouwwerken zet ik dan wel hoog, die baalt echt als ze iets kapot maakt.

Op de trap zetten doen we hier niet, wel soms in de gang zetten. Jurian dan. Frederiek nog niet. Al staat hij er zelden, nu is het zeker 2 a 3 weken geleden. Frederiek gaat er soms zelf staan. dan is ze aan het schreeuwen en huilen aan tafel en dan zegt ze:' mama, even in de gang huilen.' En dan gaat ze zelf naar de gang, even huilen, en als ze klaar is komt ze terug: 'zo, klaar huilen, nu lekker eten.' :mrgreen:

Ik merk wel dat Frederiek een heel ander kind is dan Jurian. Jurian speelde heel jong al graag met andere kinderen, die vond het kdv ook geweldig. Frederiek vindt het ook heerlijk daar, maar vooral omdat ze de leidster zo leuk vindt :D De andere kinderen kijkt ze eigenlijk niet naar om. Ik moet ook wel zeggen dat ik haar nu erg jong zou vinden voor een peuterspeelzaal. Maar dat komt vast dat ze de tweede is, van haar heb ik altijd het idee dat ze 'nog zo jong' is, terwijl ze toch al wel 2 is :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 31 jul 2013 22:40

N gaat sins hij 2,5 jaar is naar e PSZ. hij vind het heel leuk, wel wennen in het begin. het liefst zou hij al naar school gaan maar moet nog tot dec wachten

wijhebben met een groep vriendinnen (4 in totaal) een ` eigen ` psz ochtend. elke week, behalve in vakanties, gaan ze elke donderdagochtend met elkaar bij iemand spelen.

het voordeel is dat je een ochtend per week vrij bent, ze leren met elkaar spelen, het kost niets, ze kennen elkaar ook vd kerk (en van strand, we gaan altijd met elkaar naar strand)
de ochtend als ze allemaal hier spelen is het wel bezig, maar ook heel leuk om te zien hoe ze steeds meer met elkaar optrekken.
onze N is de oudste 3,5 geweest en de anderen zijn bijna 3, 2,5 en 2. ze leren ook heel veel van elkaar en vooral de oudste kinderen vinden het leuk om de jongere te helpen.

onze jongste 14 maanden zit elke dag nog in de box. ze kan zich daar heeerlijk vermaken, en al wil ze niet altijd soms `moet` ze ff als ik bv boven bezig ben. het is echt haar plekje. ook de andere 2 vonden het altijd lekker even een plekje-momentje voor zichzelf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 aug 2013 20:07

Gaan jullie met z'n allen of ga jij alleen met de kids? Klinkt heel leuk, hopelijk is het goed weer om te fietsen.

Hier een ziek mannetje, tegen de 40 graden koorts een kacheltje en hij wil de hele dag alleen maar bij een van ons hangen. Heel soms heeft hij een kleine opleving. Maar hij slaapt veel en we vinden hem erg suf. Hopelijk knapt hij snel op. Hij drinkt ook erg slecht. We hebben het idee dat hij last heeft van z'n keel (hij ruikt ook erg sterk) en daarbij kwijlt hij ook enorm dus hij verliest ook enorm veel vocht.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2013 11:23

Evelien schreef:Gaan jullie met z'n allen of ga jij alleen met de kids? Klinkt heel leuk, hopelijk is het goed weer om te fietsen.

Hier een ziek mannetje, tegen de 40 graden koorts een kacheltje en hij wil de hele dag alleen maar bij een van ons hangen. Heel soms heeft hij een kleine opleving. Maar hij slaapt veel en we vinden hem erg suf. Hopelijk knapt hij snel op. Hij drinkt ook erg slecht. We hebben het idee dat hij last heeft van z'n keel (hij ruikt ook erg sterk) en daarbij kwijlt hij ook enorm dus hij verliest ook enorm veel vocht.

Ben je niet bang voor mazelen Evelien? Dat begint soms ook met keelpijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 aug 2013 11:35

Nee, ik ben niet bang voor de mazelen. Dan heeft hij dat gehad. :wink: De koorts is gezakt en hij is vrolijker dan gisteren. Vannacht ging het beter dan de nacht er voor. Hij heeft vannacht bij ons in de kamer geslapen in z'n eigen bedje.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2013 12:44

Evelien schreef:Nee, ik ben niet bang voor de mazelen. Dan heeft hij dat gehad. :wink: De koorts is gezakt en hij is vrolijker dan gisteren. Vannacht ging het beter dan de nacht er voor. Hij heeft vannacht bij ons in de kamer geslapen in z'n eigen bedje.

Ik bedoelde niet letterlijk bang :wink: maar het kon zijn dat e.e.a. een voorbode was. Dan kun je er beter maar vroeg bij zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 aug 2013 16:21

Ik snap het. :wink: Hij heeft stortte net weer even helemaal in. En ligt nu helemaal tegen m'n man aan. Hij is wel flink verkouden.

Terug naar “Archief”