Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 08 okt 2006 00:00

froske schreef:
hetsgaapje schreef:Ik vind het toch wel wat vreemd (misschien tekenend) dat deze meneer Peet zo bij het grof vuil gezet wordt. Is hij een te grote bedreiging of wat?

kijk even op pagina 81 van dit topic :wink:

*done*

Is dan je punt dat hij de herkomst van homofilie "verkeerd" aanwijst (geen aanleg maar aangeleerd gedrag) of zijn afkeuring van homoseksuele relaties.
Laatst gewijzigd door hetsgaapje op 08 okt 2006 00:10, 2 keer totaal gewijzigd.

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 08 okt 2006 00:01

Dan nog. Mag hij dat niet zeggen dan?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 08 okt 2006 00:04

Is dan je punt dat hij de herkomst van homofilie verkeert aanwijst (geen aanleg maar aangeleerd gedrag) of zijn afkeuring van homoseksuele relaties.

De herkomst idd. Wat betreft de homosexuele relatie; dat moet ieder voor zich weten. M.i. ben je daar zelf verantwoordelijk voor en daarom respecteer ik ook de mening van anderen hierin.

Dan nog. Mag hij dat niet zeggen dan?

Nou, eerlijk gezegd, liever niet. Sommige mensen hechten nogal veel waarde aan zo'n mening en van daaruit ontstaan er nogal eens vervelende situaties...
- Home is in my head -

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 08 okt 2006 00:07

Toch een beetje bedreiging dus... Ik begrijp

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 08 okt 2006 00:09

hetsgaapje schreef:Toch een beetje bedreiging dus... Ik begrijp

Fijn jaknikken
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 okt 2006 07:03

hetsgaapje schreef:Toch een beetje bedreiging dus... Ik begrijp

Bedreiging?
Als iemand roept dat alle zwarten tweede rangs burgers zijn omdat ze van de vervloekte Cham afstammen, is dat dan een bedreiging?

Deze man met zijn ongefundeerde visies i inderdaad een bedreiging. Je kunt gewoon niet zomaar iets roepen, zeker niet met dit belang, omdat je VIND dat het aangeleerd is. Daar is geen enkele wetenschappelijke basis voor. Het staat ook niet in de bijbel maar hij neemt gewoon aan. En dat is vet linke soep!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 okt 2006 17:28

Het ergste vind ik het nog dat alle refo's die niet verder kijken dan hun neus lang is (RD) hiermee dus naar hun homofiele kinderen gaan en zeggen "Kijk dan! Je kunt er best vanaf komen!".

Grom!!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 09 okt 2006 10:05

Tja, God's wegen zijn ondoorgrondelijk, en ik sluit "genezing" ook niet uit. Als we geloven in wonderbaarlijke genezing en wonderen, dan zullen we ook moeten accepteren en geloven dat God ook hierin wonderen doet. Echter, dat wil dan ook weer niet zeggen dat het Gods weg is om bij iedere homo zo te werk te gaan. Hij geeft tenslotte ieder een kruis om te dragen. Dit heerschap zou zich dus wel wat milder mogen uitdrukken. Helaas is het koren op de molen van het RD, dus wederom genoeg ouders die denken dat het aangeleerd is.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 09 okt 2006 11:59

Katlheen schreef:Tja, God's wegen zijn ondoorgrondelijk, en ik sluit "genezing" ook niet uit. Als we geloven in wonderbaarlijke genezing en wonderen, dan zullen we ook moeten accepteren en geloven dat God ook hierin wonderen doet. Echter, dat wil dan ook weer niet zeggen dat het Gods weg is om bij iedere homo zo te werk te gaan. Hij geeft tenslotte ieder een kruis om te dragen. Dit heerschap zou zich dus wel wat milder mogen uitdrukken. Helaas is het koren op de molen van het RD, dus wederom genoeg ouders die denken dat het aangeleerd is.

Ok, ik zal rustig reageren.... ](*,)
Eerst even dit: ik draag mijn 'kruis' heel vrolijk!
En geloof je nou echt dat God homo's gaat 'genezen'? Misschien dat Hij ooit mensen als Botha gaat genezen van hun zelfbedachte vooroordelen!

Homo's zijn zinvolle mensen en kunnen juist door hun geaardheid en alles wat er bij hoort, zinvolle bijdragen leveren aan onze maatschappij....

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 okt 2006 12:04

Denkertje21 schreef:Homo's zijn zinvolle mensen en kunnen juist door hun geaardheid en alles wat er bij hoort, zinvolle bijdragen leveren aan onze maatschappij....

Klopt, over het algemeen zeer zorgzaam, geduldig en attent, waardoor ze enorm goed met mensen om kunnen gaan.

hetsgaapje

Berichtdoor hetsgaapje » 09 okt 2006 14:15

Cisca schreef:
Denkertje21 schreef:Homo's zijn zinvolle mensen en kunnen juist door hun geaardheid en alles wat er bij hoort, zinvolle bijdragen leveren aan onze maatschappij....

Klopt, over het algemeen zeer zorgzaam, geduldig en attent, waardoor ze enorm goed met mensen om kunnen gaan.

Daar hoef je niet perse homo voor te zijn, lijkt me. Een iets gevoeliger dan gemiddelde heteroman kan even goed deze eigenschappen hebben.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 okt 2006 14:21

hetsgaapje schreef:
Cisca schreef:

Daar hoef je niet perse homo voor te zijn, lijkt me. Een iets gevoeliger dan gemiddelde heteroman kan even goed deze eigenschappen hebben.

Dat kan inderdaad, maar het valt dan wel veel minder op, en is ook minder te merken, misschien omdat ze zich stoer willen gedragen?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 09 okt 2006 14:21

hetsgaapje schreef:
Cisca schreef:

Dat zal best. Maar jammer dat het in de praktijk iets meer dan gemiddeld minder voorkomt bij heteromannen...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 09 okt 2006 15:02

Denkertje21 schreef:
hetsgaapje schreef:
Cisca schreef:

Dat zal best. Maar jammer dat het in de praktijk iets meer dan gemiddeld minder voorkomt bij heteromannen...

Daar ben ik het he-le-maal mee eens! Het is bij mij meermalen voorgekomen dat ik verliefd aan het worden was op een jongen en er dan achter kwam dat hij homo was... grommm ;)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 09 okt 2006 16:15

rosalie83 schreef: Het is bij mij meermalen voorgekomen dat ik verliefd aan het worden was op een jongen en er dan achter kwam dat hij homo was... grommm ;)

Hahaha, we zijn ook zulke schatjes: lief, attent, zorgzaam, invoelend, nooit opdringerig voor meiden, vinden het leuk om mee te gaan winkelen., hebben er oog voor wanneer een vrouw er goed uitziet... Kortom: een betere vriend kun je je niet wensen!

Als de leuke mannen op het forum nu ook eens zagen, konden er hier nog spectaculair leuke dingen gebeuren! yahoooo

Terug naar “Archief”