Mijn favorieten staan hier nog niet tussen, die kan ik nog wel delen op verzoek.
Moderator: Moderafo's
Boerin schreef:Wij kregen als kind dag in dag uit aardappels groente vego jus en een kaasplak, zalig! Zo'n stuk kaas gebakken met paneermeel. Of met een droge boterham met bruine bonen verplicht erbij. Iets minder zalig, lol.
Chaya schreef:Ik kom juist uit een gezin met lekkerbekken. Er was heel veel aandacht voor goed en gevarieerd eten.
Ik heb ook eens zo'n kaasplak trachten te maken, werd niet echt een succes.![]()
De kaas droop er tussen uit en hij werd veel te bruin.
Tja, er gaat ook bij mij ook wel eens iets de mist in.
Chaya schreef:Mij krijg je aan tafel met een bruine boterham met kaas en een koel glas melk.
Chaya schreef:Dat zou ik juist heel erg vinden. Als iemand komt eten vraag ik altijd als eerste wat iemand echt niet lust en naar eventuele allergie of overgevoeligheid.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als mensen tegen heug en meug voor de beleefdheid een paar hapjes zouden moeten nemen.
Maar zo erg zal het toch niet zijn met je, Boerin? Ik bedoel, een blik opendraaien of een zak openknippen lukt je toch wel?![]()
Zal ik je eens een paar recepten: diners voor dummies toesturen?
Of boeit het je verder niet, dat mag natuurlijk. Mij krijg je aan tafel met een bruine boterham met kaas en een koel glas melk.
Wat vind jij nu echt heel lekker maar eet je eigenlijk nooit?
ajl schreef:Als je alleen die dingen eet die iedereen lekker vindt, blijft er toch weinig over, althans bij ons wel. Daarom kook ik eigenlijk alles en maak mij niet druk over wie het wel/niet lust. Ervaring leert ook wel dat het van te voren veel gemopper is, maar uiteindelijk toch wel wat gegeten wordt, bij gebrek aan ander eten.
Boerin schreef:Hahaha als er iemand zou willen komen eten dan loop ik snel ff naar de Chinees op de hoek.
Ik hou van iets wat binnen een kwartier hooguit klaar is of een kant en klaar bak. Vroeger deed ik wel wat meer moeite maar die jongen uit het studentenhuis kookte bruine bonenprut met het sap van het blik erin Hahaha, die vond mijn eten zalig. De kinderen lusten alleen een paar simpele recepten. Dan ga ik ook geen moeite doen.
Vroeger toen ik nog geen kinderen had was ik dol op slibtongen van de Van der Valk en die gekruide vis van de Appie met knoflook en bami met grote garnalen en oestersaus kon ik zelf maken. Een keer dat suddervlees gemaakt, uren bezig, lustte de oudste het niet. Die had liever een hamburger. Nou mooi, dat was de laatste keer.
ajl schreef:Als je alleen die dingen eet die iedereen lekker vindt, blijft er toch weinig over, althans bij ons wel. Daarom kook ik eigenlijk alles en maak mij niet druk over wie het wel/niet lust.
Chaya schreef:O dan kan ik niet bij je eten Boerin, ik kan nl helemaal niet tegen chinees. Ik lustte het vroeger wel heel graag.
Ik zie niet zoveel chinese afhaalrestaurants meer in het straatbeeld.
Boerin schreef:We hebben ook een afhaal Italiaan en een patatzaak om de hoek hoor.
Het is altijd lachen met die kinderen, als ik iets verkeerd doe zeggen ze heel verontwaardigd: Dat had ik niet besteld! Ze vinden het volkomen normaal.
ajl schreef:Het aangeven van bepaalde groente die ze niet willen eten, doe ik waarschijnlijk als zij wat groter zijn. Op dit moment wordt alles gegeten, ook door ons. Wij eten soms ook dingen die wij niet zo lekker vinden. Ik vind dat wij hier ook het goede voorbeeld in moeten geven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten