Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 mei 2016 16:01

Ik las net op Nu.nl een schokkend bericht.

Triest dat dit gebeurt. Mensen die dit doen hebben waarschijnlijk teveel gedronken, maar ook het historisch besef van een pinda.
Ik zou hen aanraden om eens met nabestaanden te gaan praten, wellicht is dat het enige wat helpt tegen dit soort praktijken.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2016 18:18

Tante Pollewop schreef:Ik las net op Nu.nl een schokkend bericht.

Triest dat dit gebeurt. Mensen die dit doen hebben waarschijnlijk teveel gedronken, maar ook het historisch besef van een pinda.
Ik zou hen aanraden om eens met nabestaanden te gaan praten, wellicht is dat het enige wat helpt tegen dit soort praktijken.

Ja verschrikkelijk he? Maar het heeft wel een oorzaak!
Veel jonge mensen hebben geen flauw benul wat er gebeurd is tijdens WO2 met de joden.
Vraag eens op de straat wat holocaust of shoah betekent, misschien dat de helft (of meer) het niet weten.

Maar is dit wel gericht tot de bevolkingsgroep vraag ik me af, aangezien Ajacieden joden genoemd worden.
Neemt niet weg dat het sowieso een verwerpelijke uitroep is.
Voetbal is maar een spelletje, maar dat is dus niet zo voor velen, het is hun levensdoel/motto/vervulling.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 11 mei 2016 18:48

Ze hebben juist wel benul, anders zongen ze er niet over.
Dit heeft verder ook niets met joden te maken maar enkel met Ajax. Joden is in deze synoniem voor Ajax.

Maar nog steeds erg triest natuurlijk.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mei 2016 07:41

Maar los van of men nou joden bedoelde of Ajax, als men een klein beetje besef had van het leed dat de holocaust heeft aangericht, zei men zoiets niet.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 mei 2016 15:03

Tante Pollewop schreef:Maar los van of men nou joden bedoelde of Ajax, als men een klein beetje besef had van het leed dat de holocaust heeft aangericht, zei men zoiets niet.

Reken er maar op dat ook deze mensen gewoon basisschool en middelbare school hebben genoten en dus prima besef hebben van het leed wat de 2e wereldoorlog heeft aangericht. En toch zeggen ze zulke dingen, omdat ze het loskoppelen van het jodendom en enkel gebruiken om Ajax aanhang te sarren.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 mei 2016 16:09

Willens en wetens dus... Dat wordt 2x zo lang op water en brood wat mij betreft. Als ze geluk hebben krijgen ze er nog wat spinnenkoppen bij.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2016 08:19

Yoshi schreef:Ze hebben juist wel benul, anders zongen ze er niet over.
Dit heeft verder ook niets met joden te maken maar enkel met Ajax. Joden is in deze synoniem voor Ajax.

Maar nog steeds erg triest natuurlijk.

Wie zijn de SS dan als het niets met de Joden te maken heeft?

Het is al lastig genoeg je voor te stellen welke gruwelen er zich allemaal hebben afgespeeld als WO2 je wél interesseert - ik heb toch een aantal boeken op de plank staan waar je echt niet vrolijk van wordt.

Allemaal verplicht Schindler's List laten kijken dan maar?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mei 2016 08:37

Of Shoah deel 1 en deel 2
Documentaire die door velen wordt beschouwd als de belangrijkste Holocaust-film die ooit werd gemaakt. Geen enkel archiefbeeld werd gebruikt, enkel interviews met overlevenden, ooggetuigen en ex-nazi's. Deze interviews leggen de details van de gebeurtenissen van de Nazi genocide vast en laat zien dat antisemitisme nog steeds bestaat. Ook is te zien wat overblijft na de genocide. Weinig of niets herinnert ons aan Treblinka, Sobibor, Chelmno, of Birkenau en aan de gruwellijkheden die er hebben plaats gevonden.

Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om er uitgebreid ervoor te gaan zitten. Het duurt ook ruim 9 uur...
Maar de stukjes die ik gezien heb zijn erg indrukwekkend en je wordt er absoluut niet vrolijk van.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 mei 2016 09:20

Mortlach schreef:Allemaal verplicht Schindler's List laten kijken dan maar?

Dat zou naast water en brood nog niet eens zo een gek idee zijn. Met of zonder dwangbuis?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 13 mei 2016 09:28

Wie de SS zijn, geen idee in dit verhaal en dat hoeft ook niet. Logica, geschiedkundige correctheid en meer van dat soort dingen is voor veel voetbalsupporters geen vereiste in hun spreekkoren.

Verplicht een film laten kijken? Alsof het iets gaat veranderen als de vorming op de basisschool en het voortgezet onderwijs al geen wenselijk effect hebben gehad.

Inmiddels kunnen we gerust stellen dat de maakbare samenleving er niet in zit, gaat gewoon niet gebeuren. Decennia geprobeerd en keihard gefaald.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2016 09:41

Yoshi schreef:Wie de SS zijn, geen idee in dit verhaal en dat hoeft ook niet. Logica, geschiedkundige correctheid en meer van dat soort dingen is voor veel voetbalsupporters geen vereiste in hun spreekkoren.

Misschien niet, maar het ondergraaft wel de stelling dat het niets met de joden te maken heeft. Het is puur om te shockeren.

Verplicht een film laten kijken? Alsof het iets gaat veranderen als de vorming op de basisschool en het voortgezet onderwijs al geen wenselijk effect hebben gehad.

Het was ook een half-serieuze reactie. Bepaalde mensen krijg je inderdaad niks aan het verstand gepeuterd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 mei 2016 18:25

En wederom is het raak, nogmaals in Duitsland. Ik ben zeer benieuwd hoe lang dit primatenvolk de hand overspeelt in Duitsland. Heel tolerant en gemoedelijk volk die Duitsers, maar als het eenmaal genoeg is dan is het ook genoeg en zullen ze dat zeer duidelijk laten blijken. Volgens mij is die laatste druppel bijna in zicht.

http://nieuws.tpo.nl/2016/05/17/keulen- ... -feestdag/

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 17 mei 2016 20:27

Yoshi schreef:En wederom is het raak, nogmaals in Duitsland

Dit fenomeen heeft een naam, namelijk Taharrush. Het is een soort gestoord "spel", waarbij de binnenste ring van mannen ongehinderd de vrouwen kunnen aanranden en verkrachten,terwijl de buitenste ring de wacht houd.
Een zoekopdracht op google op dit woord, en je weet genoeg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Taharrush
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 mei 2016 20:32

Het is een misdaad tegen de menselijkheid en het moedwillig ontwrichten van de samenleving. Dit doet niet onder voor een oorlogshandeling en kan als dusdanig verstaan worden. Kei en keihard optreden tegen dit uitschot.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 mei 2016 23:55

Dan zal men prompt moeten reageren en dat is de mens niet eigen. Men gaat elkaar lopen aanstaren wie er nou toch actie gaat ondernemen. Het is vooralsnog pure psychologische oorlogsvoering.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”