Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor JeeWee » 12 aug 2013 18:14

boer schreef:Ik zou er in ieder geval niet meer kunnen wonen.

Houen zo
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 12 aug 2013 19:38

Britse oorlogsschepen naar Gibraltar, Spanjaarden verklaren internetoorlog

http://www.joop.nl/wereld/detail/artike ... gibraltar/

Gillen hoor, die EU.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 12 aug 2013 20:46

boer schreef:I beg to differ.

Het mooiste land ter wereld?----Een plat tochtig moeras met een zeer ongezond klimaat, bedoelt hij.
Alles is geregeld .---ja helaas wel, ik noem het eerder een ziekelijke bemoeizucht.
Welvaart hoog!--- iedereen is opgezadeld met een schuld van zo'n 30.000 euro, en oplopend met het uur.
Hoe zit het met welzijn ?
En de manieren ?
De overbevolking?
Ik zou er in ieder geval niet meer kunnen wonen.

Maar goed, dat kan ook niet, want heb geen NL paspoort meer :-)
En voor toegang tot fort Schengen 100 Euro toegangsprijs betalen, nee dank je .
Veel plezier met de roemenen ! :lol: :lol:

Zuid-Afrika woon je toch? Tsja, zeker een beter klimaatje en geen overbevolking, maar daar staan criminaliteit cijfers tegenover waar je niet vrolijk van wordt! Ik sprak laatst een Zuid-Afrikaan die verbaast was dat we onze fiets gewoon voor ons huis duidelijk zichtbaar kunnen neerzetten. In Zuid-Afrika was die zo weggeweest zei hij.

Als ik soms verhalen uit Zuid-Afrika hoor, of bijvoorbeeld dit artikeltje lees, dan voel ik me denk ik veiliger in Rotterdam-Zuid dan in Zuid-Afrika. :mrgreen:

(hoewel ik bij allebei mijn fiets toch maar binnen zet)

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 13 aug 2013 11:09

Schelpje:
Lijkt me heerlijk om in een land te wonen, waar geen gay parade is.

Dat lijkt mij nou net vreselijk! ik reis heel veel, maar kom graag thuis in ons aangeharkte landje met al die leuke homo's.
Maar je kunt toch naar Zimbabwe of Iran verhuizen? In Zimbabwe komt homoseksualiteit namelijk niet voor, het is een westerse perversie en in het laatste land worden homo's opgehangen aan grote kranen. Dat vinden de mensen daar weer leuk! Alleen daarom al is een gayparade gerechtvaardigd.

NB :Ik begrijp niet hoe een doorgaans zinnig mens tot zulke conclusies komt!
Is er dan geen enkele hoop meer in refoland?
Laatst gewijzigd door hubert op 13 aug 2013 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 13 aug 2013 11:12

Die priester bleek helemaal geen echte engel te zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... kend.dhtml
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 aug 2013 11:28

Schelpje:
Lijkt me heerlijk om in een land te wonen, waar geen gay parade is.

Hubert:
Dat lijkt mij nou net vreselijk! ik reis heel veel, maar kom graag thuis in ons aangeharkte landje met al die leuke homo's.
Maar je kunt toch naar Zimbabwe of Iran verhuizen? In Zimbabwe komt homoseksualiteit namelijk niet voor, het is een westerse perversie en in het laatste land worden homo's opgehangen aan grote kranen. Dat vinden de mensen daar weer leuk! Alleen daarom al is een gayparade gerechtvaardigd.

NB :Ik begrijp niet hoe een doorgaans zinnig mens tot zulke conclusies komt!
Is er dan geen enkele hoop meer in refoland?

Wat is dit nu voor doorgeslagen reactie? Schelpje zegt toch niet dat ze in een land wil wonen zonder homo's? Ze schrijft over geen gay parade. Ik kan me daar geheel bij aansluiten: ik vind het een trieste vertoning, en het doet het de acceptaties van homo's bepaald geen goed. Heel jammer! Het etaleren van sexualiteit - of we het nu hebben over hetero- of homeosexualiteit - vind ik smakeloos.

Jammer Hubert dat je zo reageert, het maakt het doorspreken over dit onderwerp er niet makkelijker op. Het is toch niet nodig om iemand die er een andere mening op na houdt, zo met de grond gelijk te maken? Homo's veroordelen en buiten sluiten op grond van hun seksuele voorkeur is afkeurenswaardig, maar mogen mensen een andere mening er op na houden over gay parades en andere uitwassen?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 13 aug 2013 11:39

maaarten schreef:Zuid-Afrika woon je toch? Tsja, zeker een beter klimaatje en geen overbevolking, maar daar staan criminaliteit cijfers tegenover waar je niet vrolijk van wordt! Ik sprak laatst een Zuid-Afrikaan die verbaast was dat we onze fiets gewoon voor ons huis duidelijk zichtbaar kunnen neerzetten. In Zuid-Afrika was die zo weggeweest zei hij.

Als ik soms verhalen uit Zuid-Afrika hoor, of bijvoorbeeld dit artikeltje lees, dan voel ik me denk ik veiliger in Rotterdam-Zuid dan in Zuid-Afrika. :mrgreen:

(hoewel ik bij allebei mijn fiets toch maar binnen zet)

Grappig.
Tis erg buurt-gebonden denk ik.
Schilderswijk is ook geen Wassenaar, he ?
Ik heb hier nog nooit 1 inbraak gehad, heb een nieuwe bmw 1200 gs op het oprijpad staan (waar iedereen zo op kan), onverzekerd zelfs , waar ik af en toe dagenlang de sleuteltes vergeet uit te halen, dus dat weegt niet op tegen de toch wel 10 keer dat mijn fiets destijds in Rotterdam werd gestolen.
Ik heb me ook nog nooit bedreigd gevoeld.

Bijna 10 miljoen internationale toeristen verwacht, dit jaar :mrgreen:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 13 aug 2013 14:49

Boaz
Het is toch niet nodig om iemand die er een andere mening op na houdt, zo met de grond gelijk te maken? Homo's veroordelen en buiten sluiten op grond van hun seksuele voorkeur is afkeurenswaardig, maar mogen mensen een andere mening er op na houden over gay parades en andere uitwassen?

Ik ben bang dat jij een beetje doorslaat nu, want ik maak niemand met de grond gelijk en zeker Schelpje niet die altijd een authentieke mening heeft. Wel een beetje prikkelend met de voorbeeld landen, maar daar kan Schelpje heus wel raad mee.
Ik probeer duidelijk te maken dat onze en andere gay parades juist nodig zijn om het verschil duidelijk te maken met die buitenlanden. Je moest eens weten hoeveel steun buitenlandse en verdrukte homo's ontlenen aan deze gay parades. Ze kunnen alles immers volgen op internet. Je zal maar gay zijn Zimbabwe of Iran enz. enz.
Kijk, al vind je het zelf niks, zou je toch verder moeten kijken dan de neus lang is.
Bovendien is het een soort carnaval. Dat neem je toch ook niet serieus qua uitdossing.
Daarna is iedereen weer in het driedelig op de bank!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2013 16:13

tja... dan kom je uit in Rusland bijvoorbeeld.... maar daar zijn ook geen gelijke rechten. Geen gay-parade zou ik niet erg vinden.... maar als het dan een land wordt waar homo's worden vervolgd en gediscrimineerd, woon ik liever in Nederland.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2013 22:33

In Rusland worden meer mensen vervolgd, dan alleen de homo's. Er zijn alleen al in Moskou honderden homobars, dus ondergronds is er kennelijk heel veel mogelijk.
Als een homo gewoon op straat loopt, is er niets aan de hand lijkt mij.
Als je je in Rusland uitspreekt tegen de zittende regering, het gemeentebestuur, of wat dan ook, word je ook het leven onmogelijk gemaakt en loop je de kans in een kamp geplaatst te worden.
Het begint in veel topics onderdehand op een "homo-problemen-opzoek-forum" te lijken. :?

Kunnen we weer verdergaan met opmerkelijke nieuwtjes? regenboog-smile

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 14 aug 2013 07:15

FrankB schreef:toch een echt wonder?:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... eluk.dhtml

Uit de omschrijving van de priester maak ik, als van oorsprong Rooms-Katholiek, toch op dat God ook katholiek is :D. Pech voor jullie refo's, jullie hangen dan immers een dwaalstroming aan. Maar het is nog niet te laat, je kunt je nog bekeren :lol:

Het was geen engel.
http://www.charismanews.com/us/40605-my ... acle-story
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 aug 2013 09:46

schelpje3 schreef:Kunnen we weer verdergaan met opmerkelijke nieuwtjes? regenboog-smile

Goed idee!

Ik vind dit een wel erg tendentieuze titel, ook al zullen diverse forummers er mee in hun nopjes zijn:
Het zal duidelijk zijn dat je je niet moet laten meevoeren door alle soorten van religieuze ervaring, want niet alles kan tegelijk waar zijn. Je zult moeten schiften tussen waar en onwaar, en daar heb je je verstand volop bij nodig. Maar door gebruik van mijn intelligentie stijg ik niet op een gegeven moment boven het geloof uit. Sterker nog, juist het christelijke geloof ervaar ik als een stimulans voor het gebruik van mijn intelligentie.
Ik zou kunnen zeggen: a-religieuze seculieren zijn blind voor een bepaalde kant van onze realiteit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 14 aug 2013 10:21

Boekenlezer schreef:Goed idee!

Ik vind dit een wel erg tendentieuze titel, ook al zullen diverse forummers er mee in hun nopjes zijn:
Het zal duidelijk zijn dat je je niet moet laten meevoeren door alle soorten van religieuze ervaring, want niet alles kan tegelijk waar zijn. Je zult moeten schiften tussen waar en onwaar, en daar heb je je verstand volop bij nodig. Maar door gebruik van mijn intelligentie stijg ik niet op een gegeven moment boven het geloof uit. Sterker nog, juist het christelijke geloof ervaar ik als een stimulans voor het gebruik van mijn intelligentie.
Ik zou kunnen zeggen: a-religieuze seculieren zijn blind voor een bepaalde kant van onze realiteit.

Na afloop van de dienst zegt een kerkganger: "Weet u dat u slimmer bent dan Einstein?" De dominee gloeit van trots. Voorzichtig vraagt hij: "Waar heb ik dat aan te danken?" De kerkganger zegt: "Van Einstein wordt beweerd dat hij zo slim was dat maar tien mensen hem begrepen. Maar van uw preek begrijpt helemaal niemand iets."
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

maaarten

Berichtdoor maaarten » 14 aug 2013 11:35

Boekenlezer schreef:Goed idee!

Ja, dat artikel viel me ook al op. Ik ken natuurlijk de details van dat onderzoek niet, maar het komt een beetje over als getover met statistiek, waar ik vaker een beetje argwaan tegenover heb. Dat er een bepaalde correlatie is, oké. Maar wat is dan het verband precies, en ook als je iets verzonnen hebt dat waarschijnlijk lijkt, hoe kun je dat objectief vaststellen? Dat lukt namelijk niet met statistiek.
Maar nogmaals, ik weet niet hoe ze van hun statistische gegevens naar hun conclusie gekomen zijn, dus ik kan er verder weinig over zeggen.

Een ander bezwaar; van de 63 onderzoeken zijn er dus 10 die geen verband uitwijzen. Dat kun je niet zomaar aan de kant schuiven en zeggen; ach, de meeste onderzoeken wezen el een verband uit, dus het zal er wel zijn.

Verder zijn er natuurlijk genoeg hele intelligente mensen die wel gelovig zijn, dus het is sowieso niet zo dat je dus niet of nauwelijks gelovig kan zijn met een hoog iq. :mrgreen:

Bambi

Berichtdoor Bambi » 14 aug 2013 12:27

Dit is weer typisch zo'n onderzoek wat nergens op slaat.
Ze hebben dit onderzoek gehouden onder intellectuelen.
Ze hadden moeten onderzoeken hoeveel Christenen er intellectueel zijn, dan had de uitkomst heel anders geweest.

Niet alle intellectuele Christenen, hebben een intellectueel baantje of volgen een studie.
Maar veel intellectuele Christenen hebben een baan gekozen vanuit hun hart: bijv. in de zorg of als huisvrouw.

Ik vind Christenen vaak ook slimmer dan intellectuele ongelovigen.
De intellectuele ongelovigen hebben meestal een kokervisie. Het zijn toch de ongelovige intellectuele wetenschappers, die geloven dat we van de apen afstammen en dat er geen God is.

Het was vast en zeker een ongelovige intellectueel met kokervisie die deze onderzoeken gedaan heeft. :jaknikken:

Terug naar “Archief”