huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 dec 2008 19:19

Da's jammer, liefie. Maar verder is 't wel een fijne winkel hè!

Ik heb met Sinterklaas weer wat kaarsen en potpourri en 'n schaal gehad, dus ik ga m'n woonkamertje weer 'ns pimpen. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 dec 2008 21:05

Daphne schreef:Zodra bij ons de lampen aan gaan, gaan de gordijnen dicht. Ik houd er ook niet van als iedereen naar binnen kan kijken...
ik kom om half 5 thuis dus zou meteen de gordijnen dicht moeten :mrgreen: het is nl dan al schemerig/donker aan het worden :shock: (we zitten aan het noorden)
Meestal doe ik een glasgordijn / vitrage voor over de helft dicht en doe ik een of 2 lampen aan. Als we gegeten hebben gaan we afwassen enz enz enz en als we eenmaal koffie gaan drinken tegen een uur of 8 dan pas gaat alles dicht.

Mensen lopen ook langs onze slaapkamer maar daar hebben we nu plakfolie op de ramen geplakt (niet helemaal maar een gedeelte in het midden op beide ramen) zodat het moeilijker wordt om naar binnen te kijken. Het raam gaat 's ochtends vroeg open en gaat tegen de avond pas dicht. En in de zomer blijft ie open staan maar nu vind ik het te koud ' s nachts :? zeker met enkele beglazing :? :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 08 dec 2008 21:19

Bevalt dat plakplastic een beetje? Wij zitten daar namelijk ook overna te denken voor onze slaapkamer.

Over 3 weken heerlijk beginnen met klussen! :D

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 dec 2008 23:39

kirsten schreef:Bevalt dat plakplastic een beetje? Wij zitten daar namelijk ook overna te denken voor onze slaapkamer.

Over 3 weken heerlijk beginnen met klussen! :D

Ik zou er wel 3 keer over nadenken.
Waar Marnix eerst woonde was ik nog wel eens zo gek om de ramen te zemen. Daar zat ook van dat plakspul op. Pfff, wat een ondingen zeg!
Maar het ziet er wel leuk uit ;)
pobody's nerfect

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 dec 2008 00:52

Wij hebben ook plakplastic op de slaapkamer. Het is idd een drama met ramen zemen maar goed. Ik was indertijd zwanger en met het oog op de bevalling toch maar erop geplakt. We hebben nogal lage vensterbanken en ik ben geen kijkdoos. 8)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 dec 2008 09:57

:schaterlach:

Maar dan zou ik alsnog eerder voor een bepaald soort gordijnen kiezen dan voor dat plakspul :)
pobody's nerfect

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 dec 2008 10:16

Ja opzich heb je wel gelijk, maar onze slaapkamer grenst aan de gallerij, dus als iemand naar onze buren toeloopt kijkt hij bij ons naar binnen. Om nu heel de dag de gordijnen dicht te hebben zitten, vind ik nu ook helemaal niets. Dus als iemand nog andere tips heeft, graag!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 dec 2008 10:17

Ik vind dat plastic ook wel leuk, ik heb het pas bij ons ook gevonden en heb op de kinder-speel-kamer nu plastic met allemaal gekleurde vlindertjes.
Ik vind het wel leuker om 'blokken' in het midden te plakken, ipv een strook aan de onderkant.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 09 dec 2008 10:19

Je hebt natuurlijk ook van die 'luxaflex' of van die vouwgordijnen.
Ik liep pas door een straat waarin alle huiskamers aan de straat grensden en het viel me op dat bij huizen waar tot halverwege die vouwgordijnen of luxaflex naar beneden zaten, je nauwelijks naar binnen kon kijken..
Omdat je er dan onderdoor moet gaan staren zeg maar.. :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 dec 2008 10:22

Dat heeft m'n broer ook, maar bij hem zit de bovenrand van de vouwgordijnen niet helemaal bovenaan het raam, dus boven en onder het gordijn is een open strook van zo'n 30 cm, heel leuk!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 dec 2008 12:35

Dine schreef:Je hebt natuurlijk ook van die 'luxaflex' of van die vouwgordijnen.
Ik liep pas door een straat waarin alle huiskamers aan de straat grensden en het viel me op dat bij huizen waar tot halverwege die vouwgordijnen of luxaflex naar beneden zaten, je nauwelijks naar binnen kon kijken..
Omdat je er dan onderdoor moet gaan staren zeg maar.. :wink:

Dat bedoel ik inderdaad ook zoiets.
Grote stukken plastic op je raam plakken is namelijk ook niet mooi.
Je hebt echt van die mooie systeempjes dat je de luxaflex of vouwgordijnen op de gewenste hoogte kunt hangen, ver open, ver dicht, in het midden of helemaal beneden, etc :)
pobody's nerfect

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 dec 2008 12:36

Wij hebben rolgordijnen waar je wel van binnen naar buiten kan kijken, maar niet van buiten naar binnen ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 dec 2008 12:40

Ik heb gisteren de kamer verandert en twee kasten weg gedaan (Waren super oude kasten) 1 staat in de achterkamer om straks met oud en nieuw op de vuurstapel te gaan. De tv. gaat weg de boekenkast gaat naar boven. Maar het is echt veel gezelliger geworden dan voorheen. Al ben ik nog niet helemaal tevreden :oops: :oops: Maar dat komt omdat we nu gewoon echt ff geen geld hebben voor (nieuwe/andere) meubels.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 dec 2008 12:44

Ben benieuwd hoe het is geworden Evelien!
Mijn ouders hebben ook een licht rolgordijn in de kamer. Ze hebben een te groot raam voor een vouwgordijn, maar dit is eigenlijk veel leuker. Er zit een soort streepje in, waardoor er heel veel licht binnenkomt. Mijn moeder laat hem altijd tot net boven de grote bloempotten in het raam zakken. Zo kun je van binnenuit wel naar buiten kijken, maar bijna niemand kan naar binnen kijken. Heel handig, in zo'n gluurdersdorp als zij wonen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 09 dec 2008 12:51

Maakt ff een foto :-)

Afbeelding

HAAT DIE SNOEREN :|
Laatst gewijzigd door liefje op 09 dec 2008 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”