Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 15:08

mohamed schreef:Ja het is een 1.6 vier cilinder inderdaad. Zo te zien de mooiste in deze prijsklasse die ik ben tegengekomen en particulier.

StillAwake schreef:Doen dan!

Als de auto in het echt ook goed lijkt koop ik hem vanmiddag! :)

Nogmaals bedankt voor het meedenken, op de adviezen van jou en Marnix heb ik mij grotendeels gebaseerd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 mar 2016 15:12

Wat is de vraagprijs?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 15:22

Die is 1750 euro.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 mar 2016 15:33

Als je daarvoor een goeie auto kunt kopen zou ik het doen inderdaad.
Succes!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 15:38

mohamed schreef:Als de auto in het echt ook goed lijkt koop ik hem vanmiddag! :)

Nogmaals bedankt voor het meedenken, op de adviezen van jou en Marnix heb ik mij grotendeels gebaseerd.

werking raammechaniek, roest rond de voorruit en op de dorpel, luister goed of de uitlaat niet lekt, kijk of de schokbrekers geen olie lekken, controleer of de distributieriem vervangen is, en zo ja bij welk kilometrage, kijk of er geen aandachtspuntjes in het meest recente APK rapport stonden, kijk of de achterbak (ook rond het reservewiel) droog is, hetzelfde geldt voor de voetenruimen, en kijk onder de motorkap of je provisorische reparaties tegenkomt.
kijk of de deurnaden aan weerskanten ongeveer even groot zijn (schadeauto's zijn vaak krom), en let op kleurverschil tussen carroseriedelen (kan duiden op spuitwerk).
Vraag ook altijd of de auto even op de brug mag (hoewel dat voor een particulier een lastige is) om de bodem en de kokerbalken op roest te controleren.

Afgezien van het raammechaniek (wat een zwak punt van deze wagen is) en de roest rond de voorruit (is bij vrijwel alle auto's van na 2003 geen fysieke naad meer) een lijstje wat je bij elke auto zou moeten doorlopen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 15:39

mohamed schreef:Die is 1750 euro.

Voor een relatief jonge 6N een mooie prijs. Twee ton gelopen toch?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 15:41

mohamed schreef:Als de auto in het echt ook goed lijkt koop ik hem vanmiddag! :)

StillAwake schreef:werking raammechaniek, roest rond de voorruit en op de dorpel, luister goed of de uitlaat niet lekt, kijk of de schokbrekers geen olie lekken, controleer of de distributieriem vervangen is, en zo ja bij welk kilometrage, kijk of er geen aandachtspuntjes in het meest recente APK rapport stonden, kijk of de achterbak (ook rond het reservewiel) droog is, hetzelfde geldt voor de voetenruimen, en kijk onder de motorkap of je provisorische reparaties tegenkomt.
kijk of de deurnaden aan weerskanten ongeveer even groot zijn (schadeauto's zijn vaak krom), en let op kleurverschil tussen carroseriedelen (kan duiden op spuitwerk).
Vraag ook altijd of de auto even op de brug mag (hoewel dat voor een particulier een lastige is) om de bodem en de kokerbalken op roest te controleren.

Afgezien van het raammechaniek (wat een zwak punt van deze wagen is) en de roest rond de voorruit (is bij vrijwel alle auto's van na 2003 geen fysieke naad meer) een lijstje wat je bij elke auto zou moeten doorlopen.

Vergeet ik er bijna een: vocht bij de koplampen kan ook duiden op lekke koplampen. Kan op termijn en afkeurpuntje voor de APK zijn als het glas vanbinnenuit beslaat.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 18:24

Ik heb 'm gekocht voor 1100 euro, een koopje vind ik! Zal later foto's posten! De auto rijdt als een trein!Ben er super blij mee! :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 mar 2016 18:42

Geniet van veel veilige kilometers!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 19:23

mohamed schreef:Ik heb 'm gekocht voor 1100 euro, een koopje vind ik! Zal later foto's posten! De auto rijdt als een trein!Ben er super blij mee! :)

Dat de wagen je maar een hoop benzine mag gaan kosten!
Veel plezier vanb je auto, en veel veilige kilometers!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 mar 2016 19:28

Heb je de Alto erop ingeruild of moet je die nog kwijt?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 16 mar 2016 19:32

Race406 schreef:Heb je de Alto erop ingeruild of moet je die nog kwijt?

Hoe oud is die Alto? Zoals Mo hem omschrijft heb ik het idee dat hij naar de sloop kan...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 20:38

De Alto moet ik nog kwijt maar hij lekt water aan de passagierskant. Dat wil ik laten maken zodat ik 'm zonder mankementen kan verkopen.

Wat is deze Polo een wereld van verschil in comfort t.o.v. mijn Alto, ben er zeer blij mee.

Afbeelding

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2016 20:40

StillAwake schreef:Hoe oud is die Alto? Zoals Mo hem omschrijft heb ik het idee dat hij naar de sloop kan...

Die is van '98 en afgezien van lekkage onder de mat aan de passagierskant, motorisch nog prima en geen noemenswaardige roest.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 mar 2016 21:52

Maak er niet teveel kosten aan. Anders kost het teveel voor wat de Alto nog waard is.

Terug naar “Algemene Zaken”