ahuibers schreef:drosofila schreef:ahuibers schreef:Er wordt volgens mij gewerkt aan nieuwe kanttekeningen.
Beste ahuibers,
heb jij al eens geprobeerd een boek te lezen met evenveel kanttekeningen als gewone tekst? Ik vind het al vreselijk vervelend als te vaak verwezen wordt naar noten. Soms staan die noten achteraan gegroepeerd, en dan kan je nog kiezen of je ze leest of niet. Maar er zijn ook boeken waar de noten op dezelfde pagina staan, onderaan dan. Ik heb al bladzijden onder ogen gehad waarop een paar regels gewone tekst staan, en de rest van de pagina zijn (voet)noten.
Stel je voor dat ze die kanttekeningen dan nog écht in de kantlijn zetten, dan is de tekst helemaal niet meer leesbaar. Wie zelden of nooit een boek leest knapt daar meteen op af. En ik die dacht dat de bijbel in de volkstaal door iedereen moest kunnen gelezen worden ...
Mijn advies: schrijf dat boek in een spannende en boeiende stijl, zodat het leest als een trein. Je zal zien: het vliegt de winkel uit.
Je kunt best veel begrijpen zonder de kanttekeningen te lezen. En als je dan iets niet snapt en je wilt het wel snappen ga je het toch onderzoeken. dat is ook de bedoeling,
Een spannend boek?
Gaat Het Doel dan niet verloren?
Men gaat het boek dan lezen omdat het spannend is maar de gedachte er achter is dan volgens mij helemaal ver te zoekken.
Dus hoef je de kanttekeningen niet te hebben? Zijn best wel verhelderend hoor als je die leest.