Jehova

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Jehova

Berichtdoor antoon » 21 okt 2016 08:30

Zoek eens op de WTG vastgoedzwendel in oa New York. Waar WTG gelovigen worden misbruikt om een pas aangekocht gebouw op te knappen als nieuwe koninkrijkszaal/centrum en waar het vervolgens kort daarna met een gigantische winst verkocht.

Het is ook met elke perceptie je zoiets beziet, het oude complex wordt door vrijwilligers opgeknapt om het hoog in de markt te zetten, de inkomsten zijn nodig voor een miljarden complex, drukkerijen werkplaatsen verblijf voor vrijwilligers en nog meer dit ten bate van miljoenen over de hele wereld om hun van bijbelse lectuur te blijven voorzien, niet voor luxe dus.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 okt 2016 08:42

antoon schreef:Het is ook met elke perceptie je zoiets beziet, het oude complex wordt door vrijwilligers opgeknapt om het hoog in de markt te zetten, de inkomsten zijn nodig voor een miljarden complex, drukkerijen werkplaatsen verblijf voor vrijwilligers en nog meer dit ten bate van miljoenen over de hele wereld om hun van bijbelse lectuur te blijven voorzien, niet voor luxe dus.

Als de vrijwilligers vooral niet op de hoogte zijn gebracht, wat dus het geval is, dan is het zwendel. Anderen vrijwillig voor je laten werken om er zelf beter van te worden. Hoe mooi de strik ook is die je om deze drol gaat leggen, het blijft een drol. Evenals de vrijwilligers die van heinde en verre komen omdat ze vereerd zijn om voor het WTG in Brooklyn mogen werken en vervolgens daar als slaven misbruikt worden. Open je ogen en wees kritisch op je WTG organisatie opdat zij kan verbeteren. Kritiek komt je echter op uitsluiting te staan dus zaken zullen niet verbeteren.

antoon

Berichtdoor antoon » 21 okt 2016 08:53

Als de vrijwilligers vooral niet op de hoogte zijn gebracht, wat dus het geval is, dan is het zwendel. Anderen vrijwillig voor je laten werken om er zelf beter van te worden. Hoe mooi de strik ook is die je om deze drol gaat leggen, het blijft een drol. Evenals de vrijwilligers die van heinde en verre komen omdat ze vereerd zijn om voor het WTG in Brooklyn mogen werken en vervolgens daar als slaven misbruikt worden. Open je ogen en wees kritisch op je WTG organisatie opdat zij kan verbeteren. Kritiek komt je echter op uitsluiting te staan dus zaken zullen niet verbeteren.

Sorry dit is absurd de mensen worden allemaal op de hoogte gebracht oa. tijdens bijeenkomsten, ook in interne post naar elkaar toe, niemand is verplicht tot welke actie dan ook, doe je wel mee dan is het beslist geen slaven arbeid, zeer rijkelijke maaltijden staan klaar, bij een werkschema dat lager is dan bij de meeste werkgevers.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 okt 2016 08:57

Hou gerust je ogen en oren gesloten en lees vooral niets van je betrokken broeders en zusters in het WTG over deze toestanden. Kom achteraf niet met dat je het niet geweten hebt.

Afbeelding

vreemdeling

Berichtdoor vreemdeling » 21 okt 2016 09:07

bernard 3 schreef:Als het zo is dat je op de EERSTE PLAATS Jezus zoekt, dus zoekt om een volgeling van Hem te worden, dan zal je ook ZIJN liefde opzoeken en die drukt Hij uit in ZIJN leer en levenswijze.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jesuism

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 okt 2016 09:13

:) Bernard 3 doelt natuurlijk op het genootschap waar hijzelf onderdeel van is. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten
Maar dat probeert hij te verhullen met wat teksten die andere christelijke gemeenschappen af moeten schrijven, daarmee overigens ook het zijne maar dat ziet hij anders.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 21 okt 2016 09:31

Bruno schreef:De morgenster in mijn hart, wat is dat dan?
Men heeft mij eens geleerd Lucifer.

Eigenlijk zou het "netter" staan dat je even zou reageren op de post vóór deze nieuwe post van jou (mijn post van do Okt 20, 2016 2:28pm) voordat je een nieuwe vraag stelt. Maar goed, toch een antwoord van mij.

Je vraag gaat over een voor mij onbekend onderwerp. Toch heb ik geprobeerd een bijbels gefundeerd antwoord te vinden. Hieronder mijn bevindingen.
Misschien zou dit een voorbeeldje kunnen zijn van hoe je op zoek kunt gaan naar antwoorden, ook als je (nog) niet met een bepaald onderwerp op de hoogte bent:

In de vertaling die ik doorgaans gebruik komt de term "morgenster" 5x voor. In dit geval loop ik ze even na van achteren naar voren.

1. Openb. 22:16:
Daar zegt Jezus van Zichzelf dat Hij de "blinkende morgenster" is.
In de Griekse grondtekst staat er "aster ho lampros kai orthrinos", "ster de blinkende en vroeg".
Aster is ster, zie b.v. het woord astronomie (sterrenkunde)
Maar daar zegt Hij niet dat Hij (als morgenster) in iemands hart is.

2. Openb. 2:28:
Daar staat Ik (en uit de context blijkt dat dit Jezus moet zijn) zal hem de "morgenster" geven. In het Grieks staat daar "ton astera ton proinon".
Daar wordt met de morgenster (het subject) iets anders bedoeld dan Jezus. Jezus is hier namelijk degene die het subject, de morgenster geeft.

3. 2 Pet. 1:19:
..... totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten.
Dit is de enige plek waar het gaat over een "morgenster in uw harten".
Hier wordt in het Grieks het woord "phosphorus" (zie ons woord fosfor) gebruikt in de zin van lichtbrenger. Uit de context blijkt dat dit op een positieve manier (dus niet als Lucifer) en (denk ik) in overdrachtelijke zin gebruikt wordt om aan te geven dat je "licht krijgt" over een bepaalde zaak, in dit geval het profetische woord.
In ieder geval bedoelt Petrus hier een positief iets mee.

4. Jes. 14:12
Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, o "morgenster", gij zoon des dageraads.
Hier staat in de Hebreeuwse grondtekst "Heylel" dat zoiets als lichtdrager betekent. In de Engelse KJV wordt Heylel inderdaad vertaald met Lucifer. Contextueel gezien heeft morgenster hier een negatieve connotatie. Jesaja profeteert hier tegen (de koning/engelvorst van) Babel die uit de hemel gevallen is. Zie in dit verband ook Ez. 28, waar met de engelvorst van Tyrus wellicht ook satan bedoeld wordt.
Ook hier geen enkele aanwijzing die te maken heeft met het in je hart zijn van Lucifer.

5. Job 38:7
Toen de morgensterren (meervoud) te zamen vrolijk zongen, en al de kinderen Gods juichten.
Ook hier weer positief. In het Hebreeuws staat er "kokab boker". Hiermee kan dus niet Lucifer (enkelvoud) bedoeld worden.
Dit lijkt meer te wijzen richting een schare van (nog) goede engelen. In Jes 14:12 zou het dan kunnen gaan om een met een hoge positie gevallen engel.

Mijn conclusie op het eerste gezicht:
In de grondtekst wordt voor "morgenster" nogal verschillende termen gebruikt.
Maar om nu Jes. 14:12 (negatief) te combineren met 2 Pet. 1:19 (positief) lijkt me een verregaande vorm van inlegkunde waardoor je hele rare gedachten kunt oproepen. Ik zou me daar verre van houden.
Het op deze manier door elkaar husselen van teksten waarin hetzelfde trefwoord voorkomt zal zeker tot exegetische brokken leiden denk ik.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

vreemdeling

Berichtdoor vreemdeling » 21 okt 2016 10:18

Yoshi schreef::) Bernard 3 doelt natuurlijk op het genootschap waar hijzelf onderdeel van is. https://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten
Maar dat probeert hij te verhullen met wat teksten die andere christelijke gemeenschappen af moeten schrijven, daarmee overigens ook het zijne maar dat ziet hij anders.

Ik kon dat niet afleiden uit wat Bernard 3 schreef. Het Jezuïsme (waar ik een fan van ben) past daar meer bij.
Zevendedagsadventisten zijn net zoals de Jehova's Getuigen en de Apostolischen van oorsprong eindtijddenkers die het christendom willen hervormen zoals zij denken dat het ooit bedoeld was door Jezus en zijn directe volgelingen.

Je kunt dat alleen niet zomaar afleiden uit het Nieuwe Testament omdat deze verzameling geschriften is geschreven en samengesteld door het instituut kerk van ongeveer de tweede eeuw tot en met ongeveer de derde eeuw. Het berust voor een belangrijk deel op de fantasieën van dat instituut kerk zelf en biedt dus geen houvast als je terug wilt naar het begin zoals Jezus dat initieerde.
De hele idee van een Apocalyps met een terugkerende Jezus is door een christen uit de duim gezogen en heeft niets met een (eventuele) historische Jezus van doen.
Desalniettemin heb ik bewondering voor deze bewegingen omdat ze het tenminste destijds met hun beperkte tekort schietende kennis geprobeerd hebben.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 21 okt 2016 10:30

dalethvav schreef:Eigenlijk zou het "netter" staan dat je even zou reageren op de post vóór deze nieuwe post van jou (mijn post van do Okt 20, 2016 2:28pm) voordat je een nieuwe vraag stelt. Maar goed, toch een antwoord van mij.

Ik heb dat hier nochtans duidelijk gezegd dat ik concentratieproblemen heb. Ik denk ook in mijn verwelkomingsbericht. Ik loop verloren in lange teksten. Ik had je post gelezen. Morgenster is Latijns voor Lucifer, letterlijk is het Venus. De vrouwenplaneet.
Als je 5 datums neemt (ik weet niet welke) waarop je de stand van Venus met lijnen zou verbinden, krijg je een pentagram.

Als het onderwerp je geheel onbekend is, hoef je niet proberen te antwoorden hoor :) Hoe vriendelijk je dat ook bedoelt.
Laatst gewijzigd door Bruno op 21 okt 2016 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 21 okt 2016 10:33

Yoshi schreef:Kortom, je bent volstrekt niet zuiver bezig, je hanteert voor verschillende geloven verschillende maatstaven. En als je daarop gewezen wordt kronkel je er wat omheen en doe je alsof je neus bloed. Weet je zeker dat je al niet lange tijd geleden je bij het WTG aangemeld hebt en hier geen toneelstukje opvoert?

Werken JG dan met een paus die de vertegenwoordiger van God is? Die op de troon van Jezus' Kerk zit? Diens stoel een omgekeerd kruis heeft?
Zijn er bij JG pedofielen schandalen?
Zijn JG hun gebouwen beladen met goud?

Ik ben geen JG en door lange discussie (op een nog ander forum) ben ik heel hard aan het twijfelen geslagen.
Ik wil niet van deur tot deur gaan, ik heb ASS en ik wil mijn dierbaren niet betrekken in mijn spirituele reis.
JG zullen het niet eens met mij zijn en me daarvoor verstoten (zegt men)

Bruno

Berichtdoor Bruno » 21 okt 2016 10:39

bernard 3 schreef:En als je dan toch verkiest om op de eerste plaats een instituut te verkiezen dan is de wachttorengemeenschap geen slechte keuze. Want veel mensen daarin zijn oprecht, standvastig en menslievend. Maar weet dan ook dat niettegenstaande velen bij hen deze eigenschappen bezitten dit instituut met zijn leer totaal niet in overeenstemming is met Christus. En jij zodoende dan ook samen met hen geen volgeling van Christus maar een volgeling van mensen bent.

Bedankt jouw mening daarin te delen.
Ik wil zeker geen pop van een instelling worden. Wel bijeenkomsten bijeen wonen om de waarheid te zoeken.
In mijn reis kwam Jehova op mijn pad.

Ik volg mijn hart.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 21 okt 2016 10:44

antoon schreef:Sorry dit is absurd de mensen worden allemaal op de hoogte gebracht oa. tijdens bijeenkomsten, ook in interne post naar elkaar toe, niemand is verplicht tot welke actie dan ook, doe je wel mee dan is het beslist geen slaven arbeid, zeer rijkelijke maaltijden staan klaar, bij een werkschema dat lager is dan bij de meeste werkgevers.

Is het waar dat je giften moet geven en dat je verplicht bent boekjes aan te kopen om te verspreiden van deur aan deur?

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 21 okt 2016 11:31

="antoon"[
Blijf jij bazelen, daar kan een mens moe van worden, ik heb je verzocht om concrete voorbeelden te geven, waar blijven die.
Ik zal een voorzet geven, het zou de JG om het geld te doen zijn, tijdschriften boeken en bijbels worden vaak gratis verstrekt er is geen collecte
vergelijk dit met kerken

Verwar jij me niet met anderen, want ik kan mij niet herinneren dat je aan mij gevraagd hebt om concrete voorbeelden.

Maar blijkbaar lees je niet wat ik geschreven heb want daarin kan je het concreet voorbeeld bij uitstek vinden, namelijk dat jullie net als andere gemeenschappen geen volgelingen van Christus zijn. Dit omdat jullie, net als de anderen, allerlei uitvluchten en smoesjes verzinnen om toch maar het essentiële van het Christendom namelijk het gehoorzamen Christus eigenhandig geschreven voorschriften (exodus 20) te verwerpen.
Zij die een dergelijke houding aannemen daarvan zegt Christus duidelijk: ”Wie Mij NIET liefheeft bewaart mijn woorden niet” (Joh 14:24) en Gods Woord is hierbij nog duidelijker in 1 Joh 2: 4-6
Wie zegt: Ik ken Hem en zijn geboden niet bewaart is een leugenaar en in die is de waarheid niet; maar wie zijn woord bewaart in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt.

Kan het nog duidelijker of concreter!!?
Net zoals vele anderen heeft de wachttorengemeenschap na de tweede wereldoorlog ( sla de uitgaven van vóór en na de oorlog er maar eens op na) zich aangesloten bij de gedachte dat ALLE Tien geboden op vandaag niet meer gelden. En zodoende zijn ze net als vele anderen verworden tot een tegen God opstandig volk.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 okt 2016 12:04

Bruno schreef:Werken JG dan met een paus die de vertegenwoordiger van God is? Die op de troon van Jezus' Kerk zit?

Nee, ze werken met een besturend lichaam wat beweert door God geleid te worden. Hun macht binnen het WTG overstijgt die van de macht van de paus binnen de RKK enorm.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Besturend ... s_getuigen
Diens stoel een omgekeerd kruis heeft?

Als opvolger van de apostel Petrus is een petruskruis vrij logisch.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Petruskruis

Is dit werkelijk je niveau?
Zijn er bij JG pedofielen schandalen?

Jazeker, nog vrij schokkende en grote ook. Zoek maar op.
Pedofilie komt overigens overal voor, ook bij organisaties waar het nu nog niet naar buiten is gekomen.
In het verleden ging men hier gewoon heel anders mee om.
Zijn JG hun gebouwen beladen met goud?

Katholieke kerken heb je in alle maten en stijlen. Hele sobere en hele rijk versierde. Voor katholieken is een kerk dan ook het huis van God en het is aan de lokale gemeenschap om dat zo in te richten als men wens. Het wordt gebouwd met in het achterhoofd dat het honderden en honderden jaren moet staan. Een iets andere mentaliteit dan religies die vanuit de VS zijn overgewaaid.
Ik ben geen JG en door lange discussie (op een nog ander forum) ben ik heel hard aan het twijfelen geslagen.
Ik wil niet van deur tot deur gaan, ik heb ASS en ik wil mijn dierbaren niet betrekken in mijn spirituele reis.
JG zullen het niet eens met mij zijn en me daarvoor verstoten (zegt men)

Ga gewoon eens langs bij de plaatselijke PKN kerk en kijk hoe het daar is.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 21 okt 2016 12:22

Als de JG gemeenschap klachten krijgt over pedofilie verbannen ze die pedofiel.
Bij het Vaticaan schuiven ze het onder de mat tot het niet meer te negeren valt en herplaatsen ze die priester uit het zicht.

Terug naar “[Religie] - Open forum”