Praten mensen echt zo?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Anoniem_89

Re: Praten mensen echt zo?

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 aug 2014 17:25

Jbkb schreef:Misschien moet je eens ophouden met die sarcastische reacties.
Natuurlijk is dit een goede bron. Wanneer er sprake is van een top-down structuur, is het vanzelfsprekend dat regels in elke lokale gemeente hetzelfde zijn. Daar wordt dan ook op toegezien. Zeker in vele pinkstergemeenten is deze controle sterk. Als je lid bent van 1 lokale gemeente, mag je dat dus best generaliseren.

Ik heb in een paar pinkstergemeentes gezeten, nog meer evangelische gemeentes.
Geen enkele had regels die door of ander synode of hoe je het noemen wilt opgelegd worden..

Jbkb

Berichtdoor Jbkb » 16 aug 2014 17:31

Ik ook. Dan weet je ook wel dat deze kerken evenveel -of meer- regels dan reformatorische kerken hebben. Deze zijn niet ooit lokaal verzonnen, maar meegebracht door de evangelist of voorganger die de gemeente gesticht heeft. Sommige van deze kerken zijn onderdeel van een groter kerkverband (veel leden weten dit niet eens) waar per zoveel jaar de maatschappelijke ontwikkelingen worden besproken en nieuwe regels bedacht.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 16 aug 2014 18:07

Nou de gemeente waar ik heen ga in ieder geval niet.
Ik ben 'koster' dus weet wel wat er allemaal in de gemeente aan de gang is..

Koster... klinkt gelijk zo zwaar :-&

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 16 aug 2014 18:14

Jbkb schreef:Ik ook. Dan weet je ook wel dat deze kerken evenveel -of meer- regels dan reformatorische kerken hebben. Deze zijn niet ooit lokaal verzonnen, maar meegebracht door de evangelist of voorganger die de gemeente gesticht heeft. Sommige van deze kerken zijn onderdeel van een groter kerkverband (veel leden weten dit niet eens) waar per zoveel jaar de maatschappelijke ontwikkelingen worden besproken en nieuwe regels bedacht.
Bij ons ook niet hoor, waar je dat vandaan haalt :?: :?: :?:
Bij ons wordt geen enkele regel opgelegd, maar we leren o.a. dat we vrij zijn in Christus.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “[Religie] - Open forum”