Kirdneh schreef: "Dus een verhaal wat ouder is is dan automatisch het origineel?
Het gilmosh-epos is een wetenschappelijk onzin verhaal en de bijbel is qua wetenschappelijke zaken de juiste."
Ja natuurlijk is het oudere het origineel of moet dit jou ook nog uitgelegd worden?
Had je destijds in Sumerië geleefd dan had je het gilgamesh epos als waarheid aanvaard. Jij gelooft toevallig in de joodse god en hecht daarom meer geloof aan de letterlijke interpretatie van de bijbel. Ik durf te wedden dat wanneer jij in Saoedi-Arabie was geboren, je de koran als absolute waarheid had aanvaard.
Ik begrijp dat jullie creatievelingen zelf ook de onhoudbaarheid van de ark hebben ingezien als een paar van elk dier aan boord moest en daarom de onzin van het basistype verzonnen hebben? Ik lees over die basistypen echter geen enkele bevestiging in je bijbel. Of geldt ook hier de redenatie "het staat er niet dus dat zegt niet dat het niet zo kan zijn gegaan?"
120 jaar om het hout voor die ark te kappen, te zagen, te laten drogen en die ark te bouwen? Met slechts een paar man? Ik denkt dat je nog een paar eeuwen te kort komt.