@ Liesien
Sterkte!!
Moderator: Moderafo's
keessie schreef:Heeft er hier iemand ervaring met een maagonderzoek? Ik moet namelijk onder andere zo'n onderzoek. Lijkt me best pijnlijk
keessie schreef:Ja het staat gepland voor 16 juni. Dan moet ik nuchter komen. Het duurt 10 minuten en schijnt best pijnlijk te zijn. Je moet gewoon iets inslikken en dat gaat dan langzaam via de slokdarm naar de maag en dat trekken ze er na 10 minuten weer omhoogIk moest gisteren trouwens ook bloed geven. Om te kijken of er nog wel gluten inzaten ofzo.
Blijven bij jou de klachten wel aanhouden?
Nou ja, het helpt bij mij ook nooit maar het verlicht wel iets. Als ik last heb van mijn maag moet ik geen chocomel, koolzuur, caffeïne of zoetigheid gaan eten/drinken maar water of melk.*Annette* schreef:@ Keessie; Sterkte!! Hopelijk word het duidelijk voor je wat je hebt, en wat eraan te doen is.L'être extraterrestre schreef:@*annette* melk drinken schijnt wel te helpen. Of is dat nu weer wat anders?
Dat heb ik ook wel ns gehoord, drink wel melk, niet echt heel veel ofzo. Maar kan niet echt zeggen dat ik er minder last door krijg. Als ik m'n medicijnen maar optijd inneem gaat het goed, vanmorgen was ik het vergeten, kom er dan wel achter als ik pijn krijg.
Ik had al last van verminderde eetlust en vaag misselijk en beroerd gevoel bij de 20mg dus helemaal bij de 40mg. Ik weet dan ook echt niet waar ik het moet zoeken (middel erger dan de kwaal!) Mijn reumatoloog zei ook dat sporadisch innemen niet werkt, maar als ik pijn had en ik nam 20mg werkte het prima! Al nam ik er maar 1. Overigens voor het naar bed gaan innemen werkt niet want dan kan ik niet slapen...L'être extraterrestre schreef:Ik ben vandaag bij mijn reumatoloog geweest en die heeft me nieuwe medicijnen voorgeschreven. Waarschijnlijk doordat ik al teveel maagbeschadigende pijnstillers heb gehad, heb ik snel last van mijn maag. Nu heb ik 1 nieuw medicijn, wat ook weer maagklachten kan veroorzaken, dus heb ik daar weer wat tegen gehad. Het stomme is, ik heb dit middel, Omeprazol, al vaker gehad, dus ik dacht, het zit wel goed. Kom ik thuis, blijk ik de dubbele dosering te hebben (40mg) dan wat ik eerder had, terwijl de helft ook werkt! Maargoed, ik netjes ingenomen, nu was ik misselijk, gevoelige maag, geen eetlust, geen rooklust (kan je nagaan) dus dat word nog wat. Voor bedtijd maar innemen dan?
Ik heb eerder ook 40 mg gehad, eerst 20 mg, hielp niet voldoende, toen naar 40 mg. En langzaam afgebouwd naar 20 mg. Nu kan ik het prima redden met 20 mg. En heb er wel n dag veel last van, dan is het toch meestal het eten, stress/spanning etc.
Ik neem ze 's morgens na het ontbijt in en heb nergens geen last van, je kunt het ff proberen om ze in tenemen voor dat je naar bed gaat. Maar kwam het misschien ook niet door je andere medicijnen?? Als de klachten aan blijven houden dan zou ik toch ff overleggen met je reumatoloog of je soms niet weer 20 mg kan krijgen, eerder hielpen die ook goed en bij de 40 mg, krijg je (waarschijnlijk) de klachten.
keessie schreef:Ja het staat gepland voor 16 juni. Dan moet ik nuchter komen. Het duurt 10 minuten en schijnt best pijnlijk te zijn. Je moet gewoon iets inslikken en dat gaat dan langzaam via de slokdarm naar de maag en dat trekken ze er na 10 minuten weer omhoogIk moest gisteren trouwens ook bloed geven. Om te kijken of er nog wel gluten inzaten ofzo.
Blijven bij jou de klachten wel aanhouden?
L'être extraterrestre schreef:Nou ja, het helpt bij mij ook nooit maar het verlicht wel iets. Als ik last heb van mijn maag moet ik geen chocomel, koolzuur, caffeïne of zoetigheid gaan eten/drinken maar water of melk.*Annette* schreef:@ Keessie; Sterkte!! Hopelijk word het duidelijk voor je wat je hebt, en wat eraan te doen is.L'être extraterrestre schreef:@*annette* melk drinken schijnt wel te helpen. Of is dat nu weer wat anders?
Dat heb ik ook wel ns gehoord, drink wel melk, niet echt heel veel ofzo. Maar kan niet echt zeggen dat ik er minder last door krijg. Als ik m'n medicijnen maar optijd inneem gaat het goed, vanmorgen was ik het vergeten, kom er dan wel achter als ik pijn krijg.
L'être extraterrestre schreef:Ik had al last van verminderde eetlust en vaag misselijk en beroerd gevoel bij de 20mg dus helemaal bij de 40mg. Ik weet dan ook echt niet waar ik het moet zoeken (middel erger dan de kwaal!) Mijn reumatoloog zei ook dat sporadisch innemen niet werkt, maar als ik pijn had en ik nam 20mg werkte het prima! Al nam ik er maar 1. Overigens voor het naar bed gaan innemen werkt niet want dan kan ik niet slapen...*Annette* schreef:L'être extraterrestre schreef:Ik ben vandaag bij mijn reumatoloog geweest en die heeft me nieuwe medicijnen voorgeschreven. Waarschijnlijk doordat ik al teveel maagbeschadigende pijnstillers heb gehad, heb ik snel last van mijn maag. Nu heb ik 1 nieuw medicijn, wat ook weer maagklachten kan veroorzaken, dus heb ik daar weer wat tegen gehad. Het stomme is, ik heb dit middel, Omeprazol, al vaker gehad, dus ik dacht, het zit wel goed. Kom ik thuis, blijk ik de dubbele dosering te hebben (40mg) dan wat ik eerder had, terwijl de helft ook werkt! Maargoed, ik netjes ingenomen, nu was ik misselijk, gevoelige maag, geen eetlust, geen rooklust (kan je nagaan) dus dat word nog wat. Voor bedtijd maar innemen dan?
Ik heb eerder ook 40 mg gehad, eerst 20 mg, hielp niet voldoende, toen naar 40 mg. En langzaam afgebouwd naar 20 mg. Nu kan ik het prima redden met 20 mg. En heb er wel n dag veel last van, dan is het toch meestal het eten, stress/spanning etc.
Ik neem ze 's morgens na het ontbijt in en heb nergens geen last van, je kunt het ff proberen om ze in tenemen voor dat je naar bed gaat. Maar kwam het misschien ook niet door je andere medicijnen?? Als de klachten aan blijven houden dan zou ik toch ff overleggen met je reumatoloog of je soms niet weer 20 mg kan krijgen, eerder hielpen die ook goed en bij de 40 mg, krijg je (waarschijnlijk) de klachten.
Momenteel neem ik mijn medicijnen in zonder de omeprazol en behalve heel lichte klachten af en toe en verminderde eetlust nergens last van. Dus ik laat het even zo, als het fout gaat kan ik altijd nog meer zooi gaan slikken.
Voor jou fijn dat je minder in kan nemen!
Liesien schreef:Moet nu 11 juni onderzoek van de dikke darm. Dat dieet datk vorige keer 1 dag moest volgen, moet ik dan 2 dagen volgen.
Jippie Cool
Riska schreef:Liesien schreef:Moet nu 11 juni onderzoek van de dikke darm. Dat dieet datk vorige keer 1 dag moest volgen, moet ik dan 2 dagen volgen.
Jippie Cool
Ik vrees dat het dat beruchte drankje is, van zoveel liter?
Uiteindelijk hebben ze het bij mijn dochter in het ziekenhuis via een infuus gedaan, de laatste keer. Ze kreeg het er niet in, het kwam er net zo hard weer uit...![]()
Je hebt groot gelijk dat je wilt weten waar het precies vandaan komt!
Ik wens je veel sterkte!!
Liesien schreef:Keessie, hoe ist eigenlijk met jou nu? Nog veel last van buikkrampen enzovoorts?
Liesien schreef:Pfft Annette, dat klinkt allemaal niet leuk zoGaat het momenteel een beetje?
keessie schreef:@annette
Een roesje is ook zo wat heHet is maar 10 minuutjes. Ben nu aan het idee gewend en ga gewoon even doorzette. Hoop alleen dat het het niet voor niks moet en dat ze dus wat vinden.
JIj ook heel veel sterkte hé! Ik hoop voor je dat je medicijnen goed helpen.
Ergens schreef je dat er bepaalde periodes waren dat het weg was.*Annette* schreef:Het gaat wel goed, maar het frusteerd me gewoon soms zo. En ga me dr
soms zo druk over maken. Is het nu nooit eens n keer over..... Wil dr
vanaf, maarja hoe kom ik er vanaf?? Kan dr wel mee naar de
huisarts gaan maarja die weet het ook niet (meer), het enigste wat die op
dit moment kan doen is medicijnen geven. Maarja daar los je het niet
mee op.... het verzacht en is een stuk minder maar het is niet weg.
Positief denken is beter, en jezelf blijven. Als je op een ladder klimt, en je denktMagoed misschien moet ik het wat posiever zien
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten