Kerstversieringen, kerstbomen, lichtjes etc

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 dec 2006 13:29

dat was ook een afgodsdienaar zeg... die kon vast God niet centraal hebben staan met kerst ;)

En PeterD, ik vind het prima dat je het niet snapt dat christenen dit kunnen doen, maar jij hoeft ook niet alles te snappen... je moet alleen ophouden met alles wat jij niet snapt daarom maar als fout en verkeerd te bestempelen, leer nou eens dat jou gevoel geen maatstaf is :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 05 dec 2006 13:37

Marnix schreef:dat was ook een afgodsdienaar zeg... die kon vast God niet centraal hebben staan met kerst ;)

En PeterD, ik vind het prima dat je het niet snapt dat christenen dit kunnen doen, maar jij hoeft ook niet alles te snappen... je moet alleen ophouden met alles wat jij niet snapt daarom maar als fout en verkeerd te bestempelen, leer nou eens dat jou gevoel geen maatstaf is :)

Ja, dus was Luther een heel verkeerd mens. En de Reformatie was dus ook niet goed... terug naar de schoot van de Moederkerk? (Misschien krijgen we dan ook nog een kerstpakket.....) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 dec 2006 14:54

nijntje1977 schreef:een stukje uit de kerbode pkn rotterdam

Kerstfeest in de wereld is het feest van de lichtjes en de liedjes, van de bellen en de ballen, van het groen en de gezelligheid, van kerstbomen en kippenbouten. De duivel kent ook zijn manieren van vieren met 'goede' alternatieven: het Licht der wereld wordt vervangen door kaarsjes, het Brood des levens door kerststollen, Gods onuitsprekelijke Gave door kerstpakketten, het Kerstkind door de kerstman, de lofzangen door de kerstliedjes, de heerlijkheid door de gezelligheid, de Heer door de sfeer, de Boodschap door de boodschappen.

Kerstfeest in de kerk is het feest van de kerkdiensten en de zangdiensten, van mediteren en musiceren, van herders en wijzen, van psalmgezangen en lofgezangen. Het gaat vaak óver het Kind, minder vaak óm het Kind!

Nou, beetje kortzichtig hoor. Het probleem is niet de kerstboom zelf, maar de mensen die er al dan niet mee om kunnen gaan. Als iemand geen kerstboom in huis haalt en daarvoor als argument heeft dat deze boom in de plaats van Christus komt, dan zegt dat iets over die persoon en niet over de spar met slingers. Immers, als jouw kerstgedachte onder druk van een paar naalden met een piek vervaagt, heb je zelf al een slappe kerstgedachte en ben je blijkbaar niet in staat het decoratieve te onderscheiden van de Hoofdzaak.

Terwijl bij ons na Sinterklaas de kerstboom in de huiskamer de jonge katten trotseert (Miss James en Stenikoli zijn uiterst actief met het spelen met alles wat ooit vast zat en nu los raakt), is het verlangen naar Christus er bij mij echt niet minder om geworden, maar de gezelligheid in huis wel meer.

Voor mij is een kerstboom dan ook een leuke bijkomstigheid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 dec 2006 12:08

PeterD schreef:Gelukkig heb geen denneboom nodig om mijn kinderen te vertellen van het heilsfeit...

Dat zou ik ook niet nodig hebben. Verder heb ik er ook de kerstviering niet voor nodig, je kunt er je kinderen altijd over vertellen.

Ik zie geen kwaad in wat gezellige versiering.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 06 dec 2006 13:48

Nou, mijn miniboompje staat weer en ik vind het best een gezellig gezicht :) Verder ben ik gek op kaarsen, die zijn er ook weer in overvloed. Bij ons thuis ook trouwens. Heerlijk, gezellig. Ik zie er nog steeds weinig onbijbels in.
pobody's nerfect

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 06 dec 2006 13:53

Jo'tje schreef:Nou, mijn miniboompje staat weer en ik vind het best een gezellig gezicht :) Verder ben ik gek op kaarsen, die zijn er ook weer in overvloed. Bij ons thuis ook trouwens. Heerlijk, gezellig. Ik zie er nog steeds weinig onbijbels in.

Jaja. Mocht het nog eens komen staan te gebeuren dat gij ziende het licht moogt komen te aanschouwen... Als gij aanschouwende het licht moogt aanschouwen dan hebt gij geen kaars meer van node.
Niemand zet een kaars onder de korenmaat staat er, dus aansteken die hap... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2006 14:24

Met een kerstboom is je kerst-mis :D:D:D

Maar zo'n miniboompje en kaarsjes zijn wel gezellig ja :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 dec 2006 18:50

Wij hebben thuis geen kerstboom of kerstversieringen, branden wel meer kaarsjes.
Op mijn werk (met verstandelijk beperkte tieners) hebben we vandaag de kerstboom al opgetuigd en lampjes opgehangen. Ik vind het erg gezellig, ondanks dat de inhoud van het kerstevangelie niet echt naar voren komt. Toch weten de kinderen precies dat het met Kerst te maken heeft en beginnen ze ook uit zichzelf kerstliedjes te zingen, waar wij dan weer gebruik van maken. :)
Afbeelding

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2006 09:37

Heerlijk, gisterenmiddag kerstboom gekocht en neergezet! Supergezellig weer!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 09:40

Het weer vind ik niet zo supergezellig maar die lampjes in de woonkamer terwijl het buiten regent... hmmm.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2006 09:46

Met 'supergezellig weer' bedoelde ik niet het weer buiten, maar dat het weer, net zoals vorig jaar, gezellig is. :)

Maar inderdaad, met dit donkere weer buiten is het binnen wel knus!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 09:48

weet ik, was een grapje. Overigens zou ik graag alle kerstviersiering inruilen voor een open haard, over gezelligheid gesproken :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2006 09:49

Pfff je lijkt mijn man wel, die wil ook een kachel. Maarja, dan moeten we dus een schoorsteen op ons huis bouwen, inclusief pijp door het hele huis :(

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 dec 2006 09:52

ja das het nadeel he, daar moet je dan wel ruimte voor hebben enzo... :) Maar het is wel heel gezellig. En die schoorsteen is natuurlijk een diepteinvestering, dat betaalt zich in de exra kado's die de Sint kan brengen natuurlijk wel weer terug. :P

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 dec 2006 11:15

Whahaa zo had ik het nog niet bekeken :)

Terug naar “Archief”