Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 okt 2005 13:53

LeChat schreef:
de ideale trouwdag; bestaat die?

Dat je trouwdag altijd helemaal perfect is, hmm, dat geloof ik niet. Er gaat altijd wel iets niet zoals je het gepland had en er is altijd wel íemand van wie gedacht wordt 'ik wou dat die dit nog mee had kunnen maken' enzo. Maar als het goed is is het wel een gelukkige dag, echt jóuw dag...

Ha, andere stelling dan: mijn ideale trouwdag is niét perfect. :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2005 14:29

Aragorn schreef:
LeChat schreef:

Dat je trouwdag altijd helemaal perfect is, hmm, dat geloof ik niet. Er gaat altijd wel iets niet zoals je het gepland had en er is altijd wel íemand van wie gedacht wordt 'ik wou dat die dit nog mee had kunnen maken' enzo. Maar als het goed is is het wel een gelukkige dag, echt jóuw dag...

Wat dacht je van deze: Mijn ideale trouwdag is per definitie slechts een illusie. (of: slechts een droom, als je het wat positiever wilt formuleren) :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 okt 2005 15:06

LeChat schreef:
Aragorn schreef:
LeChat schreef:

Wat dacht je van deze: Mijn ideale trouwdag is per definitie slechts een illusie. (of: slechts een droom, als je het wat positiever wilt formuleren) :)

Tja, dat zou best kunnen. Maar je kunt toch proberen om het zo leuk mogelijk te maken :) Een kerkdienst helemaal naar je eigen smaak... heerlijk! Ik heb in het verleden ook al wel wat inspraak in kerkdiensten gehad en dat is altijd lekker. En dan nog al je ongelovige vrienden en familie in de kerk, wat een kans... dat is haast eng.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 27 okt 2005 15:11

Lalage schreef:
LeChat schreef:
Aragorn schreef:
LeChat schreef:

Tja, dat zou best kunnen. Maar je kunt toch proberen om het zo leuk mogelijk te maken :) Een kerkdienst helemaal naar je eigen smaak... heerlijk! Ik heb in het verleden ook al wel wat inspraak in kerkdiensten gehad en dat is altijd lekker. En dan nog al je ongelovige vrienden en familie in de kerk, wat een kans... dat is haast eng.

idd een kans om niet mis te laten gaan. vertel ze van gods liefde en waarom jullie zo graag voor god willen trouwen.
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 15:15

idd een kans om niet mis te laten gaan. vertel ze van gods liefde en waarom jullie zo graag voor god willen trouwen.
Je moet natuurlijk wel de twee kanten laten zien en God niet afbeelden als een knuffelbeer, die alleen maar lief is, alleen maar liefde is, alleen maar barmhartig is..

Een lieve God is een uitvinding van ons, niet van God.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 okt 2005 15:25

Puuhh, nooit zo over nagedacht eigenlijk :)

In ieder geval NEVER een witte bruidsjurk, dat is zooo ontzettend saai, heeft iedereen al :)
En de ringen ook not in het gemeentehuis
En een kerkdienst die IK mag regelen (naja, met mn a.s. man dan) niet een dienst die door de kerkenraad wordt bedacht. Ik wil het bijbelgedeelte verzinnen, de liederen verzinnen. Zolang we geen eigen dominee hebben mag dat in onze gemeente, maar als het dan niet meer mag, dan zoek ik een andere kerk op ;)

Verder zouk het eerlijk waar niet weten :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 okt 2005 15:35

Raido schreef:
Je moet natuurlijk wel de twee kanten laten zien en God niet afbeelden als een knuffelbeer, die alleen maar lief is, alleen maar liefde is, alleen maar barmhartig is..

Een lieve God is een uitvinding van ons, niet van God.

God is liefde!
Liefde kan zich ook uiten in straf, zoals een ouders z'n kind straft. Maar God doet alles wat Hij doet uit liefde :-D

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 15:45

God is Liefde (maar niet alleen liefde), God is Wraak (maar niet alleen dat), God is Vrede (maar niet alleen vrede), God is Oorlog (maar niet alleen dat).

Kijk God voorstellen als een lieve vader is natuurlijk gewoon waar, dat is Hij ook, maar hij is niet alleen dat. Als jij zegt tegen een ongelovig iemand: God houd van je, God is Liefde heeft hij daar niets aan..

Waarom zou God wel/niet van Hem houden?

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 27 okt 2005 16:14

Mijn ideale trouwdag ziet er niet uit. :D
Trouwjurken vind ik echt onzin. Loop je daar een dagje in, en vervolgens hang je 'm in de kast. Ik heb een mooie galajurk gekocht van de zomer, die vond ik duur genoeg om twintig jaar mee te doen, dus daar kan ik in het zuiver hypothetische geval van liefde en dat soort ongein ook wel in trouwen.
En verder heb ik me nooit zo beziggehouden met fantaseren over dit soort dingen. (Is nu heel je wereldbeeld aan diggelen Radio?)
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 16:32

Windekind... jij bent een verhaal apart, maar dat had ik al mogen concluderen :)

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 okt 2005 17:04

Ik zou er graag een themafeest van maken. Bijvoorbeeld het thema ''kanariegeel'' of ''Hooglandindianen'' .

In iedergeval nodig ik alleen de mij echt dierbaren uit. Savonds las ik een uurtje in waarin alle andere belangstellende langs mogen komen om zo niemand voor het hoofd te stoten. Voordrachten, puzzels en toneelstukjes, dia-presentaties en andere zogenaamd erg leuke spelletjes zou ik uitdrukkelijk verbieden en als men het stiekem toch zou doen zou ik alle medewerking weigeren en er heel hard en vals doorheen gaan zingen.
Laatst gewijzigd door meschianza op 27 okt 2005 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 okt 2005 18:57

Voordrachten, puzzels en toneelstukjes, dia-presentaties en andere zogenaamd erg leuke spelletjes zou ik uitdrukkelijk verbieden en als men het stiekem toch zou doen zou ik alle medewerking weigeren en er heel hard doorheen gaan zingen.

Kijk....dat hoor ik nu graag...toch nog iemand met dezelfde mening voor wat betreft het aanbieden van een podiumplek aan ongetalenteerde, niet komische, tranentrekkende (van plaatsvervangende schaamte), familie leden of vrienden/collega's. Ik zou er niet eens doorheen gaan zingen, ik zou een kist rotte tomaten naast me neerzetten en smijten dat het een lieve lust is.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 okt 2005 19:14

Katlheen schreef:
Voordrachten, puzzels en toneelstukjes, dia-presentaties en andere zogenaamd erg leuke spelletjes zou ik uitdrukkelijk verbieden en als men het stiekem toch zou doen zou ik alle medewerking weigeren en er heel hard doorheen gaan zingen.

Kijk....dat hoor ik nu graag...toch nog iemand met dezelfde mening voor wat betreft het aanbieden van een podiumplek aan ongetalenteerde, niet komische, tranentrekkende (van plaatsvervangende schaamte), familie leden of vrienden/collega's. Ik zou er niet eens doorheen gaan zingen, ik zou een kist rotte tomaten naast me neerzetten en smijten dat het een lieve lust is.... :mrgreen:

Hehe, 8) het is inderdaad hoogtijd dat we degelijke verwerpelijke, hardnekkige bruilofttradities op robuuste wijze gaan doorbreken.
Alleen mensen die het echt niet kunnen laten (begrijpelijk) om enkele lovende woorden over mij te spreken, geef ik een kwartier.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 okt 2005 20:52

meschianza schreef:Ik zou er graag een themafeest van maken. Bijvoorbeeld het thema ''kanariegeel'' of ''Hooglandindianen'' .

Ik ben op een bruiloft geweest met als thema 'Kleur bekennen'. Dat was erg gaaf: iedereen in felgekleurde, gebloemde kleding en de bruid in het knalgeel :-D De preek haakte ook in op dat thema. Nu hebben Borkdude en ik al een thema bedacht... maar dat verklap ik lekker niet.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 27 okt 2005 20:54

meschianza schreef:
Katlheen schreef:

Hehe, 8) het is inderdaad hoogtijd dat we degelijke verwerpelijke, hardnekkige bruilofttradities op robuuste wijze gaan doorbreken.
Alleen mensen die het echt niet kunnen laten (begrijpelijk) om enkele lovende woorden over mij te spreken, geef ik een kwartier.
Misschien moeten jullie maar met elkaar gaan trouwen dan?!
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Terug naar “Archief”