Geloof jij in de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 17 jul 2005 20:54

girlpower schreef:ik denk als je gaat trouwen want dan beloof je elkaar toch trouw te zijn en je weet toch meestal als je gaat trouwen dat het je ware is of heb ik dat nu mis?

Ja maar eerst moet je toch weten wie de ware is en dan kan je daarna pas met die persoon trouwen :wink:

Bovendien: is iemand waarmee je lang en gelukkig getrouwd bent automatisch de ware? Of zouden er wellicht meerdere mensen zijn waarmee dat zou kunnen?

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 17 jul 2005 23:37

muiz schreef:
girlpower schreef:ik denk als je gaat trouwen want dan beloof je elkaar toch trouw te zijn en je weet toch meestal als je gaat trouwen dat het je ware is of heb ik dat nu mis?

Ja maar eerst moet je toch weten wie de ware is en dan kan je daarna pas met die persoon trouwen :wink:

Bovendien: is iemand waarmee je lang en gelukkig getrouwd bent automatisch de ware? Of zouden er wellicht meerdere mensen zijn waarmee dat zou kunnen?

ik "denk" dat er meerder zijn
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 18 jul 2005 05:50

Dat denk ik ook :wink:

Maar goed, daar houd ik me verder maar niet mee bezig.

Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rainbowgirl » 18 jul 2005 09:58

neej... ik geloof in 1 ware en pas in meerdere als dat door overspel/ongeloof (dus: de twee enige bijbelse redenen voor echtscheiding) of een sterfgeval 'nodig' is.

heb ff geen zin om het te onderbouwen :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jul 2005 10:33

tinos schreef:
Aragorn schreef:Hehe, vertel.. :D

Het lijkt me dat wanneer je in een ideaalbeeld gelooft, dat dat dan ook volmaakt is. :)

ideaalbeeld is wel volmaakt inderdaad..
jij stelt dat de ware dus altijd single blijft :D ik mag hopen van niet want dan blijf ik ook altijd single ;)

Dat stelde ik niet, ik zei dat je ideaalbeeld van de ware zo is zoals jij hem/haar het liefst hebt. En dat is waarschijnlijk dus single tot je hem/haar ontmoet. :)

Maar mjin ware blijft idd altijd single, dan blijf ik het tenminste ook. 8)

Overigens denk ik dat je de meest fantastische personen toch niet zelf kunt bedenken, die verrassen je doordat ze allemaal dingen hebben die je je niet voorgesteld had. :wink: Wat dat betreft is het ook best saai als je De Ware tegenkomt: die kende je allang in je dromen enzo, geen verrassingen meer. :P

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 18 jul 2005 11:13

ach whatever.. het blijft leuk om de ware liefde te zoeken of te wachten tot ze langs komt lopen :)

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 18 jul 2005 11:15

Je kunt wel in de ware geloven, maar je kunt nooit controleren of iemand de ware is.
..

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 18 jul 2005 11:17

Invincible schreef:Je kunt wel in de ware geloven, maar je kunt nooit controleren of iemand de ware is.

dat is ook niet leuk om te weten ;)

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 18 jul 2005 11:28

tinos schreef:
Invincible schreef:Je kunt wel in de ware geloven, maar je kunt nooit controleren of iemand de ware is.

Het zou een eventuele spanning kunnen wegnemen.
www.cgjf.nl

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 18 jul 2005 11:35

Lausnitz schreef:
tinos schreef:

die spanning is juist het leukste maar ja ik zie wel meerdere ware(n)/(s) :mrgreen:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 18 jul 2005 11:35

Lausnitz schreef:
tinos schreef:

kan zijn, maar dat is een risico dat je moet durven nemen denk ik. anders heb je op voorhand bij iedereen wel bezwaren

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jul 2005 14:11

Rainbowgirl schreef:neej... ik geloof in 1 ware en pas in meerdere als dat door overspel/ongeloof (dus: de twee enige bijbelse redenen voor echtscheiding) of een sterfgeval 'nodig' is.

Je hebt het nog niet onderbouwt, maar toch... Ik vind dat je hier een hele gevaarlijke uitspraak doet, heel gevaarlijk. Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een hele enge uitspraak.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 jul 2005 15:31

Mensen die niet in 'de ware' geloven hebben ooit eens gedacht dat de ware bestond, maar zijn op dat gebied heftig teleur gesteld geraakt.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jul 2005 15:46

Raido schreef:Mensen die niet in 'de ware' geloven hebben ooit eens gedacht dat de ware bestond, maar zijn op dat gebied heftig teleur gesteld geraakt.

Ik heb er nooit in geloofd hoor. :) Gelukkig niet, DAN zou ik pas teleurgesteld zijn idd.

Overigens wel teleurgesteld in mezelf, dat ik verliefd bleek te kunnen worden op mensen die zo niet-ware-achtig zijn, maar dat is weer iets anders. :)

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 18 jul 2005 17:43

kurtyo schreef:
Rainbowgirl schreef:neej... ik geloof in 1 ware en pas in meerdere als dat door overspel/ongeloof (dus: de twee enige bijbelse redenen voor echtscheiding) of een sterfgeval 'nodig' is.

Je hebt het nog niet onderbouwt, maar toch... Ik vind dat je hier een hele gevaarlijke uitspraak doet, heel gevaarlijk. Eerlijk gezegd vind ik het zelfs een hele enge uitspraak.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing...

Ik ook. Als je er even over nadenkt is het inderdaad heel erg vreemd. Is er sprake van 'de ware' als een relatie uit gaat vanwege overspel/ongeloof ?

Wat denken jullie trouwens van izaak en rebekka? God had ze zelf bij elkaar uitgezocht en toch maakten ze een puinhoop van hun huwelijk :?

Terug naar “Archief”