Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 09 dec 2013 20:37

Fijn dat het goed gaat Em! Spruw is inderdaad vervelend, ik was er de laatste snel bij. Ik voelde steken en herkende het gevoel gelijk. Het beleid tav spruw was ook veranderd. Ik moest nu voor de voeding miconazol op mijn tepels smeren en hem dan aanleggen. Ik was er echt in no time vanaf.

Knap Sophie dat je het volhoudt! Het zijn dan toch wel 13 voedingsmomenten op een dag :shock: . Een stevige dame! Ik vermoed dat onze knul ongeveer 15/16 pond is, ook lekker spekkig.

Hier begin ik ook altijd eerst met olvarit groente en als dat goed gaat, ga ik over op ons eigen eten. Fruit gaat bij ons prima, maar groente vindt hij nog niet zo.
Pap 's morgens zou inderdaad wel kunnen, maar ik moet dan eerst kolven en vervolgens geven. Ik vind dat toch wel veel extra werk :oops:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 dec 2013 22:06

Hoi dames, leuk om te lezen dat er nog meer mama's zijn die het echt graag willen volhouden. Ik had het nooit verwacht voor S er was, maar nu het zo goed loopt wil ik er ook graag mee doorgaan. In januari moet ik weer gaan werken, ik hoop echt dat het gaat lukken zonder al te veel gedoe.
Ik lees bij jullie over fruit hapjes en groente enzo, daar is S nu nog te klein voor. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Is dat dan in plaats van een voeding?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2013 08:56

@ acrire Ik zit nu op 6 voedingen per dag en voed overdag om de 3 uur. Straks ga ik wat verschuiven qua tijden. Ik voed dan rond 7 uur en geef rond 9 uur een uitgebreide fruithap. De voeding van 10 uur wil ik dan verschuiven naar ongeveer 12 uur en dan weer rond 3 uur. Daarna rond 17 uur warme prak en voor het slapen en voor de nacht nog een keer bv.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 dec 2013 09:15

Dapper dames dat jullie het nog volhouden met de borstvoeding!!
Hier deed ik het bij M. net zoals ajl door te schuiven met de voedingen zodra vast voedsel om de hoek kwam kijken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2013 09:17

Geef jij ook nog bv juffiejuf?

Hoe gaat het verder?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 dec 2013 09:26

@ ajl; helaas ben ik dit keer al vrij snel gestopt met bv.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 10 dec 2013 15:12

@ Ajl, hoefde je dan alleen maar miconazol te smeren? En verder niets, of ook nog je baby behandelen?

Wat bijvoeding betreft idd ging ik bij J schuiven met de voedingen zodra hij echt begon te eten (dus wat meer dan een paar hapjes). Hij kwam dan ook gewoon wat later, dus paste zijn eigen ritme ook wel aan.

Hier nu overdag zo'n 6 a 7 voedingen. Ik voed op verzoek, overdag gemiddeld om de 3 uur (varieert af en toe wel tussen 2,5 en 4 uur). Snachts om de 4,5 a 5 uur. (meestal uurtje of half 12/12 uur en 4 uur/half 5. Late voeding is dus wel laat, maar vervroegen door wakker maken werkt niet echt (ze komt dan nog sneller de keer erna....))

@ juffiejuf: heb je bij M wel bv gegeven? Jammer dat het niet lang gelukt is deze keer.
@ Sophie: respect hoor 7 keer kolven op een dag, ik weet niet of ik dat zou kunnen
@ Acire: fijn dat het lekker loopt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2013 20:34

@ em Ik hoefde verder niets te doen en eigenlijk is de spruw nog nooit zo snel weggegaan. Volgens de ha was dit het nieuwe beleid van de kinderartsen op dit gebied. Ik vond het veel fijner, voorheen was ik continue bezig om micanozol op mijn tepels te smeren en voor elke voeding er weer af te wassen en vervolgens weer van alles aan de baby de geven. Nu was het gewoon vrij duidelijk en weinig handelingen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 dec 2013 20:41

@ em.; Bij M. heb ik 5 maanden bv gegeven ja.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 dec 2013 20:51

@Acire: Fijn dat het zo goed loopt bij jullie!
@Em.: Dan ga je toch zeker ook weleens voor die laatste voeding alvast naar bed? Want anders lijkt me dat wel pittig!

Wij kregen in de kraamtijd last van spruw. Voor mezelf moest ik miconazol gebruiken en voor dochterlief nystatine. Het duurde bij ons heel lang voor het over was, wel een week of 10 geloof ik. Uiteindelijk is het overgegaan met gentiaanviolet.

Onze dochter krijgt haar prak niet in plaats van een 'gewone' voeding. Idd verschuift alles iets, maar minder bv werkt niet bij haar. Ze is gewoon toe aan iets meer dan alleen melk.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 10 dec 2013 21:33

@ Sophie: ja, ik ga regelmatig eerder naar bed ja, anders zijn de nachten wel erg kort ;),
Ik kreeg de spruw doordat ik antibiotica heb gebruikt in de kraamtijd en mijn weerstand echt heel laag was....alle ruimte voor schimmels dus :roll: . Gelukkig lijkt het nu weg, maar het is idd niet fijn.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 dec 2013 14:54

@Juffiejuf
Jammer dat 't deze keer niet gelukt is met bv. Of misschien vind je 't eigenlijk wel fijn, dat kan natuurlijk ook? Tenminste, ik hoor in mijn omgeving toch wel regelmatig dat bv geven niet altijd door iedereen fijn gevonden word.

Wij gaan binnenkort starten met bijvoeding à la Rapley / Kleintjes, maar ik zie er nog best tegenop :oops: . Vind het toch wel bijzonder dat DL zo groot is gegroeid op excl. borstvoeding en geniet er nog erg van.
Hoewel er ook momenten zijn dat ik graag het bijltje er bij neer had willen gooien.
In bijna 6 maanden nu 9 keer een borstontsteking gehad, diverse malen forse kloven en DL bijt sinds een paar maanden ook af en toe :( .
Toch hoop ik in elk geval het jaar vol te kunnen maken.

Nu nog zoeken naar de perfecte oplossing voor onze consequente flesweigeraar. Want iets anders dan live bv gaat dus nog steeds niet, ondanks onze zeer (al zeg ik het zelf) inventieve pogingen om haar tot fles of beker te bewegen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2013 19:27

@ Duschka: Wij hebben voor onze 3 deze bekers: http://www.hulpmiddelen24.nl/beker-doidy-p-747.html ...heb je die al eens geprobeerd?
Inmiddels voor de oudste niet meer en de tweeling kan ook zonder, maar zo hebben ze bij ons leren drinken ipv tuitbeker oid. Misschien het proberen waard? Ik zie trouwens wel dat ze in NL veel duurder zijn dan bij ons!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 dec 2013 21:14

@Laura
Bedankt voor 't meedenken!
Wij proberen op dit moment, iets soortgelijks (op advies van de lactatiekundige) https://www.aidulac.nl/aidulac-shop/camocup-medela-calma-en-rietjesbeker/camocup-oefenbeker-detail, maar voorlopig nog niet zoveel resultaat :wink: .
Ik ga deze beker beslist in mijn achterhoofd houden, als ik nog weer eens wanhopig ben (en geld uit wil geven :mrgreen: ) dan kan ik het altijd gaan proberen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 dec 2013 21:36

@duschka, is je dochter alweer bijna een half jaar? Wat gaat dat hard he..
Petje af dat je al zolang bv geeft ondanks zo vaak borstontsteking..

Hier op dag 3 is de voeding alweer goed op gang. De kleine man was vandaag zelfs alweer gegroeid! Het gaat alleen zo hard dat hij zich geregeld verslikt en spuugt. Dat herken ik nog wel van de vorige keren..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”