Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arco
Majoor
Majoor

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Arco » 28 apr 2014 12:17

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 30 jun 2014 21:58

Vanavond is bekend geworden dat de drie ontvoerde Israëlische jongens zijn vermoord.

Sprakeloos.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 jun 2014 22:02

Het was te verwachten maar ontzettend treurig. Israël zal wel een flinke vergeldingsaanval uitvoeren wat ook weer onschuldige slachtoffers maakt die ook weer vergeld gaan worden. En zo zal de vicieuze cirkel van geweld en ondragelijk leed in stand gehouden worden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 01 jul 2014 00:03

Ja, het is daar altijd ellende in het midden oosten, ik ben blij dat ik daar niet woon.

EdW
Mineur
Mineur

Berichtdoor EdW » 01 jul 2014 00:18

Faramir schreef:Het was te verwachten maar ontzettend treurig. Israël zal wel een flinke vergeldingsaanval uitvoeren wat ook weer onschuldige slachtoffers maakt die ook weer vergeld gaan worden. En zo zal de vicieuze cirkel van geweld en ondragelijk leed in stand gehouden worden.

Ik ben bang dat je gelijk hebt: http://nos.nl/artikel/668724-netanyahu- ... oeten.html
Begrijpelijk, maar triest.
Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden (Joh. 3:17)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 jul 2014 08:02

Tja, dat is de logica van het Midden-Oosten. Men begrijpt over en weer alleen de taal van het geweld en alleen het recht van de sterkste geldt. Dat begrijpen we in Europa niet altijd, maar een teken van zwakte zal door de andere partij hoe dan ook worden uitgebuit. Dit zal alleen veranderen als er een mentaliteitsverandering zal komen, maar daarop moeten we nog wel even (??) wachten, als het ooit al komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 01 jul 2014 23:44

TRAGISCH dat deze ver van mijn bed mentaliteit overheerst . DIT is een spritueel gevecht tussen LICHT en duisternis. Mensen.....christenen zijn nog steeds alleen maar bezorgd.....voor de mensen in die gebieden. Als je je Christen noemt, gaat dit je ook aan !!
JEZUS Yeshua is de enige oplossing.Hij is liefde ! VERSPREID HET GOEDE NIEUWS VAN ZIJN OPSTANDING EN EEUWIG LEVEN IN HEM ! DE god van de duisternis heeft een oorlog verklaard aan allen wiens naam staan opgetekend in het boek van het Lam. HET BOEK DES LEVENS. De vader van de leugen en dood en verderf wil alles kapot maken wat door YHWH heilig is verklaard. .weet waarin Leven is --- laat je inlichten door getuigenissen van mensen die uit de duisternis zijn gekomen in Zijn Licht ! TEKENEN VAN DE TIJD? Het Kalifaat is uitgeroepen .......de nieuwe antichrist komt uit Baghdad . DE ANTI CHRIST die de verlossing van Jezus loochent
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jul 2014 08:29

salty schreef:TRAGISCH dat deze ver van mijn bed mentaliteit overheerst . DIT is een spritueel gevecht tussen LICHT en duisternis.

En wat is dan het licht en wat is het duister in deze? Daarnaast helpt het echt niets als je in hoofdletters gaat schrijven, het maakt ook niet meer indruk oid.

Xenius
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Xenius » 02 jul 2014 10:03

Beangstigend, nu weer een Palestijns kind omgekomen.....

Israël heeft sinds gisteren een Kalifaat in de achtertuin.
Soms denk ik dat in Israël de Orthodoxe Joden steeds meer invloed krijgen. Nederzettingen.
Zou het daar ooit vrede worden?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 jul 2014 12:07

Toch een hele opluchting dat de antichrist nu in Irak gezocht wordt en niet meer in Rome. Verder heeft het zout niet opgelet, want Bagdad is (nog) niet in handen van "het kalifaat".
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 08 jul 2014 09:26

Ondertussen zijn Israël en Hamas weer aan een nieuwe ronde van gevechten begonnen. Of beter gezegd: het vuur dat altijd al smeulde, is weer flink opgelaaid.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 jul 2014 09:48

Optimatus schreef:Toch een hele opluchting dat de antichrist nu in Irak gezocht wordt en niet meer in Rome. Verder heeft het zout niet opgelet, want Bagdad is (nog) niet in handen van "het kalifaat".

Het is diep triest dat een dergelijke mentaliteit nog steeds heerst anno nu. Het toont wél aan dat de haat tegen Rome nooit inhoudelijk was, maar dat er slechts een handige zondebok gezocht werd. Of dat nou een opluchting is weet ik niet, het lijkt me eerder in scene gezet en daar zit een luchtje aan. Dat er mensen zijn zoals Salty die blind achter conflicten aanlopen is geen toeval, bij een schaakspel heb je pionnen nodig en die zet je er gewoon neer.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 08 jul 2014 09:53

elbert schreef:Ondertussen zijn Israël en Hamas weer aan een nieuwe ronde van gevechten begonnen. Of beter gezegd: het vuur dat altijd al smeulde, is weer flink opgelaaid.

Afbeelding

Dit gaat even duren...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jul 2014 10:50

" Israel valt opnieuw Gazastrook aan" aldus de Telegraaf.

U bedoelt, Israel verdedigt zich tegen gedurige raketaanvallen op ongewapende burgers vanuit Gaza, gestuurd door mensen die gezworen hebben Joden tot de laatste uit te roeien.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 10:56

ineke-kitty schreef:" Israel valt opnieuw Gazastrook aan" aldus de Telegraaf.

U bedoelt, Israel verdedigt zich tegen gedurige raketaanvallen op ongewapende burgers vanuit Gaza, gestuurd door mensen die gezworen hebben Joden tot de laatste uit te roeien.

Met de kop van de Telegraaf is niets mis. Gewoon een objectieve waarheid.
Het waarom kan je waarschijnlijk gewoon in het bijbehorende artikel teruglezen. Of wens jij krantenkoppen die gewoon hele artikelen zijn?

Terug naar “Archief”