Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2013 20:42

Wilsophie schreef:Ik betaal bij de boer 10 kg Doré, rechtstreeks van het land voor 4 euro dan goede boerenvanille vla ongeveer 1.20 4 halfjes bij de Bakker is 5 euro en dan kwark is een euro appelstroop ook een euro en kaas misschien 5 euro. Room pate 1.50 ...
Dat is 17.70.

Bij de C1000 ben ik goedkoper uit . En bij de Aldi ook. Dus 25 Euro vind ik teveel bij zo een landwinkel, ik ken die winkels en vind ze te duur.

Appelstroop uit de winkel zit vol troep.... ik koop liever appelstroop zonder rotzooi, net zoals die kaas, kwark.
Er zijn mensen die het belangrijker vinden om gezonde boodschappen doen zonder dat er rotzooi in gedaan word.

En over wachten op de klant voor mij. Als ik bij de C1000 dus in de rij sta en ik ben aan de beurt en ik wil afrekenen en er staat een lange rij achter mij en de klant voor mij staat voor het pinautomaat (omdat ze zo nodig met een kennis moet staan praten). Sorry mag ik mij dan irriteren aan dat gedrag?
Ik irriteer mij absoluut niet aan inpakkende mensen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2013 21:22

Wilsophie schreef:

Dat moet je pas als alles is afgerekend, maar als je tijdens het aanslaan een fout ziet hoef je niet naar de service balie. En dat spaart tijd en geld uit voor Ah en voor jou.

maar hoe doe je dat? inpakken, twee kids in de gaten houden en het aanslaan? mij nog nooit gelukt. Zelf gewoon ff bij de auto een snelle blik op de kassabon, maar het gaat ws maar om een enkele euro.. nou jah.. geluk dan maar! de volgende keer heb ik een mazzeltje omdat de aanbieding nog neit goed is aangepast... Want... gaan jullie ook terug als ze een artikel vergeten te scannen zijn?

Niet om de vrome piet uit te hangen, maar zo was ik met de buggy in de lidl, ondernetje volgeladen en toen ik thuis was kwam ik erachter dat ik de jam niet had afgerekend, de keer erop weer jam gehaald en aangegeven dat ikhetniet hoefde, maar thuis erachter kwam dat ik het niet had afgerekend. Ik mocht de jam meenemen, omdat ze het zo waardeerden dat klanten zo waren :):) toen had ik twee potten jam staan! haha!
Maar ik hoor vaak klacht op klacht, niet goed niet goed, maar als het in hun voordeel is, dan zeggen ze niks!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2013 21:36

Dat moet je pas als alles is afgerekend, maar als je tijdens het aanslaan een fout ziet hoef je niet naar de service balie. En dat spaart tijd en geld uit voor Ah en voor jou.

Onze AH heeft nog 'ouderwetse kassa's ' je ziet alleen de originele prijs en aan het einde gaat de bonus eraf maar dan zal ik echt op mijn kassa bon moeten kijken of alles verwerkt is.

En ja als ik iets vergeten ben af te rekenen zeg ik dat gewoon eerlijk ik ben geen dief...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2013 01:08

we dwalen wat af.

Mensen die er wat langer over doen om in te pakken en dat soort zaken, geen probleem. Stress is slecht voor je hart. Als mensen gaan staan beppen, dat vind ik wel vervelend, want je weet nooit hoe lang dat kan duren..

De straat blokkeren om te beppen, nee, dat vind ik echt niet kunnen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2013 07:30

Mortlach schreef:we dwalen wat af.

Mensen die er wat langer over doen om in te pakken en dat soort zaken, geen probleem. Stress is slecht voor je hart. Als mensen gaan staan beppen, dat vind ik wel vervelend, want je weet nooit hoe lang dat kan duren..

De straat blokkeren om te beppen, nee, dat vind ik echt niet kunnen.

dat laatste is hier normaal..... t gebeurd heel veel! verachrikkelijk is dat.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2013 10:05

Zag vanmorgen bij de AH dat een aantal prijzen verhoogd zijn, van producten die ik vaak koop.
Er zit hier ook een Deen in de buurt, misschien daar maar eens kijken.

Ik pin elke maandag 60 euro voor een week boodschappen.

Waar we dit jaar op gaan bezuinigen:
-Telefoonabonnementen. Wij stappen over naar een AH Slim-only-abonnement ipv een abonnement van de KPN. Scheelt samen toch 20 euro in de maand.
-Veranderd van internetprovider. Scheelt 7.50 per maand.
-Eigen risico omhoog gegooid. en m'n man heeft een extra polis laten vervallen. Scheelt geloof ik 70 euro per maand, voor ons twee.

Tijd geleden een zuinige auto gekocht. Nu nog wegenbelasting vrij.
Ik bak eens in de week 6 broden, voor ong. 3 euro.
Ik ga met de (elektr.) bakfiets naar school, ipv met de auto. (enkele reis 8.3km)

Oja, en ik erger me niet meer aan "slome" mensen bij de kassa.
Vroeger wel hoor, werd er zelfs chago van. Maar nu denk ik: lekker boeiend, ik heb alle tijd,
en ik glimlach nog vriendelijk naar ze. ;)

Zelf let ik wel altijd goed op dat ik niemand in de weg sta,
en check de kassabon op de weg naar m'n fiets.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jan 2013 10:37

Gek genoeg was er vanmorgen in het nieuws dat mensen ondanks de crisis, veel meer hebben uitgegeven aan boodschappen :shock: Ik dacht: ja duh, alles is duurder geworden, dus dat gaat dan vanzelf, ook als je precies hetzelfde koopt. Maar nee, zo ligt het niet, mensen hebben meer en vaker boodschappen gedaan. Zou dat dan kunnen komen door al die koopzondagen? Je staat dan wel aan meer verleidingen bloot!

Wilsophie: wat voor zooi kan er in appelstroop zitten? Ik lees alle potten en blikken, maar kan geen toevoegingen ontdekken nl. Mijn man lust graag een bammetje met appelstroop en ik neem die Maestrichtste voor hem nee, die heb je in meerdere smaakvarianten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jan 2013 10:46

Als je ervoor kiest om met je kinderen boodschappen te doen is het logisch dat je ze in de gaten houdt, blijkbaar is dat nodig, want dan heb je thuis geen goede instructies gegeven, ik zie veel gedoe van kinderen die overal aankomen of wat wegpikken als moeders niet kijkt. Is helemaal mijn zaak niet.
Ik deed het zo nooit, maar dat was een andere tijd dan nu, dus niet te vergelijken denk ik.
Mensen staan nooit bij het pinapparaat te beppen zijn veel te bang dat iemand meekijkt dus dat vind ik een vreemd voorbeeld.
Kinderen die zich niet gedragen in de winkel en de boel bij elkaar bleren kun je beter net als een hondje buiten aan het hekje vastzetten :-k
Maar goed laten we het maar niet over opvoeden hebben.

Ik kom bijna nooit tegen dat ze een artikel vergeten met dit piepsysteem, dus daar heb ik geen ervaring mee.

de bonus wordt er bij alle Ah's aan het einde verrekend.
Ik weet niet wat een ouderwetse kassa is, de winkels zijn universeel ingericht dacht ik.
Je moet naar die servicebalie bij bepaalde zaken.

Praten van stilstaande auto's midden op straat komt veel voor in dit dorp , trouwens praten met fietsen op de markt en kinderwagens en boodschappenkarretjes blokkeren de doorgang ook nogal eens, maar tja... nogmaals ik vind het gooien van blikjes en troep op straat veel erger.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2013 12:28

hoooo even wilsophie!! niet alle kinderen zijn helaas identiek! Met goede instructies is het nog geen haalbare zaak om met onze jongste boodschappen te gaan doen. Hij zit niet ergens aan, maar hij vraagt van mij rete veel aandcht door aan mijn benen te gaan hangen oid.
Thuis is het al problematisch! Maar het eerste gezin waar een kindje van 2 altijd braaf doet wat er gezegd wordt, moet volgens mij nog worden uitgevonden.
Als het eenmaal kan doe ik het ook zonder kids, maar met een man in de ploegen is dat zeker niet altijd haalbaar!

rest niet dat je op de markt gewoon mag lopen met een fiets of kinderwagen, maar stil staan op een 50 km weg omdat je je buurman nog ff moet spreken vind ik niet vergelijkbaar.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 jan 2013 13:13

Gelukkig zijn kinderen niet identiek, en ik begrijp dat er moeilijk opvoedbare kinderen zijn, maar voor een groot gedeelte van de onhandelbare kinderen ligt er een misser bij de ouders of omstandigheden, maar daar heb ik geen boodschap aan in die supermarkt, snap je. Ik heb mijn taak erop zitten.
En ik ga er verder niet op in, dan verzanden we in die bejaarden in die scootmobiels die je opzij rijden en in die brommers en scooters die in het winkelcentrum razen met een noodgang waar het alleen voor voetgangers toegestaan is, dus het einde is zoek.

Ik zoek om alles te vermijden een tijd op om te winkelen waarvan ik van dit alles geen last heb en die beperking heb ik er graag voor over.
Voel je niet aangesproken ik had jouw kinderen niet op mijn netvlies. Kom eens op Urk kijken.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 jan 2013 14:03

Wilsophie schreef: Ik betaal bij de boer 10 kg Doré, rechtstreeks van het land voor 4 euro dan goede boerenvanille vla ongeveer 1.20 4 halfjes bij de Bakker is 5 euro en dan kwark is een euro appelstroop ook een euro en kaas misschien 5 euro. Room pate 1.50 ...
Dat is 17.70.

Dat vind ik nog duur, laat staan voor 25euro!
Vanillievla betaal ik 49cent voor, en 4 HELE broden 5euro. Kaas hangt natuurlijk van het gewicht af. En misschien had Evelien wel 30kilo aardappels? Kan het eigenlijk niet vergelijken zonder het gewicht te weten ;-).

Ik heb overigs ook een pittige peuter ;-), maar daar kan ik prima boodschappen mee doen hoor. Vanaf het begin heel duidelijk/ consequent zijn en positief bij alles betrekken. Maak het gezellig!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jan 2013 14:26

654321 schreef:
Dat vind ik nog duur, laat staan voor 25euro!
Vanillievla betaal ik 49cent voor, en 4 HELE broden 5euro. Kaas hangt natuurlijk van het gewicht af. En misschien had Evelien wel 30kilo aardappels? Kan het eigenlijk niet vergelijken zonder het gewicht te weten ;-).

Ik heb overigs ook een pittige peuter ;-), maar daar kan ik prima boodschappen mee doen hoor. Vanaf het begin heel duidelijk/ consequent zijn en positief bij alles betrekken. Maak het gezellig!

Uhh, is de vanille er dan overheen gevlogen? :-k Dat kan toch niet voor die prijs?

Kaas is idd niet te vergelijken, want jonge kaas is sowieso per goedkoper dan oude.
Ik had 5 kilo aard. voor 2 euro, in de aanbieding en vond dat goedkoop. Was wel uitstekende kwaliteit hoor, er zat geen plekje op. Op de markt betaal ik meer voor de Zeeuwsche klei.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 jan 2013 14:41

Ik vind 25e ook vreselijk veel voor die paar boodschappen. Ik ben ook iemand die totaal niet let op wat er ergens in zit, boeit me totaal niet. Dat het gezonder is heb ik ook niets mee, waar merk je dat aan dan? Aan de prijs dus... Wij letten dus nergens op en zijn zeer weinig ziek, ikzelf vaker verkouden, manlief nog nooit ziek geweest, en ik weet bijna zeker dat wij nog nooit iets op hebben zonder e-nummers of weet ik waar sommige al op letten ;)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2013 14:50

Gezond eten vind ik wel belangrijk, maar dat zit hier meer in minder vlees eten en patat niet uit de frituur maar uit de oven, maximaal 1 dag geen groenten per week. Op wat erin zit let ik ook niet echt op, financieel is dat nu ook niet echt haalbaar, want ik vind het zo ontzettend veel schelen. Ik vind 25 euro voor die paar boodschappen ook echt veel. Voor 25 euro eten wij 3 a 4 dagen met zijn vieren, als ik op let.

net heb ik ook weer mooi goedkoop kleding gekocht voor de kinderen. Voor 23 euro een shirt voor de zomer voor de oudste en een winterjas vast voor volgend jaar, een spijkerbroek en korte broek voor de jongste. Heb berekend dat ik, als ik het volle pond had betaald, 74 euro kwijt was geweest.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 jan 2013 14:55

Hier verandert de c1000 binnenkort in AH, ben bang dat het financieel niet echt vooruit gaat!

Terug naar “Archief”