Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 apr 2015 18:05

654321 schreef:Volgens mijn podoloog is het dragen van schoenen noodzakelijk (stuur ze maar eens op blote voeten naar school ;-)) maar is er niets gezonder dan op blote voeten lopen (en zij is ook voorstander van klompen)

terwijl de fysio weer anders adviseert de enkeltjes etc hebben steun nodig dus advies is zo snel mogelijk stevig schoentje.. met flexibel zooltje..

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 07 apr 2015 18:13

En zo zie je maar je doet het nooit goed, :lol:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 07 apr 2015 18:34

Vanmiddag een overall voor Norah gekocht. Ik was bij Welkoop om nieuwe klompen voor mezelf en zag ze in de aanbieding. Kan ze lekker op haar manier struinen in de tuin en het speeltuintje in de straat. Zelf lopen doet ze nog niet, alleen aan de hand... Daar heb ik niet altijd zin in, dus kruipen, maar alle kousen gingen kapot en voor de laatste koude dagen ga ik geen nieuwe kousen meer aanschaffen. Overall aan en klaar!
Szent az Úr

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 apr 2015 18:48

ajl schreef:Dat zijn geen zondagse kleren, maar kleding voor een uur in de week :lol: Trek jij zelf ook andere kleding aan uit de kerk? Niet bedoeld om je uit te lachen hoor :wink:
En volgens mij heb jij brave kinderen. Mijn jongens en dame hollen eerst 10 rondjes om de kerk heen en doen tikkertje met de andere kinderen van de zondagsschool. Geen haar op hun hoofd die eraan denkt om hand in hand met ons naar huis te gaan.

De kinderen hebben geen zondagse kleding. C wil zelf graag uitkiezen wat zij aan wil. Zij draagt toch meestal een jurk of rok en om de een of andere reden kiest zij haar mooiste kleding uit voor de zondag. De jongens dragen hun netste en vaak meest nieuwe broek met een trui/ shirt/ blouse/polo. Ook kleding die rustig naar school aangaat.

Kvind het wel lachwekkend als ik het zo lees :lol: . Ik trek zelf andere kleding aan als ik die dag niet weer naar de kerk ga. Als ik nog een keer de dienst bezoek (ga de ene week 1 keer, de andere week 2keer) laat ik de kleren aan. T zijn bij de kids dus geen zondagse kleren maar kerkkleren. Maar ik vind dat kinderen gewoon lekker moeten kunnen spelen en ik weet dat ze dit in de meest nette kleren doen, de kleren met 3 weken weer oud zijn!! Hoe doe je dan, heel vaak weer nieuwe nette kleren kopen?
Uit de kerk rent hier geen 1 kind, alle kinderen lopen keurig stemmig mee in de grote stoet mensen, hahaha. Ze weten niet anders, thuis kunnen ze zich weer uitleven.
De kerkkleren worden op een gegeven moment wel overdag afgedragen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2015 19:06

654321 schreef:Hoe doe je dan, heel vaak weer nieuwe nette kleren kopen?

Gewoon geen nieuwe nette kleren kopen. Ik loop zelf ook niet meer in kerkkleren tegenwoordig, het zal wel. Kan me wel voorstellen dat je ze dan netjes wilt houden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2015 19:16

Kerkkleren of zondagse kleren hebben ze hier niet. Ik zie niet in waarom ze naar de kerk in nettere kleding moeten gaan dan naar school. Dus hier is school/kerkkleding gewoon gelijk.
Frederiek draagt haar schoolkleding ook buiten, die maakt zich nooit onherstelbaar vies of gaten in kleding ofzo. Jurian altijd, dus die mag echt niet in zijn goede kleren buiten spelen. We hebben een flinke tuin, maar het is 1 woestenij. De kinderen vinden het heerlijk, veel zwarte grond, gras, bomen om in te klimmen. Maar niet handig voor goede broeken :) Dus moet Jurian óf een oude broek aan (waar toch al gaten in zitten) óf een overall. En als hij die aandoet,wil Frederiek het ook. Ik vind het zulke lelijke dingen, maar hier op het platteland bij ons 'boerderijtje' toch wel onmisbaar :D
Ze spelen trouwens ook altijd buiten met laarzen aan en in de zomer met nepcrocs (ook al zo lelijk maar onmisbaar :mrgreen: ).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pien
Mineur
Mineur

Berichtdoor pien » 07 apr 2015 19:47

Hier geen kerkkleren, en ook geen 'nette' kleren. Hier mag alles bij iedere gelegenheid gedragen worden, alleen hebben ze wel allemaal 1 paar schoenen dat netjes blijft. Voor feestjes en de kerk.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 apr 2015 20:06

Hier gaat 't ongeveer het zelfde als bij 654321: Op zondag dragen we onze beste kleren (als ik op bezoek zou gaan bij onze aardse koning zou ik ook mooiere kleren aandoen dan wanneer ik naar school ga of ga spelen, laat staan als ik naar het huis van de Koning der Koningen ga ...), deze kleren trekken de kids uit (en ik ook als ik later op de dag niet meer naar de kerk ga), nog voor de koffie zelfs - want al gaat er maar zelden iets over als we 'gewone' kleren aanhebben, met de zondagse gaat het altijd mis als we dat toch eens proberen...
En wat betreft het rennen uit de kerk, hier loopt ook 9 van de 10 x iedereen rustig naar de auto en dat doet bij ons ook ongeveer iedereen, ook na (ruim) anderhalf uur zitten.
We hebben ook speelkleren, maar ik ben daar niet consequent genoeg in. Op zaterdag en in de vakanties worden ze wel gedragen, maar na schooltijd verkleden gebeurt maar zelden. Wel dragen de jongens een overall, dat houdt veel tegen. De meiden zijn wat netter op hun kleding, dat scheelt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2015 21:13

Hmm, rustig uit de kerk lopen zit er hier niet in. Frederiek huppelt in de kerk al rond zodra ze mag gaan lopen na de dienst (ze gaat ook altijd huppelend naar het toilet tijdens de collecte en de dominee moest er flink om lachen afgelopen zondag, een lekker blijmoedig kind) en jurian vindt al snel zijn neef buiten en speelt een potje verstoppertje bij de kerk terwijl ik sta te kletsen.
En tja, ik denk waarschijnlijk anders over een kerkgebouw. Het is voor mij gewoon een gebouw. Ik ga gelukkig dagelijks naar mijn hemelse Koning door met Hem te praten, en dat doe ik zelfs in pyjama :wink: Maar ik ken het wel van vroeger, zondagse kleren en rustig naar huis lopen, maar dat is hier gelukkig niet meer de gewoonte, dat laatste vooral is geen doen met onze heerlijke energieke zoon :mrgreen:

De jongste groeit ook als kool, 61 cm met zijn 8 weken. Nog even en maat 56 is te klein. Wat gaat het weer hard :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 apr 2015 09:06

Groeit als kool missf! Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw drietal :oops: en eigenlijk ook wel naar alle andere kids. wel erg, ik laat mijn kids nooit zien, maar ben wel nieuwsgierig naar het opgroeien van de andere kids

Netjes aankleden naar de kerk doe ik ook wel, maar dezelfde kleding doe ik ook naar school of naar mijn werk aan. Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om kleding voor 1 uur in de week te gebruiken. Het jaar erop is het mogelijk alweer te klein en dan heb je het welgeteld 26 uur aangehad
( uitgaande van een zomer en wintersetje) In dat kader hebben wij geen zondagse kleding. Dl heeft bv een hele leuke witte zomerjurk. Die heeft zij vaak om zondag aan, maar ook gewoon naar school. Gewoon weer in de vanish en wassen, strijken, weer net zo mooi op zondag :wink: En rustig naar huis lopen, heeft toch geen zin met de kids. Die zijn zo uitgelaten na het stilzitten dat ze gewoon moeten hollen en spelen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2015 09:30

Hier gaat het erg goed met S. (ondanks de nachten). Maar hij word wel veel rustiger en ik ben zoooo blij met dit lekkere weer. Hij leeft echt buiten.
Zijn spraak gaat ook met sprongen vooruit.
Nu met dit mooie weer gaan we beginnen met de zindelijkheid. Hij plast al wel op toilet maar draagt nog wel luierbroekjes. Van t weekend maar in z'n onderbroek laten lopen (op het KDV doen ze daar ook aan, heel fijn zo'n kleinschalig kdv).

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 09 apr 2015 19:15

Onze kinderen zijn hier in de buurt een beetje uitzonderingen met hoelaat ze naar binnen moeten komen. Dit vinden ze niet leuk...! Ik vind 19 u een mooie tijd om binnen te komen (en te beginnen aan het bedritueel). Echter moeten onze kinderen altijd het eerste naar binnen.
Spelen jullie kids na het eten nog buiten? En met dit prachtige weer, tot hoelaat mogen ze dan?
Ik zag hier de buurkinderen (5, 6, 6, 7 en 8jaar) rond achten naar binnen gaan. 1 zie ik nu nog lopen...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 apr 2015 19:40

Onze jongsten (t/m 7 jaar) spelen zelden 's avonds na het eten buiten, alleen in vakanties als ze wat later naar bed gaan. Natuurlijk komt dat vnl. omdat we pas rond half 7 klaar zijn met eten, als we om een uur of 6 klaar zouden zijn zou het waarschijnlijk wel gebeuren. Ik vind persoonlijk in schoolweken een uur of 8 voor kinderen van 5 - 7 jaar best laat eigenlijk ...
Wij wonen overigens een beetje achteraf dus hebben niet te maken met wat anderen doen, dat lijkt me soms wel lastig, voor zowel jou als je kids.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 apr 2015 19:44

-
Laatst gewijzigd door Boerin op 09 apr 2015 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 apr 2015 19:48

nm
Zach91

Terug naar “Archief”