jansje1 schreef:Hoi JeeWee,
Ik wil graag even zeggen dat ik blij bent met het geluid wat je hier laat horen. Open, eerlijk, respectvol.
En voor een aantal anderen: Stel je je beste vriend eens voor. En bedenk dat hij eens uit de kast zou komen. Zou je dan nog steeds zo kunnen reageren, zoals je nu naar JeeWee reageert? Zou je dan nog steeds iemand veroordelen? Zou je dan nog steeds zo hard naar iemand kunnen zijn, ook al hou je van die vriend?
Ik begrijp dat je, zeker vanuit een bepaalde achtergrond, ideeen hebt over hoe het wel en niet hoort. Maar lees dan eens Romeinen 14, waarin Paulus schrijft over hoe je respectvol om kunt gaan met andermans opvattingen. En luister de preek van AJL, voordat je in dit topic verder praat.
Juist als christen is het je taak en je roeping om liefdevol open te staan voor je medemens, of dit nu zwervers zijn, directeuren van topondernemingen, je eigen partner of een homo. En om daarbij nederig te zijn: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Bedankt Jansje1!
Het valt inderdaad vaak niet mee om netjes en geduldig te blijven reageren. Men weet het allemaal zo goed voor anderen. Het enige dat ik zeker weet, is dat god mij kent en dat daardoor Hem mag kennen.
Als ik lees over hoe Jezus omging met anderen, dan lees ik keer op keer dat Hij juist omzag naar mensen die anderen niet zagen zitten.
Voor mensen die het enorm met zichzelf getroffen hadden, was Jezus minder mild.
Ik zal nooit iemand aanvallen die gelooft dat God van hem vraagt om geen relatie aan te gaan. Ik heb daar groot respect voor. Maar ik zal ook niemand aanvallen die zegt dat hij wel de ruimte van God krijgt om een relatie in liefde en trouw aan te gaan.
In alle gevallen kun je niet zonder Jezus omdat we allemaal zondaren voor Hem zijn en in Hem en nieuwe schepping moeten zijn. Homo's en hetero's...
Mijn vader zei het altijd zo mooi: laat niets tussen God en jou in staan.
Voor de een zal een relatie tussen hem/haar en God in staan en voor de ander niet. En ook dat geldt voor homo's en hetero's...