Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:44

Bambi schreef:Het heeft ook geen zin om I-K te pakken op het feit dat ze niet naar een kerk gaat.
Alleen omdat ze ideëen heeft die niet stroken met de onze.

Of zij ideeën heeft die strookt met mijn ideeën is iets wat me vrij weinig interesseert.
Ik zie hier iemand die het hoogste woord heeft en vanuit een ivoren torentje zich onaantastbaar waant. Dan kan het volgens mij helemaal geen kwaad om die persoon weer eens met beide voeten op de grond te zetten en te laten weten dat zij gewoon fout bezig is.

Het is maar goed dat God het hart aanziet en niet onze daden of gevoelens, want we zijn geen van allen een goed Christen.

Dat zeker.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:45

Bambi schreef:Juist niet, als je alleen God nog maar hebt, luister je meer naar Hem dan naar de wensen en oordelen van je mede-kerkgangers.

Faramir schreef:Of je maakt van Hem je denkbeeldige vriendje die het met alles eens is en toevallig precies zoals jij denkt.

Deze discussie ga ik niet nog een keer aan.

Mensen die God zelf verstaan, snappen het.
Mensen die God niet verstaan niet.

Lees dit maar eens:

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/211 ... n-je-hart/

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:49

Interessant altijd spiritualiteit. Zelf ben ik onderwezen in de spiritualiteit van de Karmel (een katholieke kloosterorde). Maar je doorverwijzing geeft geen enkele garantie aangezien op internet iedereen alles kan beweren.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:51

Faramir schreef:Interessant altijd spiritualiteit. Zelf ben ik onderwezen in de spiritualiteit van de Karmel (een katholieke kloosterorde). Maar je doorverwijzing geeft geen enkele garantie aangezien op internet iedereen alles kan beweren.

Waarom moet een mens dan naar een kerk, als je een dominee op internet niet gelooft? :-oo

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 13:52

faramir: "...... en te laten weten dat zij gewoon fout bezig is"

Ook DAT is niet aan jou om daar over te oordelen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:53

Bambi schreef:Waarom moet een mens dan naar een kerk, als je een dominee op internet niet gelooft? :-oo

Ik heb het niet over de dominee die het stukje geschreven heeft.

Ik kan nu een account openen op een islamitisch forum en mij voordoen als een goede moslim. Evengoed kan een persoon hier een account openen en zich voordoen als 'wedergeboren' christen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 13:57

ineke-kitty schreef:faramir: "...... en te laten weten dat zij gewoon fout bezig is"

Ook DAT is niet aan jou om daar over te oordelen.

Allereerst is het wellicht een optie voor je om de normale stelregels in acht te nemen. Woorden midden in een zin worden niet met uitsluitend hoofdletters geschreven is er zo'n een.

Het is de plicht van een christen om een andere christen te corrigeren als hij/zij tot extremisme vervalt en enkel nog haatdragend kan zijn.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 13:58

Faramir schreef:Ik heb het niet over de dominee die het stukje geschreven heeft.

Ik kan nu een account openen op een islamitisch forum en mij voordoen als een goede moslim. Evengoed kan een persoon hier een account openen en zich voordoen als 'wedergeboren' christen.

Dat is ook zo, dat gebeurt ook vaak.
Maar een mens valt toch wel een keer door de mand.

En dan nog, ik heb mijn eigen mening en geloof en als iemand mij in de maling neemt, hoop ik dat ze er veel lol aan beleven, maar ik blijf toch hetzelfde denken en geloven.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 29 apr 2014 14:03

Bambi schreef:Dat is ook zo, dat gebeurt ook vaak.
Maar een mens valt toch wel een keer door de mand.

En als het dan zo ver is en diegene valt door de mand, mag het dan benoemd worden?
En dan nog, ik heb mijn eigen mening en geloof en als iemand mij in de maling neemt, hoop ik dat ze er veel lol aan beleven, maar ik blijf toch hetzelfde denken en geloven.

Als een actieve gebruiker mij op dit forum of elders zou zeggen "Faramir, kerel moet je eens goed luisteren; wat je nu uitgekraamd hebt kan echt niet, veel te extreem" oid dan zal mij dat wel aanzetten tot een stukje zelfreflectie. Ik zal daar rustig over nadenken en indien nodig mijn gedrag aanpassen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 29 apr 2014 14:12

Niet iedereen is hetzelfde hè?

Je kunt iemand erop aanspreken, maar als iemand niet voor rede vatbaar is, is het de taak van de mods. denk ik.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 29 apr 2014 15:23

Marloes1g schreef:Ik heb eens gelezen: 'Een kool die alleen ligt, die dooft uit'.
Ben ik het helemaal mee eens.

O, daar komt weer zo'n zelfverzonnen gelijkenisje.
Ik heb nieuws voor je:
5 kooltjes gaan ook uit hoor. en 5000 ook.
Het vuur blijft alleen branden, wanneer er nieuwe kooltjes bijkomen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 15:58

faramir: ".... als hij/zij tot extremisme vervalt en enkel nog haatdragend kan zijn"

Ah, op die manier.
Wel, dan bevind ik me , samen met de heer Wilders in goed gezelschap, die hordes burgerlijke horzels achter zich aankrijgt, die hem veroordelen van haatdragendheid t.o.v. van de Islam.

Men is o zo verontwaardigd als hij uitspraken doet over de gevaren van de Islam en de criminaliteit die deze 'godsdienst' als gevolg heeft gehad in ons land, tot aan de 2e Kamer toe, en niemand anders hoor je daar verder over, behalve deze moedige man.

En als een christen dat bevestigt, moet er ineens "gecorrigeerd" worden vanwege zogenaamde haatdragendheid tegen deze valse 'godsdienst' .
Wel, je doet je best maar.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 29 apr 2014 16:13

@mealybug: En waar komen die kooltjes dan van vandaan denk jij?
Gemeenschap der heiligen misschien?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 apr 2014 16:23

Marloes: "en waar komen die kooltjes dan vandaan denk jij? Gemeenschap der heiligen misschien?"

Je vraag was weliswaar aan mealybug gesteld, maar je hebt niets aan " gemeenschap der heiligen" als die gemeenschap getuigt van lauwheid, want je kunt er van uitgaan dat dan die "kooltjes" heel snel uitdoven.

Lees Openbaring 3:14-17 dan nog maar eens.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 apr 2014 16:29

Ik ga niet meer reageren op je Ineke-Kitty.
Volgens mij neem je stukjes uit de bijbel die bij je passen, de rest wat je niet aanstaat dat laat je weg.

Op de rest zal ik wel reageren, met hen valt nog wel te discussiëren.

Terug naar “Archief”