Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 03 jan 2008 19:51

@ André - nee, dit is voor mij geen rustpunt. iedereen maakt nu eenmaal fouten, we zijn niet perfect meer, verder ben ik niet afgunstig, en een zekere berusting krijgt ieder mens door de tijd heen gelukkig wel.
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 20:13

Romeinen 6
1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde?

2 Dat zij verre. Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven?

3 Of weet gij niet, dat zovelen als wij in Christus Jezus gedoopt zijn, wij in Zijn dood gedoopt zijn?

Zondigen en werken met zonden bevlekt. 2 heel verschillende dingen. God zegt: zondig niet meer! Dit wil niet zeggen dat je heilig kunt leven! Al onze werken zijn met zonden bevlekt. Wel kun je de zonden verminderen, verlaten!

Rom 7
7 Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Dat zij verre. Ja, ik kende de zonde niet dan door de wet; want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren.

8 Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood.

9 En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven.

10 En het gebod, dat ten leven was, hetzelve is mij ten dood bevonden.

11 Want de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft mij verleid, en door hetzelve gedood.

12 Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed.

13 Is dan het goede mij de dood geworden? Dat zij verre. Maar de zonde is mij de dood geworden; opdat zij zou openbaar worden zonde te zijn; werkende mij door het goede den dood; opdat de zonde boven mate wierd zondigende door het gebod.

14 Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde.

15 Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat, dat doe ik.

16 En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe, dat zij goed is.

17 Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont.

18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.

19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.

20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.

21 Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.

22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;

23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.

24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?

25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.

26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.

De Heere Jezus heeft bedoeld met: Ga heen en zondig niet meer, de openbaren zonden zoals (oa) overspel. Dit kun je laten. De zonden die je dagelijks doet, die in je goede werken zelfs nog openbaar komen, die kun je helaas niet verminderen.

Homoseksualiteit zie ik ook als (deze) zonden. Niet als zondigen in je relatie, in je liefde tot elkaar, in al je werken. Dat is met zonde bevlekt. Niet dat deze dingen minder erg zijn!!! God beveelt het in Zijn Woord, daarom moeten wij deze zonden verlaten en in een nieuw Godvrezend leven wandelen (zie tit 2 vers 12 En onderwijst ons, dat wij, de goddeloosheid en de wereldse begeerlijkheden verzakende, matig en rechtvaardig, en godzalig leven zouden in deze tegenwoordige wereld;)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 03 jan 2008 20:27

lammetje schreef:Homoseksualiteit zie ik ook als (deze) zonden. Niet als zondigen in je relatie, in je liefde tot elkaar, in al je werken. Dat is met zonde bevlekt. Niet dat deze dingen minder erg zijn!!! God beveelt het in Zijn Woord, daarom moeten wij deze zonden verlaten en in een nieuw Godvrezend leven wandelen (zie tit 2 vers 12 En onderwijst ons, dat wij, de goddeloosheid en de wereldse begeerlijkheden verzakende, matig en rechtvaardig, en godzalig leven zouden in deze tegenwoordige wereld;)
dan kan ik me voorstellen dat jij geen relatie zult aangaan met iemand van gelijk geslacht ...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 20:30

ja als ik zeg dat het zonde is dan oordeel ik :roll:

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 03 jan 2008 20:33

lammetje schreef:ja als ik zeg dat het zonde is dan oordeel ik :roll:
dat zeg ik niet hoor, ik zie het alleen niet als zonde ... is dat een probleem?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 jan 2008 20:41

aardmannetje schreef:

Dat is geen probleem nee, maar lees bovenstaande reacties maar, dan snap je wat ik bedoel.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 03 jan 2008 20:49

lammetje schreef:
aardmannetje schreef:

Dat is geen probleem nee, maar lees bovenstaande reacties maar, dan snap je wat ik bedoel.
ik denk dat het helemaal niet erg is dat er verschillen zijn zolang er maar niet word verwacht dat die verschillen weg moeten :-k

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 jan 2008 21:04

André schreef: Maar ik begrijp jou punt wel, voor jou is het de normaalste zaak in de Christelijke wereld om een homoseksuele relatie te hebben.

Wat leg je me weer woorden in de mond! Nee, dat is voor mij niet de normaalste zaak van de wereld. Integendeel

Het is het grootste wonder dat ik ken, dat God in Christus mij niet veroordeelt in het hebben van een homoseksuele relatie die ik alleen wil aanvaarden als ik die uit Zijn hand mag ontvangen.

Ik veroordeel niemand die daar niet in kan meegaan, maar ik wijs het af als mensen hier over oordelen als een makkelijke keuze.

Het is een keuze die je met God maakt. Net als dat zo is als je de keuze maakt om celibatair te blijven...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 03 jan 2008 21:21

lammetje schreef: Romeinen 6
1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde?

2 Dat zij verre. Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven?

3 Of weet gij niet, dat zovelen als wij in Christus Jezus gedoopt zijn, wij in Zijn dood gedoopt zijn?

Zondigen en werken met zonden bevlekt. 2 heel verschillende dingen. God zegt: zondig niet meer! Dit wil niet zeggen dat je heilig kunt leven! Al onze werken zijn met zonden bevlekt. Wel kun je de zonden verminderen, verlaten!

Rom 7
7 Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Dat zij verre. Ja, ik kende de zonde niet dan door de wet; want ook had ik de begeerlijkheid niet geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren.

8 Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood.

9 En zonder de wet, zo leefde ik eertijds; maar als het gebod gekomen is, zo is de zonde weder levend geworden, doch ik ben gestorven.

10 En het gebod, dat ten leven was, hetzelve is mij ten dood bevonden.

11 Want de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft mij verleid, en door hetzelve gedood.

12 Alzo is dan de wet heilig, en het gebod is heilig, en rechtvaardig, en goed.

13 Is dan het goede mij de dood geworden? Dat zij verre. Maar de zonde is mij de dood geworden; opdat zij zou openbaar worden zonde te zijn; werkende mij door het goede den dood; opdat de zonde boven mate wierd zondigende door het gebod.

14 Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde.

15 Want hetgeen ik doe, dat ken ik niet; want hetgeen ik wil, dat doe ik niet, maar hetgeen ik haat, dat doe ik.

16 En indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo stem ik de wet toe, dat zij goed is.

17 Ik dan doe datzelve nu niet meer, maar de zonde, die in mij woont.

18 Want ik weet, dat in mij, dat is, in mijn vlees, geen goed woont; want het willen is wel bij mij, maar het goede te doen, dat vind ik niet.

19 Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.

20 Indien ik hetgene doe, dat ik niet wil, zo doe ik nu hetzelve niet meer, maar de zonde, die in mij woont.

21 Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt.

22 Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens;

23 Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is.

24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods?

25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere.

26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.

De Heere Jezus heeft bedoeld met: Ga heen en zondig niet meer, de openbaren zonden zoals (oa) overspel. Dit kun je laten. De zonden die je dagelijks doet, die in je goede werken zelfs nog openbaar komen, die kun je helaas niet verminderen.

Homoseksualiteit zie ik ook als (deze) zonden. Niet als zondigen in je relatie, in je liefde tot elkaar, in al je werken. Dat is met zonde bevlekt. Niet dat deze dingen minder erg zijn!!! God beveelt het in Zijn Woord, daarom moeten wij deze zonden verlaten en in een nieuw Godvrezend leven wandelen (zie tit 2 vers 12 En onderwijst ons, dat wij, de goddeloosheid en de wereldse begeerlijkheden verzakende, matig en rechtvaardig, en godzalig leven zouden in deze tegenwoordige wereld

Ik heb het maar heel erg verkleind want ik word zo droevig van dit ongenuanceerd misbruiken van teksten uit GODS WOORD!!!

Probeer nou eens één keer over je lippen te krijgen dat je de andere visie kunt begrijpen. Ik vraag niet om goedkeuring. Absoluut niet! dat is iets waarmee ieder zelf met de Heere God in het reine moet komen.

En omdat je kennelijk ze goed bent in het vinden van bijbelteksten:

Noem mij één tekst in de bijbel waarin gesproken wordt over homoseksuele geaardheid. Eéntje maar!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2008 16:28

Op dat laatste ga ik niet eens op in, ik heb het al die tijd gehad over seks tussen 2 mannen, niet om hun geaardheid.

Waarom is het slecht om deze Bijbelteksten te gebruiken? Omdat er duidelijk in staat dat je niet in zonde moet blijven liggen? Voel je je daarom aangevallen?

En nee ik kan de visie niet begrijpen als men zegt: ik heb een tere omgang met God én geniet van seks met iemand van hetzelfde geslacht! Sorry.
Laatst gewijzigd door lammetje op 04 jan 2008 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jan 2008 17:35

En nee ik kan de visie niet begrijpen als men zegt: ik heb een tere omgang met God én geniet van seks met iemand van het andere geslacht! Sorry.

Van hetzelfde geslacht bedoel je hopelijk? :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2008 18:00

Smurffie schreef:
En nee ik kan de visie niet begrijpen als men zegt: ik heb een tere omgang met God én geniet van seks met iemand van het andere geslacht! Sorry.

Van hetzelfde geslacht bedoel je hopelijk? :wink:

Ja heb het veranderd :P

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 04 jan 2008 19:24

toch knap Lammetje, dat je mensen zo in de put weet te praten.

Vind je dat nou christelijk? Kennelijk heb je nog nooit het stukje in de bijbel gelezen: De wet vindt haar vervulling in de liefde.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jan 2008 19:34

Ik ben gewoon eerlijk als ik zeg dat ik het niet kan begrijpen... Moet ik dan de waarheid verloochenen?

waarschuwen kan ook uit liefde voortkomen...

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 04 jan 2008 19:36

Jaja, iemand de put in waarschuwen. Je moet je grenzen kennen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Terug naar “Archief”