Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 01 mar 2007 22:27

Smurffie schreef:*grinnik* Zie hem angstig de wereld inkijken. :) Arme Tobi, die wordt ook zomaar in de maatschappij gedumpt 8)

En op het forum :D

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 01 mar 2007 22:35

Bevlogen schreef:
Smurffie schreef:*grinnik* Zie hem angstig de wereld inkijken. :) Arme Tobi, die wordt ook zomaar in de maatschappij gedumpt 8)

En op het forum :D

Ik heb Tobi ter wereld zien komen en geloof me, dat was geen pretje dus het diertje is al wel wat gewend 8)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 01 mar 2007 22:41

Wat is er prettiger dat op een bank in een warme kamer ter wereld komen, en de baasjes ondertussen hollen om alles voor je schoon te maken? 8)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 01 mar 2007 22:47

Ehh... volgens mij viel Tobi of anders een van z'n broertjes of zusjes tijdens het baren van de bank. Misschien dat hij daarom zo gek is :P

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 01 mar 2007 22:48

marina87 schreef:Haha, dank je! Het is trouwens een kartonnen doos. :wink:

oeps :mrgreen:
Dan past hij goed bij een kartonnen doos 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 mar 2007 23:11

tinos schreef:Ehh... volgens mij viel Tobi of anders een van z'n broertjes of zusjes tijdens het baren van de bank. Misschien dat hij daarom zo gek is :P

Heeft Marina een katje bij jou vandaan ofzo? :D

(Wij willen ook graag een katje, maar zoiets pluk je niet even van marktplaats oid)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 01 mar 2007 23:13

Smurffie schreef:
tinos schreef:Ehh... volgens mij viel Tobi of anders een van z'n broertjes of zusjes tijdens het baren van de bank. Misschien dat hij daarom zo gek is :P

Heeft Marina een katje bij jou vandaan ofzo? :D

(Wij willen ook graag een katje, maar zoiets pluk je niet even van marktplaats oid)

Nee niet bij mij vandaan. M'n moeder zou er wat van krijgen :) het lieve mens moet niets van katten hebben.
Maar ik was bij een vriend van me tijdens het baren. Daar komt het katje dus vandaan. Ik zal eens vragen of er binnenkort nog wat komt ;)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 mar 2007 23:16

Geweldig! :D

Dat lijkt me wel betrouwbaar ook. Zomaar van marktplaats, of uit een asiel..heb ik het niet zo op :)
Ik hoor het wel als er jonge katjes op komst zijn :P

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 mar 2007 12:39

Je moet er wel veel tijd en energie in steken hoor bij een kitten, dat je het weet. Ik vind dit heel anders dan volwassen katten. :wink: Ze hebben leuke kittens daar, maar bereid je wel voor op vlooien en oormijt. :roll: Binnenkort ga ik naar de Dierenarts voor Tobi's oortjes, ik durf ze zelf niet te behandelen. [MarianneThiemeModus] Je redt iig een kitten van een ongenadige gemene dood [/MarianneThiemeModus]

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 02 mar 2007 15:02

PeterK schreef:En deze dan?

update: ah je hebt een homemade lightbox. Hoe heb je die gemaakt en waarvan? En welk spul gebruik je om die reflectie erin te krijgen?
Ik ben zelf al wat bezig geweest met wit papier, en creme doek maar het gaf belabberde resultaten.

Deze had je nog van me tegoed ;-)

Mijn lightbox is gemaakt van platen wit schuimkarton (50x70cm) oftewel foamboard). Grondvlak 50x50cm, hoogte 70cm.
Ik heb er een doos van gemaakt die aan 4 zijden dicht is. De bovenkant (de 5e zijde) ligt er los op zodat ik evt. ook met licht van boven kan werken.
Om een egale belichting te krijgen is het van belang om het licht (een paar flinke lampen) via de plaat op de bovenkant te laten bouncen.

Om de overgang verticaal naar horizontaal onzichtbaar te maken heb ik een flink vel papier in deze hoek gelegd met ipv een hoek een ruime ronding.
Dit is overigens ook gewoon voor op tafel een goed idee voor een egale achtergrond. (Marina!)

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden hierbij wat plaatjes van zo’n lightbox (niet de mijne):

http://www.flickr.com/photos/grahamb/se ... 269021538/

Een andere manier om een simpele lightbox te maken is: men neme een simpele kartonnen doos. Knip / snij er aan alle zijden een forse rechthoek uit en plak semi-transparant papier voor deze openingen. Zorg aan de buitenkant voor een flinke bak licht en dan kun je ook aardig aan de slag.

http://www.flickr.com/photos/56118141@N00/337427073/

En nog wat fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

PeterK

Berichtdoor PeterK » 02 mar 2007 15:10

Klaas schreef:...

Tjonge verdraaid goed idee. Ik ga binnenkort ook aan het knutselen! :D

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 mar 2007 11:51

Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 mar 2007 13:49

marina87 schreef:Je moet er wel veel tijd en energie in steken hoor bij een kitten, dat je het weet. Ik vind dit heel anders dan volwassen katten. :wink: Ze hebben leuke kittens daar, maar bereid je wel voor op vlooien en oormijt. :roll: Binnenkort ga ik naar de Dierenarts voor Tobi's oortjes, ik durf ze zelf niet te behandelen. [MarianneThiemeModus] Je redt iig een kitten van een ongenadige gemene dood [/MarianneThiemeModus]

Hm, energie en tijd, dat moet wel lukken. En tja, ontwormen etc. Mn tante kan me er wel het e.e.a. over vertellen denk ik :) Maar ach, voorlopig is het nog niet zover. :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 mar 2007 21:48

Smurffie schreef:Geweldig! :D

Dat lijkt me wel betrouwbaar ook. Zomaar van marktplaats, of uit een asiel..heb ik het niet zo op :)
Ik hoor het wel als er jonge katjes op komst zijn :P

Wij hebben nog een Sjimmie in de aanbieding. Al maandenlang. Dat ding is nu al een maand of 8 ofzo. Moederpoes had zomaar gejongd toen wij terug kwamen van vakantie.

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 06 mar 2007 09:56

[url=http://www.flickr.com/photos/glabeur/]Afbeelding
[/url]

Terug naar “Archief”