kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 07 jun 2008 13:45

em_ma schreef:Nee, kan niet eens overweg met een naaimachine.
Kleren pimpen is wel erg leuk! Vertel eens hoe en wat etc etc...

Joh, daar heb je ook geen naaimachine voor nodig. (Ik kan ook niet met dat ding overweg). Je hebt alleen naald en gekleurd garen nodig. Je uitleven op een saai kledingstuk is leuk. Een simpel shirtje kan je leuk maken door er een corsage op te naaien. Of een stukje rimpelen, en dat vastzetten met een paar steekjes. Een paar kralen, en lintjes kunnen ook al veel doen. Dit is idee'tje, en deze (absoluut niet mijn smaak, maar gewoon even wat voorbeelden).

LeChat schreef:Ik heb nog een wit jasje dat ik nooit draag. Iemand ideeën om het op te pimpen? Ik zat zelf aan een beetje marinestijl te denken, met emblemen enzo. Maar niet te groot/bont, want daar hou ik niet van... (Het is een simpel iets getailleerd linnen-achtig jasje met een reverkraag.)

Ja, met een paar emblemen kan je het leuk maken. Als je maar bijpassende emblemen gebruikt. Je zou ook de reverkraag kunnen opfleuren, met een paar steekjes op de rand. Of een biesje. Of zo'n lusje (hoe heet dat ook alweer?) op de schouder. Ik roep maar iets. :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 07 jun 2008 15:14

LeChat schreef:Ik heb nog een wit jasje dat ik nooit draag. Iemand ideeën om het op te pimpen? Ik zat zelf aan een beetje marinestijl te denken, met emblemen enzo. Maar niet te groot/bont, want daar hou ik niet van... (Het is een simpel iets getailleerd linnen-achtig jasje met een reverkraag.)

Je kunt er ook standaard een grote bloem in een felle kleur op dragen, mijn favoriet :)
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 07 jun 2008 15:36

LeChat schreef:
em_ma schreef:Nee, kan niet eens overweg met een naaimachine.
Kleren pimpen is wel erg leuk! Vertel eens hoe en wat etc etc...

Ik heb nog een wit jasje dat ik nooit draag. Iemand ideeën om het op te pimpen? Ik zat zelf aan een beetje marinestijl te denken, met emblemen enzo. Maar niet te groot/bont, want daar hou ik niet van... (Het is een simpel iets getailleerd linnen-achtig jasje met een reverkraag.)

Mijn moeder heeft vorig jaar ge-experimenteerd met een soort verf in de wasmachine. Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar uiteindelijk kun je na 1 wasbeurt een shirtje, trui, overhemd, whatever doen laten veranderen van kleur.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 jun 2008 15:38

Jep, maar dat gaat het best bij effen kledingstukken en je kunt niet zomaar een heel groot verschil van kleur maken. Je kunt bij de drogist van die pakjes verf kopen die je in de wasmachine doet en dan op een gewoon wasprogramma wassen. Volgens mij moest er ook nog iets van azijn bij ofzo, het is al wel een paar jaar geleden dat ik het een keer gedaan heb.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 07 jun 2008 18:45

Dat is toch slecht voor je wasmachine?
De natuur kent het geheim en glimlacht.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 jun 2008 18:50

Ga nooit proberen een wit kledingstuk creme te maken met thee.
Ik heb dat een keer gedaan en toen kreeg ik een heel vlekkerig effect. Het zag er niet uit gewoon. :cry:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 jun 2008 19:09

Marie Popelin schreef:Dat is toch slecht voor je wasmachine?

Weet ik eigenlijk niet...
Je moet na het verven wel een gewoon programma draaien zonder dat er wat in de trommel zit, zodat eventuele restjes verf ook verdwenen zijn.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 07 jun 2008 19:44

Die azijn lijkt me sowieso niet slecht, ontkalkt nog eens ;)

En die verf zal ook wel er op gemaakt zijn, inclusief een keertje naspoelen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jun 2008 21:17

Saskia schreef:Jep, maar dat gaat het best bij effen kledingstukken en je kunt niet zomaar een heel groot verschil van kleur maken. Je kunt bij de drogist van die pakjes verf kopen die je in de wasmachine doet en dan op een gewoon wasprogramma wassen. Volgens mij moest er ook nog iets van azijn bij ofzo, het is al wel een paar jaar geleden dat ik het een keer gedaan heb.

Zout moet erbij, geen azijn.
Azijn is heel goed voor de wasmachine om hem te ontkalken.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 jun 2008 21:22

Dus een keer een scheutje azijn bij je was, dan is ook het wasmachien ontkalkt!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jun 2008 21:27

pol schreef:Dus een keer een scheutje azijn bij je was, dan is ook het wasmachien ontkalkt!

jep :). Hoewel er ook weer mensen zijn die zeggen dat je daar speciaal spul voor hebt, dat azijn eigenlijk niet goed is.

Wij hebben ooit es een keer iets geel geverfd. Volgens de verpakking moest je daarna een lege was draaien met bleek ofzo. Wij dus gedaan en daarna wassie stuik :shock:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 07 jun 2008 21:37

parkiet schreef:jep :). Hoewel er ook weer mensen zijn die zeggen dat je daar speciaal spul voor hebt, dat azijn eigenlijk niet goed is.

Dat zou ik ook zeggen als ik speciaal spul ervoor verkocht :lol: Daar is beter aan te verdienen dan aan azijn :P

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 jun 2008 10:07

Carpento schreef:
parkiet schreef:jep :). Hoewel er ook weer mensen zijn die zeggen dat je daar speciaal spul voor hebt, dat azijn eigenlijk niet goed is.

Dat zou ik ook zeggen als ik speciaal spul ervoor verkocht :lol: Daar is beter aan te verdienen dan aan azijn :P

Haha, precies, dat zal de reden wel zijn 8) .
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2008 08:31

parkiet schreef:
pol schreef:Dus een keer een scheutje azijn bij je was, dan is ook het wasmachien ontkalkt!

jep :). Hoewel er ook weer mensen zijn die zeggen dat je daar speciaal spul voor hebt, dat azijn eigenlijk niet goed is.

Wij hebben ooit es een keer iets geel geverfd. Volgens de verpakking moest je daarna een lege was draaien met bleek ofzo. Wij dus gedaan en daarna wassie stuik :shock:

nou ik heb mijn wasmachine heel vaak schoongemaakt met bleek en hij draait nog steeds..... :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 jun 2008 10:00

Een beetje in plaats van wasverzachter gebruiken, de was word zachter en de machine ontkalkt.

Terug naar “Archief”