Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 sep 2004 11:28

Boudewijn schreef:Hartelijk dank Night,

voor je snelle reactie. De reden dat ik de eerste dag der week, veelal specifiek "ZOn-dag" noem is gelegenin het feit dat deze (Rooms katholieke instelling) gebaseerd is op de aanbidding van de zon. We kunnen wel stelklen dat het Jezus is, als zijn de de "zon der gerechtigheid" maar die term heeft alleen betrekking op het feit dat de Gerechtigheid zo overtuigend waar is, een zo genadevolle kracht is, dat die Gerechtigheid dan ook niet anders kan zijn dan het Waarachtige fundament van Gods wet.

Misschien een beetje off-topic, maar de term Zon der gerechtigheid komt uit Maleachi 4:2, zie voor het verband:

1 Want ziet, die dag komt, brandende als een oven, dan zullen alle hoogmoedigen, en al wie goddeloosheid doet, een stoppel zijn, en de toekomstige dag zal ze in brand zetten, zegt de HEERE der heirscharen, Die hun noch wortel, noch tak laten zal.
2 Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen; en gij zult uitgaan, en toenemen, als mestkalveren.

Als eerste kenmerk van de Zon der gerechtigheid (Jezus) wordt genoemd dat er genezing zal zijn onder Zijn vleugelen, m.a.w. het gaat om toegerekende gerechtigheid. Het is niet zo dat wij gerechtigheid moeten verdienen, maar door Zijn werk wordt het ons toegerekend. Dezelfde Zon van gerechtigheid beschermt ons met Zijn vleugels tegen het vuur van de toorn van God tegen onze zonden, omdat wij helaas alle geboden (echt niet alleen het 4e) overtreden hebben. Zie ook het commentaar van de statenvertalers:

"de Zon der gerechtigheid opgaan,"
Alzo wordt Christus Jezus genoemd, omdat Hij de verstanden door zijn Woord en Geest verlicht, en de harten de gelovigen verkwikt door vergeving der zonden en toerekening der gerechtigheid. Verg. Jes. 60:1,19; Dan. 9:24, en Luk. 1:78,79.

"genezing zijn"
Te weten, der verslagenen gemoederen, die hunne zonden gevoelen.

Dit allemaal is dus wel wat anders dan aanbidding van de zon, die ongeveer 150 miljoen kilometer van ons afstaat. :roll:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 11:39

Hallo Elbert,

Je haalt weer van alles door elkaar! De Wereldstaatkerk leert dit:

26. Nogmaals: De waarheid van het katholieke geloof berust op historische feiten, onloochenbare feiten. Op 13 october 1917 trad te Fatima in Portugal het grote zonnewonder op, dat door 70.000 mensen is gezien. Daarmede werd de verschijning van Maria bevestigd. En ook Haar woorden en Haar voorzeggingen ! Dit wonder werd door 70.000 mensen gezien, waarvan velen ongelovigen en vrijmetselaar waren. Het is onloochenbaar. Het wonder bevestigt de waarheid van de bovennatuurlijke verklaring van de feiten, en geeft daar de gewenste uitleg van. Het bovennatuurlijke is immers met ons natuurlijke verstand niet te benaderen. God weet dat natuurlijk, en gebruikt het wonder om Zijn woorden (in het geval van Fatima gegeven middels Maria) als waar en echt te doen erkennen, en ze kracht bij te zetten. Dit is geheel analoog aan wat de Heilige Schrift verhaald over Jezus’ woorden en daden. De door Jezus verrichte wonderen, en de door hem gegeven, uitgekomen, voorspellingen, bewijzen de juistheid van Zijn woorden.

Waar dus ook Allah zijn opwachting maakte:

Allah made an appearance in Fatima, Portugal, on October 13, 1917.

Allah's apparition was accompanied by a strange miracle:

"The sun became pale, three times it turned speedily on itself, like a Catherine wheel . . . At the end of these convulsive revolutions it seemed to jump out of its orbit and come forward towards the people on a zig-zag course, stopped, and returned again to its normal position.
This was seen by a large crowd near the children and lasted twelve minutes.
The fact that the other two thousand million human beings the world over never noticed the sun agitate, rotate and jump out of its orbit did not bother the Catholic Church in the least." (Manhattan, Vietnam Why Did We Go?, p. 27).

The Fatima Crusade had to do with the conversion of Russia to Roman Catholicism!!

Dus de ZON dag staat dus in relatie met heidense inzichten en niet met Jezus, want zolang de SABBAT genegeerd wordt op grond van menselijke wetten en geboden, geborgen in een Staatskerk, is er GEEN relatie tussen degene die bewust de ZON dag verdedigt en eert en de heiland. Want immers de Heiland wordt op dat punt AFGEWEZEN.

Je haalt dan ook aan m.b.t. Jezus het volgende:

"de Zon der gerechtigheid opgaan,"
Alzo wordt Christus Jezus genoemd, omdat Hij de verstanden door zijn Woord en Geest verlicht, en de harten de gelovigen verkwikt door vergeving der zonden en toerekening der gerechtigheid. Verg. Jes. 60:1,19; Dan. 9:24, en Luk. 1:78,79.

Wel dat heeft met de ZON dag niets te maken, want die Gerechtigheid van Jezus wijst nog steeds op de SABBAT, waar notabene "de Zon der Gerechtigheid' ook Heer over is.

Elke Christen die een beetje Bijbelkennis heeft, zal dit verband kunnen zien en dat je weer dus de zaak verkeert voorstelt!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 15 sep 2004 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 sep 2004 11:50

Een paar vraagjes/opmerkingen Boudewijn,

ik gaf aan dat mijn post een beetje off-topic was, maar dat het een uitleg betrof waar de term Zon der gerechtigheid voor stond (nu we het toch over de zon hadden).
Ik meen aangetoond te hebben dat deze term bijbels is en heb daar ook de uitleg bij gegeven. Ik zou dan ook graag willen weten wat je met het uit mijn nek kletsen bedoelt. Overigens had ik wel een wat vriendelijker toon van je verwacht, maar goed, ik doe het er maar weer mee. :?
Ten tweede is mijn vraag over wiens gerechtigheid we het hier hebben: die van ons of van Christus. Geen onbelangrijke vraag hier.

Groeten,
Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 sep 2004 11:56

Hallo Elbert,

Met de "Gerechtigheid van Christus" wordt de wet bedoeld, die Hij in volmaaktheid uitleefde!
De zon der gerechtigheid heeft dus betrekking op de (Geestelijke) KRACHT die daar vanuit gaat. heb je wel eens GEPROBEERD om een minuutje of 10 tegen de zon in te kijken met volledig geopende ogen?
Ik denk dat je dan blind bent!

En dat is de essentie van hetgeen je aanhaalde

Zo overtuigd en scherp is dan ook de Gerechtigheid van Jezus.

Lukas 1
77 Jij zult hun vertellen dat zij gered kunnen worden door de vergeving van hun zonden.
78 Want het hart van onze God loopt over van liefde en goedheid. Een hemels licht zal op ons schijnen,[/color]79[/color] zodat de mensen die in het donker en de schaduw van de dood zitten, weer kunnen zien en wij op de weg van de vrede worden gebracht."
80 De jonge Johannes groeide op en werd sterk gemaakt door de Heilige Geest. Hij hield zich op in dorre streken en bleef daar tot de dag dat hij in het openbaar in Israël optrad.[/color]

Licht dat niet AAN DE HEMEL staat, maar (Geestelijk-) vanuit de Hemel komt

Jesaja 60
1 Sta op, mijn volk! Laat uw licht schijnen, zodat alle volken het zien! Want de glorie van de HERE stroomt over u heen.
19 U zult de zon en de maan niet langer nodig hebben om u licht te geven, want de HERE, uw God, zal uw eeuwige licht zijn. Hij zal uw glorie zijn.

Daniël 9

24 God heeft bepaald dat uw volk en uw heilige stad Jeruzalem nog eens 490 jaar (B) moeten worden gestraft. Dan pas zullen zij hebben geleerd met de goddeloosheid te breken en zullen hun overtredingen vergeven zijn. Het koninkrijk van eeuwige rechtvaardigheid zal dan worden uitgeroepen en een zeer heilige plaats zal opnieuw worden ingewijd, zoals in visioenen en door profeten was aangekondigd.

Hier zie ik niets dat op zonlicht lijkt, alhowel ik wel weet wat hier bedoelt wordt. Vooral dat laatste!

Kijk, dus NIET de zon dat aan de Hemel staat, neen het GEESTELIJK licht van de Alamachtige Schepper!

(geen jota of tittel........)

gegroet

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 sep 2004 13:44

Boudewijn,

bedankt voor je antwoord. We zijn het in elk geval eens over het feit dat het met de zon als astronomisch object niets te maken heeft. :)
Over de rest hebben we het al eens uitgebreid gehad. :wink:

Elbert

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 sep 2004 07:30

Hallo Elbert,

Zoek in de Bijbel nog eens de omschrijving of de beschrijving van de Ark, niet van Nozh maar de Ark in het heilige der Heiligen en de Ark beschreven zoals die in de Hemel is.
Waar vinden we daar: De Stenen tafelen die ONDER het verzoendeksel liggen (IN de Ark), Dat wijst onherroepelijk op de geboden (de wet) die dus ook nog steeds geldt voor ons! Als GEESTELIJKE Joden en dus alleen navolgers van Jezus, voldoen wij aan het zelfde Verbond!

Het verzoendeksel wordt in het Duits ook wel: Genadestuhl genoemd (Luther's Bijbelvertaling). Dus de wet kan alleen worden volbracht door het Geestelijke aspect er van te eerbiedigen en na te volgen. Zo vallen we dan ook niet onder de wet, vanwege Christus! De wet heeft alleen betrekking op ons, als wij de regel (-s) er va NALATEN, = overtreden! en Jezus als ons voorbeeld niet navolgen in het doen en laten van Zijn Dienstwerk, om te groeien in Diens Gerechtigheid (de wet eerbiedigen)

Ook in de wereld wordt de wet (wetten) alleen toegepast als wij die OVERTREDEN!

Hebr. 6:1-2
'Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals: het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.'

Hebr. 6:4-6
'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht'

Welnu, aangzien we dus uit de RK historische bewijzen kunnen weten dat zij beelden en objecten als aanbiddingsrituele geschapen zaken gebruiken als bewijs van trouw aan de RK kerk en zichtbare zaken aangaan de Almachtige Schepper, kunnen we dus ook zeker weten dat de ZON dag in feite egwoon de aanbidding van de zon is. Zonne wonderen doen het altijd goed bij de Bisschop van Rome. Want zelfs een gewoon gestorven figuur als Maria, is in feite een occulte afgod die we in ALLE religieuze stromingen (inclusief "kindeke") veelal tegen komen.
Wat de RK kerk dus doet, is Jezus voorstellen als har bezit en eigendom door "protestantse"denkbelden te propaganderen, maar feitelijke occulte en heidense bedoelingen te grondslag daaraan leggen!

Ook in haar politiek-religieuze weergave van wereldse gebeurtenissen, zijn op leugenachtige wijze, een grondslag van occult geloof en bedoelt om de Wereld regering onder haar gezag, tot realiteit te laten komen.\
Afgelopen Sabbat werd ik door een (voor mij geheel onbekende) Duitse Protestantse vrouw nog gewezen op de juistheid van mijn inzichten t.a.v. Openbaringen aangaande de USA en het Vaticaan, daar de Duitse televisie, enkele dagen daarvoor (vorige week dus) een uitvoerige documentaire had uitgezonden over het feit de de aanslag op de Twintowers (nu) onwankelbaar bewezen was als een daad van de Amerikaanse Regering zelf! Ik legde aan een aantal broders en zusters de profetieën uit, aangande de USA en het Vaticaan. (We hebben toen Openbaring 13 bestudeerd)

Kijk nu nog maar eens (dan) naar deze site:
http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 19 sep 2004 11:56

Boudewijn schreef:Kijk nu nog maar eens (dan) naar deze site:
http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

Boudewijn, heb je jezelf al eens verdiept in de makers van de door jouw genoemde site?

Puur historische feiten worden er omgedraaid. De motivatie van de site is: Ierland moet terug bij Schotland, en moet onafhankelijk worden van Engeland.
Dat heeft niets met geloof te maken. Het gaat alleen maar om een extremist die het wel eens even zal vertellen.

Goed, ik ben dom en heb nooit wat bijgeleerd, maar waarom geloof jij de Bijbel niet? En waarom moet jij jouww eigen denkbeelden daar aan toevoegen?
Ik wil je graag een boek aanbevelen, "De gedachtenis des rechtvaardigen"
Uitgeverij Koster te Barneveld
isbn: 9055510785

En dat gaat over mijn overgrootvader, waarop ik heel erg jaloers ben.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 19 sep 2004 12:53

Brion schreef:
Taytelbaum schreef:...........evenminmin als pasen van pessach kan worden gemaakt (ook zo'n vreemd anti-semitisch verzinsel om met die dag te schuiven, daterend uit de 2e eeuw, conflict is nml door Eusebius opgetekend! PS, doen de ZDA iets met dat gegeven? Nee, ook die hollen Rome na in de paaszondag, want zover was hun leer nog niet geevolueerd!).

't Is om moedeloos van te worden. We moeten hier blijkbaar nog heel wat leren. Kerstfeest is fout, kinderdoop is fout, de zondag is fout, en nu vieren we Pasen ook al op de verkeerde dag? Wat bedoel je met anti-semitisch? Leg eens uit? Als je met zulke hoogdravende termen aan komt zetten, mag je je wel wat nader verklaren vind ik. En hoe zit het eigenlijk met Pinksteren en Hemelvaart? Doen we dat ook fout?

Beste Brion,

Dit wordt dan wel een beetje off topic:
Pasen is een Nederlandse afgeleide van het woord Pas'cha, dit woord staat in het N.T. (maar ook in de geschriften van de 1e eeuwse Joodse historcus Josefus - Josef ben Matthias HaKohen en in de geschriften van de 1e eeuwse Joodse filosoof Philo van Alexandrie) en wel met Griekse letters in de Griekse grondtekst te vinden, maar is feitelijk een Aramees woord. Het betekent hetzelfde als het Hebreeuwse woord Pessach.
Velen denken dat dit de naam van het feest is, dat men viert van ’s avonds (d.i. de namiddag) 14 Nisan t/m ’s avonds (namiddag) 21 Nisan. Pessach zo begrijpen komt door het inslijten van de Joodse traditie om het zo te noemen. Deze periode van 15-21 Nisan heet volgens de schriften "(het) feest van de ongezuurde broden" (Ex.13:15; 34:18; Lev.23:6; Deut.16:16; 2 Kron.8:13; 30:13, 21; 35:17), en volgde op Pessach. Maar feitelijk gaat het om een bijzonder offer: "Het is het pessach-offer voor de Eeuwige" (Ex.12:27). Een offer i.v.m. het Pessach-feest dus? Niet dus; het offer zelf wordt Pessach genoemd: "en slacht het pessach(-offer)" (idem. 12:21, zie ook 2 Kron.30:15; 35:11; Ezra 6:20). Het Pessach was een eenjarig manlijk geiten- of schapenlam, waaraan geen gebrek was (Ex. 12:3-6,21).
Jesjoea nu werd (toevallig?) daags na het offeren van de Pascha aan het hout gehangen. In het verslag van Jochannan (Evang. van Johannes) lijkt het er zelfs op dat het geschiedde op dezelfde dag als het slachten der Paschalammeren (zie Joh.13:1; 18:28). In ieder geval wordt de seder (het eten van het Pascha[-lam]) door onze Moreh (Leraar) Jesjoea Zelf aan Zijn lijden gekoppeld de synoptische Evangelien Matth.; Luk.; Mark. met de matze (het ongezuurde brood) na de maaltijd en de traditionele ritus bepaalde 3e beker na het eten van het Pascha en het ongezuurde brood (zie ook 1 Kor.5:7,8).
Pasen heeft dus met de dood van Jesjoea te maken en niet met zijn opstanding. Toch heeft de kerk de benaming van haar eeuwenoude inzetting door G-d losgekoppelt en de betekenis van de naam en bedoeling negerend er gebruik van makend voor een eigen niet in de Schrift verordineerde traditie, die gekozen is om van het Joodse Pessach te onderscheiden. Het is geen Joodse uitvinding maar G-ds inzetting het Pessach, en het loskoppelen van de door G-d ingestelde data’s is niet alleen anti-semitisch maar ook wetsverachtend. Omdat iets dergelijks met de sjabbath is gebeurd in het verplaatsen en betekenis geven noem ik dit Pasen erbij.

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 sep 2004 14:19

Hallo Zareb,

Ik heb altijd de Bijbel als fundament gebruikt van mijn beweringen en stellingen. Vergeet echter niet dat niet alles wat God voor Zijn volk heeft toebereid, ook door de Heilige Geest wordt geleerd. Want er zal een tijd komen Zreb, dat de Bijbel door de Overheden van deze wereld gebruikt zullen worden voor HUN Rijk en HUN politieke doeleinden. De RK nieuws site laat regelmatig berichte zien die MENSELIJKE doeleinden nastreven, op grond van Bijbelse motivatie.
Als Geestelijke Joden dien wij de Heilige Geest door het LEVENDE WOORD (de Bijbel) aan te nemen. Op zich is de Bijbel een "dood woord"het komt pas tot leven doordat de Heilige Geest er de nodige informatie aan toevoegt, die ons laat groeien i de Gerechtigheid van Jezus.

In Openbaringen 13 vinden we de wereldse versie van dat gebeuren. Rome geeft aan de wereld een LEVEND WOORD, om haar Beeld tot LEVEN TE WEKKEN! Het 2e Beest (de USA) zal dat tot stand brengen!

Ik zal nooit afwijken van wat de Bijbel, door de Heilige Geest mij leert. ALLES wat ik zie en hoor, TOETS ik aan de Bijbel. En misschien mag het boekwerk dat jij me aanbeveelt daartoe een bijdrage zijn, steeds weer ker ik terug naar de Bijbel! Maar de Israëlieten leerden de Torha bijna uit hun hoofd, zoals ook de Islamieten de Koram bijna uit hun hoofd moeten kennen. Dat is echter de grondslag niet van redding! Want de Heilige Geest zal ons ingeven wat we moeten zeggen als we straks openlijk voor de Wereldse Gezagsdragers gevoerd worden om het Getuigenis van Jezus te zijn.
De Rommeinse tijden zijn nog niet voorbij. We zullen weder0om voor de tribunalen moete verchijnen als we noch buigen voor de Amerikaanse president of de Paus.

Gisteren Sabbat, hoorde ik van een aantal Rooms Katholieke en Adventistische mensen het volgenden verhaal:

In 2003 was er een bijeenkomst op het Sint Pieter plein. De Paus liet zich ronddragen over dat plein, terwijl de "Katholieke"gelovigen hem aanbaaden en BOGEN voor de naderende Paus.

Enkele Adventisten en ROoms Katholieke mensen in hun nabijheid WEIGERDEN te knielen noch te buigen voor de naderende Paus. De Paus maakte de uitzondering te stoppen en vroeg deze mensen waarom zij noch knielden noch bogen voor Hem of Maria de Zonekoning.

De Adventisten zeiden dat zij alleen Jezus alle eer zouden geven en de Katholieke mensen zeiden dat ze niet (meer0 geloofden in de almacht van de Paus. De Adventisten voegden daar noch aan toe dat zij niet voor EEN MENS zoude buigen.

De Paus antwoordde LETTERLIJK:

"U buigt niet voor Mij, als Vertegenwoordiger van Jezus; U zult dat spoedig wel merken, hoe nodig het zal zij voor MIJ te buigen"

Hoe opecht je mij ook mag terechtwijzen Zareb, ik wijk geen millimeter noch van Gods woord noch van de Geeste Gods, hoe dan ook ik de genade nodig heb. Het Verzoendeksel waaronder de geboden liggen, de Genadestuhl, hebb ik nog steeds van node.
NIEMAND zal mij van mijn visie en denkbeelden afnbrengen, zolang ik ze in dromen sons zie en hoe ik ERVAAR dat de Heilige Geest aan harten van (ALLE) mensen werkt.
En indien het zo is, dat je oprecht meent er dit aan toe te voegen:

"Goed, ik ben dom en heb nooit wat bijgeleerd, maar waarom geloof jij de Bijbel niet? En waarom moet jij jouw eigen denkbeelden daar aan toevoegen? "

Dan wil ik dat inzicht graag van je vernemen inake "dat wat ik er aan toe voeg", want wel een ander of "beter"beeld moet dan het boek daar aan troe voegen dat jij min aanbeveelt!

Want wijs min dan ens aan (aan dehand van de Bijbel of de profetieën met als kernstuk Openbaringen 1-22 (en vooral 13) alswel Daniël, dat ik zo nodig een ande Evangelie zou brengen, dan dat nu over de wereld gaat! Ji zou dan zonder enige problemen, zoals in houw aangegeven boek zou moeten blijken, de historsiche feiten van vandaag, op profetische gronden, moeten aan kunnen wijzen, anders dan dat ik tot nu toe heb aangegeven.

Vreemd, ook voor mij, is dan dat veel wat ik aan de Bijnbel ontleen, nu vandaag geopenbaard wordt. Zo kan ik zonder dralen de Islam en haar ontwikkeling op penbaring 9 (-vers 11) aantonen, en zelfs de kleding van Aboukers troepen daaraan ontlenen.

Profetie is een deel van het volk dat ook het etuigenis van Jezus heeft. Het één sluit het andere niet uit.
Juist door het ene (aanname van Jezus) uit te sluiten en dus ook BLIND en DOOF te zijn voor de Profetie (ook van hem zelf), die aan hun ogen voorbij ging, ging het volk Israël verloren.
Je geeft nu zelf het voorbeeld waaraan de Christenen van vandaag verloren (zouden kunnen) gaan, indien zij opnieuw de zedelijke normen van de wet en de geboden (opnieuw) naast hen neer zouden leggen.

En daar nu juist beste vriend, is mijn opdracht in vevuld! Hoe ik ook zelf nog van -de- Genade en belijenis der zonden afhankelijk ben! (Zoals ALLE gelovgen zijn geweest in ALLE eeuwen)

Gegroet en dank!

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 14:49

Boudewijn schreef:Hallo Zareb,

Ik heb altijd de Bijbel als fundament gebruikt van mijn beweringen en stellingen.

Dat geloof ik ook wel alleen zie je een paar dingetjes over het hoofd.

78. Rom 7,6
maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter.

Galaten 2:16:
16 Doch wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit de werken der wet, maar door het geloof van Jezus Christus, zo hebben wij ook in Christus Jezus geloofd, opdat wij zouden gerechtvaardigd worden uit het geloof van Christus, en niet uit de werken der wet; daarom dat uit de werken der wet geen vlees zal gerechtvaardigd worden.

Gal 3,13
Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.

Gal 5,14
Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

Efeziërs 2
Alles is genade
1 Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, 4 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, 5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden –, 6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus, 7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar (zijn) goedertierenheid over ons in Christus Jezus. 8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand roeme. 10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

Groet Rene

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 sep 2004 15:14

Beste Rene,

We beginnen nu niet weer helemaal opnieuw!
Al deze zaken zoals je ze hier weer nog eens vermeld, zijn uitvoerig op Refoweb uitééngezet. Zoalng de stene tafelen, met de geboden waaronder ook het 4e gebod, IN de ark liggen in de Hemel, en toegedekt zijn met het verzoendeksel of de Genadestoel. Zoialng dus de Genadetijd en de Genade ons, door de belijdenis van de OVERTREDING van zonden en ons door God de zonden 9dan pas) vergeven (kunnen) worden, ben ik ik er zonder verder de Bijbel er OPNIEUW op na te slan, OVERTUIGD dat we in de Hemel een wettig fundament (Grondwet) van dat Hemelse Konkijk zullen hebben.
Waar geenwet is, kan (ooK0 niet geoordeeld worden. God de Almachtige Vader OORDEELT ons op de wet die IN de Ark ligt, als d eGENADE (-tijd) is afgek0open. Lees nog eens de geschiedenis van Noach en dië van het volkj ISraël, dan kun je weten en zien, wat er gebeurt met mensen die de wet (door de genade -ook na 120 jaar Noach) blijvend afwijzen.

De rechtvaardiging zal dan wel een begin zijn voor de gelovige mens, de heiliging en de verheerlijking, moeten er dan wel op volgen. Want als Jezus ons aanneemt zoals we zijn, (Rechtvaardigoing) betekent dat nog niet dat we STIL moeten staan en menen dat we op een GOEDKOPE manier, het hemels Koninkrijk binnen kunnen gaan.

Lees derhalve dalle postings en die van Josh en van mij nog maar eens goed door! De grootste foiut de het volk Israëlo van het OT én de meeste Protestanten van vandaag maken is het "rondjes blijven draaien"om de pot die zo heet niet is. (Geboden)/ Jouw predikant moet mar weer eens op studiereis gaan!

En let wel: De Rooms Katholieke Kerk, de Bisschop zal ook jou straks oordelen op een WET! De Rooms Katholieke wet en jouw persoonlijk geloof. De Bisschop zal ALLE Protestantentoetsen aan hun "Geloof"i Christus en wijzen op de stenen tafelen i de (Hemelse) Ark! Hij zal LLE Protestantenb tot ZIJN aardse Wereldkerk rekenen die ZIJN (vernaderde) geboden nalevn! En dan beste Rene, is de Kerk in de wereld, die zo hard om Jezus riepen, van d eGENADE gevallen!

SATAN zal veel Christenen bewijzen dat ze HEM de eer gaven, ook al menen zij van niet!

Dus, je hebt al heel wat tijd verzuimd, door de waarschuwingen die God, in ZIJN GENADE (-tijd) aan jou openbaarde, niet in Gebed en belijdenis te hebben willen ONDERZOEKEN. Slechts kritiek en naijver heb je getoond.
Nog echter is het niet te laat. Zolang we "godsdienstvrijheid"genieten kunnen we nog tot de Heiland gaan. Houdt er rekening mee dat binnen niet al te lange tijd, Kerk en Staat in de wereld verenigd zulle worden.

Hou in de gaten dat de "Persoonsuitwisseling" en ëlectgronische"paspoorten, die op last van het tweede Beest (USA) ook aan Europa opgelegd zullen worden, zo "onschuldig"lijken. Op grond van zelf veroorzaakt terrorisme, zal Satan de wereld binden.
Dor geweld en oorlog zal Satan zijn Rijk oprichten. ALLE maatregelen die de wereld in uiterste noodzaak neemt om te menen "vrede"en "vrijheid"te moeten inrichten is in feite een leuegen. Jezus leert ons dat er NOOIT VREDE en VRIJHEIDzal komen.

Dus, denk eerst maar eens goed na, WAT je beweert aan de hand van je (weliswaar) Bijbelse passages. Lees ze in het JUISTElicht en NIET in het licht van MENSELIJKE wetten en geboden!

Bestudeer deze sites van deze Bijbelse Christen mar eens:

http://devrucht.groeit.nl/God/Jezus.html

Ja, Josh, die zo verworpen werd! Zijn sites worden gebruikt i verschillende kerken, als VOORBEELD van Bijbel studie! En pas op beste vriend (-en) zelfs sommige VOORZITTERS van diverse kerken, hanteren de sites van Josh, om hun Bijbelstudies en beleid, op sommitge vlakken, te ondersteunen!

Josh heft dezelfde God als ik en wij kennen elkaar door deze site van Refoweb, meer niet! Dus weest waakzaam en pas op met wat en waarom je zaken beweert!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 sep 2004 15:15

Beste Rene,

We beginnen nu niet weer helemaal opnieuw!
Al deze zaken zoals je ze hier weer nog eens vermeld, zijn uitvoerig op Refoweb uitééngezet. Zoalng de stene tafelen, met de geboden waaronder ook het 4e gebod, IN de ark liggen in de Hemel, en toegedekt zijn met het verzoendeksel of de Genadestoel. Zoialng dus de Genadetijd en de Genade ons, door de belijdenis van de OVERTREDING van zonden en ons door God de zonden 9dan pas) vergeven (kunnen) worden, ben ik ik er zonder verder de Bijbel er OPNIEUW op na te slan, OVERTUIGD dat we in de Hemel een wettig fundament (Grondwet) van dat Hemelse Konkijk zullen hebben.
Waar geenwet is, kan (ooK0 niet geoordeeld worden. God de Almachtige Vader OORDEELT ons op de wet die IN de Ark ligt, als de GENADE (-tijd) is afgek0open. Lees nog eens de geschiedenis van Noach en dië van het volkj ISraël, dan kun je weten en zien, wat er gebeurt met mensen die de wet (door de genade -ook na 120 jaar Noach) blijvend afwijzen.

De rechtvaardiging zal dan wel een begin zijn voor de gelovige mens, de heiliging en de verheerlijking, moeten er dan wel op volgen. Want als Jezus ons aanneemt zoals we zijn, (Rechtvaardigoing) betekent dat nog niet dat we STIL moeten staan en menen dat we op een GOEDKOPE manier, het hemels Koninkrijk binnen kunnen gaan.

Lees derhalve dalle postings en die van Josh en van mij nog maar eens goed door! De grootste foiut de het volk Israëlo van het OT én de meeste Protestanten van vandaag maken is het "rondjes blijven draaien"om de pot die zo heet niet is. (Geboden)/ Jouw predikant moet mar weer eens op studiereis gaan!

En let wel: De Rooms Katholieke Kerk, de Bisschop zal ook jou straks oordelen op een WET! De Rooms Katholieke wet en jouw persoonlijk geloof. De Bisschop zal ALLE Protestantentoetsen aan hun "Geloof"i Christus en wijzen op de stenen tafelen i de (Hemelse) Ark! Hij zal LLE Protestantenb tot ZIJN aardse Wereldkerk rekenen die ZIJN (vernaderde) geboden nalevn! En dan beste Rene, is de Kerk in de wereld, die zo hard om Jezus riepen, van d eGENADE gevallen!

SATAN zal veel Christenen bewijzen dat ze HEM de eer gaven, ook al menen zij van niet!

Dus, je hebt al heel wat tijd verzuimd, door de waarschuwingen die God, in ZIJN GENADE (-tijd) aan jou openbaarde, niet in Gebed en belijdenis te hebben willen ONDERZOEKEN. Slechts kritiek en naijver heb je getoond.
Nog echter is het niet te laat. Zolang we "godsdienstvrijheid"genieten kunnen we nog tot de Heiland gaan. Houdt er rekening mee dat binnen niet al te lange tijd, Kerk en Staat in de wereld verenigd zulle worden.

Hou in de gaten dat de "Persoonsuitwisseling" en ëlectgronische"paspoorten, die op last van het tweede Beest (USA) ook aan Europa opgelegd zullen worden, zo "onschuldig"lijken. Op grond van zelf veroorzaakt terrorisme, zal Satan de wereld binden.
Dor geweld en oorlog zal Satan zijn Rijk oprichten. ALLE maatregelen die de wereld in uiterste noodzaak neemt om te menen "vrede"en "vrijheid"te moeten inrichten is in feite een leuegen. Jezus leert ons dat er NOOIT VREDE en VRIJHEIDzal komen.

Dus, denk eerst maar eens goed na, WAT je beweert aan de hand van je (weliswaar) Bijbelse passages. Lees ze in het JUISTElicht en NIET in het licht van MENSELIJKE wetten en geboden!

Bestudeer deze sites van deze Bijbelse Christen maar eens:

http://devrucht.groeit.nl/God/Jezus.html

Ja, Josh, die zo verworpen werd! Zijn sites worden gebruikt in verschillende kerken, als VOORBEELD van Bijbel studie, heb ik zeer recentelijk ontdekt toen ik bezoek was in een Protestantse kerk (Gerefomeerd) ! En pas op beste vriend (-en) zelfs sommige VOORZITTERS van diverse kerken, hanteren de sites van Josh, om hun Bijbelstudies en beleid, op sommige vlakken, te ondersteunen!

Josh heeft dezelfde God als ik en wij kennen elkaar door deze site van Refoweb, meer niet! Dus weest waakzaam en pas op met wat en waarom je zaken beweert of mensen "verbannen"worden. Jezus deed en doet NIET aan verbannen! Dus pas op om boven Jezus it te willen stijgen als de Meester, die allemaal de onze behoort te zijn! In ELK opzicht!

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 15:40

Boudewijn,

Jij en je vriend Josh lezen toch echt een andere bijbel als ik. Waar ik me ook aan stoor is dat jullie de katholieke kerk er bij halen. Daar ben ik het ook niet mee eens (met de RKK) maar respecteer de mensen die naar deze kerk gaan wel. Ik heb ook openbaring gelezen en zie veel dingen in de wereld gebeuren die daar "mogelijk" naar verwijzen. Maar jij slaat gewoon complete stukken uit de bijbel over en hoe je ook praat je laat alleen maar zien dat je zeer selectief leest. Ik bid dat je ook uiteindelijk in zult zien dat God liefde is. Lees de bijbel en vooral het NT nog eens goed door en probeer het eens objectief te doen, er zal een wereld (van liefde) voor je open gaan. Lees het stukje eens dat onder mij berichten staat, ik hou dat altijd voor ogen en dat zou jij ook eens moeten doen.

Groet Rene

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 sep 2004 16:17

Beste Rene Z,

Dank vor je reactie.

Jezus spreekt NERGENS over respect! Hij vraagt de Christenen Hem na te volgen. Als wij mensen tot navolgers van Jezus willen maken, dan moeten wij soms naam en toenaam aanhalen die we niet graag horen.
Jezus leert ons dat Zijn Reine vrouw: uit ALLE natie, taal, stam en volk zullen komen! Hier blijkt dus dde Heilige Geest te overtuigen; geen menselijke inzichten. Toch zullen er profeten zijn tot aan de wederkomst!

Dus ook UIT de RKK. Je moet eens leren INZIEN dat er DUS VERSCHIL is tussen Wereldse Machten die de BIJBEL en JEZUS MISBRUIKEN.

De RKK Staat is een kerk die JEZUS MISBRUIKT vor haar EIGEN doelen. Haast wel in ALLE diensten, op ZONDAG leert de RKK STAAT dat zij zich TEGEN DE ALLERHOOGSTE richt en BOVEN HEM wil uitsteken.
Als je dus, Rene, de Profetiën ten aanzien van het GETUIGENIS van Jezus, in je EIGEN leven niet kunt uitleven en er dus ook GEEN ERVARING mee hebt, dan moet je eerst eens WETEN wat PROFETIE IS en wat het GETUIGENIS van Jezus INHOUDT.

Er zullen heel veel Rooms Katholieke gelovigen zijn die het Koninrkijk zullen beerven, maar leer beste vriend dat de Bisschop van Rome HEEL WAT PROTESTANEN er op zal wijzen dat zij ALLE EER aan de BISSCHOP VAN ROME hebben gegeven in plaats van JEZUS.

Dus WEES VOORZICHTIG met het BEWEREN dat ALLE MENSEN die Here Here roepen, het Koninkrijk binnen zullen gaan. Dat zal NIET zo zijn.

En weet dat JEZUS KEIHARD over Zijn volk, dat steeds Hem aanroept op de ONJUISTE fundamenten van een VALS Evangelie, oordeelt. Bestudeer eens Amos bijvoorbeeld en LEER WAAROM het volk Israël en het Geestelijk volk Israël, deels verloren zal gaan. De Heiland spreekt over en OVERBLIJFSEL uit die grote groep die zeggen Jezus na te volgen, maar steeds weer Hem terzijde schuiven en zijn wetten verachten en NALATEN!

Getuige het feit dat Hij zowel de mensen die NOACH,s oproepen negeerden liet verdrinken en het volk Israël van het OT, het Theocratische aspect van hun bestaan ONTNAM en een NIEUW (en laatste) Verbond aanging met de wereld mag duidelijk zijn.

Leer dus VERSCHIL te zien tussen mensen die geloven en een STAATSKERK die mensen MISLEID! En weet dat SATAN door DIE kerk werkt (Openbaring 13).

Wat mij dus stoort is dat je dus STEEDS weer Jezus vrwerpt, doordat je NIET BEREID bent om voor INZICHT te bidden, maar alsmaar SATAN navolgt, door KRITIEK en ONJUISTE toepassing van Bijbelse begrippen aan mij voor te houden!

Als aspecten van Josh sites GEBRUIKT worden door verschillende kerken om Bijbelstudie te ondersteunen of te bevestigenaan het Schriftwoord, Rene, dan moet dat toch wel iets betekenen.

Tenslotte zijn niet alle predikanten even blind noch onwillig om in gebed de juistheden van de Heilige Schrift DOOR DE HEILIGE GEEST te willen aanvarden en ontdekken, voor zicxhzelf én hun kerkgemeente!

Als je mij wilt (ver-) oordelen dan zie ik daar -ook- alleen mar de ervaring in die ook Jezus moest doormaken, want Hij werd omwille van dezelfde argumenten zoals jij aanhaalt; gekruisigd! Namelijk dat Hij een dwaas en dat Hij weliswaar Jezus was ("zoals velen dus zeggen) maar dat "men"Hem omwille van het voorbeeld van Zijn God en Vader, miskende!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 19 sep 2004 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 19 sep 2004 16:48

Boudewijn,

Het principe van Bavel leren we uit haar 1e story, opgetekend in Genesis 11; terwijl G-d in den beginne de opdracht aan de mens had gegeven de aarde te vervullen, gingen zij juist bij elkaar wonen en bouwden een stad met een toren welk tot de hemel moest reiken en zich zelf een naam maken - Jesjoea zei ook dat we uit moesten gaan, maar velen hebben gekozen tot veilig in een gebouwtje klitten met een theologisch stelsel dat tot de hemel moet reiken daarbij zich onderscheidend met een eigen naam (denominatie). Dit is wel een beetje de structuur der kerken en gemeenten heden ten dage, ook van het Wachtoren genootschap en de Zevende DagAdventisten. Iedereen heeft mooie ne goede leerstukken, maar daartussen ook kwade. De bedoeling is dat een enkel mens die gelooft van dag tot dag wordt vernieuwt, zijn leer vanuit de Schat steeds zuiverder worden, en zijn liefde en barmahartigheid ten aanzien van anderen (gelovig of niet) toenemend door de vervulling met de Geest; zo ook zouden grote groepen van gelovigen moeten groeien. Helaas: een aantal kerken/gemeenten meent al geheel perfect te zijn zodat er dus stilstand in het heiligings en leerproces is gekomen. Hierdoor is dat wat verkeerd is ook geinstitutionaliseerd met alle kwalijke uitwassen en gevolgen van dien. Geen wonder; men is tegen het heilige woord van Paulus ingegaan die denomineren verafschuwde (1 Kor.1:10-13).
Gelukkig zijn er nog steeds mensen die blijven zoeken en niet alle leer voor lief nemen en nog edel de Schrift nalezen of wat verkondigd wel zo is als dat beweert wordt, ook hier op refoweb.
Geestelijk Israel heeft mijn volk doen lijden. De gemeente: okay. Geestelijk Israel: dat zijn de in Jesjoea gelovende Joden terwijl de volken die geloven ook geestelijk heden, maar niet ipv Israel zijn.

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Terug naar “Archief”