Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 12:56

Het Weermannetje schreef:Het is mijn eigen ervaring mes. En ik heb met al die mensen die jij noemt best wel eens erover gesproken. Maar ik denk dat je als onbekeerde de geestelijke diepgang mist!

Achja, je hebt gelijk. Misschien begrijp ik je verkeerd omdat ik het uit een ander perspectief zien maar ben ik het uiteindelijk wel met je eens.
Je hebt gelijk, je mist de geestelijke diepgang als je niet bekeerd bent. Maar dat je dan helemaal niet erover zou mogen praten, op de bijbel zou mogen wijzen. Ik kan er geen eens over zwijgen!! God kan jou toch aanvullen in je gebreken om Zijn Koninkrijk uit te breiden. Daarom vind ik het laf als mensen in hun eigen wereldje kruipen omdat 'ze niet bekeerd zijn' en de buurman, die niet van God weet, gewoon door laat leven. Je waarschuwt toch ook een kind die op de weg loopt terwijl er een vrachtwagen aan komt rijden?

Ik denk , als bv zo'n buurman echt geintresseerd raakt, dat je hem dan doorwijst naar een echte evangelist of predikant. DAt je dat niet aan moet gaan als jezelf de geestelijke diepgang mist! Dat vind ik ook!
Maar de eerste handreiking, de mensen op de bijbel wijzen, ik geloof echt dat dat de verantwoording is van iedereen die christelijk is. ofwel evangeliserend leven.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 12:58

Dus even heel duidelijk: Je mag er wel over praten als onbekeerde, maar als je de geestelijke diepgang mist, is dat eigenlijk jammer.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 13:18

Het Weermannetje schreef:Dus even heel duidelijk: Je mag er wel over praten als onbekeerde, maar als je de geestelijke diepgang mist, is dat eigenlijk jammer.

Da's heel duidelijk ja :wink:
En kan, juist door erover te praten met niet gelovigen en zo duidelijk te merken dat je die diepgang mist, kan het velangen op gewekt worden er naar te zoeken. Dus praten met niet christenen over het geloof, over het evangelie, kan juist een zegen voor jezelf zijn.
Veel meer, dan dat je daar niet op richt en je terugkeert injezelf.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 13:28

Klopt. Daar ben ik het helemaal mee eens. Door samen te onderzoeken, kun je wijzer worden. Maar het is God die de wasdom geeft.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 15:27

Het Weermannetje schreef:Klopt. Daar ben ik het helemaal mee eens. Door samen te onderzoeken, kun je wijzer worden. Maar het is God die de wasdom geeft.

ZO. we zijn eruit. Het is niet te geloven
8)

We kunnen weer door met het vraagstuk van Hijwel.
Mijns inzien zegt God heel duidelijk in de bijbel, dat als je Zijn wetten navolgt, en dicht bij Hem leeft, dat Hij dan met jou zal zijn, en met de keuzes in je leven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 apr 2004 16:18

oke aan jou de vraag mes :wink:

ik las net deze uitspraak: God heeft zijn plan in je hart gelegd.
Wat denk je er van?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 17:53

hijwel schreef:oke aan jou de vraag mes :wink:

ik las net deze uitspraak: God heeft zijn plan in je hart gelegd.
Wat denk je er van?

Ja, je bent dus voorbestemd. Voor iets. Ik vind dat echt moeitlijk. Enerzijds weet je dat God al exact weet welke keuzes je gaat maken, maar anderzijds wijst de bijbel altijd op je eigen verantoordelijkheid, je gebed, navolgen van Zijn wetten, vanolgen van Jezus.
Misschien is het een soort balans ofzo. WAnt het geeft ook wel weer een vertrouwen dat God jouw leven overziet, wanneer het voor jou uitzichtloos is.

Terugkerend op de uitspraak: Ik denk dat je, als je dicht bij God leeft, al jouw plannen en keuzes met Hem maakt, dat dan Zijn plan voor je gaat ontvouwen. Dat je soms veel mag zien, dan weer weining en misschien soms even niks.
Als je niet bij God leeft, verweg bij hem vandaan en alleen doet wat jijzelf wel best lijk, dat je dan nooit zal gaan inzien wat God met jou voorheeft, sterker nog: dat je niet bruikbaar voor Hem bent. Tenzij je naar Hem terugkeert of Hij jou terughaalt (of is het beide?)

joris

Berichtdoor joris » 25 apr 2004 11:39

ik zit nu weer op zo'n punt dat ik moet kiezen of ik een van mijn beide banen ga opzeggen en zo ja, welke. Als ik zelf ga zoeken naar iets anders, of ook bij mijn huizenzoektocht merk ik dat, dan krijg ik een heel onrustig en onbevredigend gevoel en denk ik: stop!!LEg het in Gods hand. En prompt komen er dan weer openingen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 apr 2004 12:05

joris schreef:ik zit nu weer op zo'n punt dat ik moet kiezen of ik een van mijn beide banen ga opzeggen en zo ja, welke. Als ik zelf ga zoeken naar iets anders, of ook bij mijn huizenzoektocht merk ik dat, dan krijg ik een heel onrustig en onbevredigend gevoel en denk ik: stop!!LEg het in Gods hand. En prompt komen er dan weer openingen.

juist ja! God staat er altijd met oplossingen
indien u wijsheid ontbreekt, je kan het van Mij begeren ik zal het je geven.

Simon Petrus zeide tot hen: Ik ga vissen. Zij zeiden tot hem: Wij gaan ook met u. Zij gingen uit, en traden terstond6) in het schip; en in dien nacht vingen zij niets.
4 En als het nu morgenstond geworden was, stond Jezus op den oever; doch de discipelen wisten niet,7) dat het Jezus was.

Jezus had tegen Petrus gezegd: ik zal jou een visser der mensen maken. Maar wat doet Petrus hier? Hij zit Jezus niet staan, hij verwacht geen antwoord van Jezus. Maar hij zegt: Ik weet niet wat jullie gaan doen maar ik ga vissen. Hij wil zijn oude beroep weer oppakken terwijl Jezus had gezegd ik zal je een visser der mensen maken. Hij had het van Jezus moeten verwachten, Jezus staat op de kant ook al zie je Hem niet altijd. Je mag van hem wijsheid begeren en je zal het krijgen.

welkom back joris!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2004 13:24

joris schreef:ik zit nu weer op zo'n punt dat ik moet kiezen of ik een van mijn beide banen ga opzeggen en zo ja, welke. Als ik zelf ga zoeken naar iets anders, of ook bij mijn huizenzoektocht merk ik dat, dan krijg ik een heel onrustig en onbevredigend gevoel en denk ik: stop!!LEg het in Gods hand. En prompt komen er dan weer openingen.

Maar als je het in Gods hand legt, moet je zelf toch nog wel op zoek? Of wacht je dan gewoon tot je opeens een advertentie ziet of iemand je opbelt ofzo?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 apr 2004 13:25

Aragorn schreef:

Maar als je het in Gods hand legt, moet je zelf toch nog wel op zoek? Of wacht je dan gewoon tot je opeens een advertentie ziet of iemand je opbelt ofzo?

God legt volgens mij zijn plan in jou hart, want Jezus woont zelf in jou.
Daarom moet je je hart volgen, en niet je verstand en je gevoel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2004 13:27

Maar nu even concreet: wat is dan (uiterlijk) het verschil tussen huizen zoeken op de ene of de andere manier?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 apr 2004 13:35

Aragorn schreef:Maar nu even concreet: wat is dan (uiterlijk) het verschil tussen huizen zoeken op de ene of de andere manier?

verschil is heel groot. Het doel wat daarmee bereikt wordt kan heel anders zijn. De uitkomst van met verschillende manieren naar een huis zoeken kan ook heel anders zijn.

Als je net als Petrus zegt van: ik ga vissen (terwijl Jezus zij: ik zal je een visser der mensen maken) dan geen verzadiging in vinden alleen maar leegte. Petrus ving helemaal niks! (gelukkig grijpt God dan weer in en kan zijn Plan met jou voortzetten)

Volg Jezus, volg je hart! Heer maak mij uw wegen bekent en toon mij de weg die goed is voor mij!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2004 13:45

Ja, innerlijk, wat betreft je intenties en de manier waarop je zoekt is het idd heel anders.

Maar uiterlijk? Ga je nog steeds bij makelaars enzo het aanbod bekijken? Of wacht je tot er iets langs komt vliegen? Of iets anders?

Maar misschien kan Joris dit beter beantwoorden.. :wink:

joris

Berichtdoor joris » 25 apr 2004 13:50

uiterlijk zeker weten wel verschil. Als ikk zelf koortsachtig op zoek ga dan ziet mijn omgeving dat ik gestrest ben en dus zeker geen vertrouwen meerheb. gelukkig heb ik een moe die mij dan heel rustig verteld dat ik het in Gods hand moet leggen: ben je met jouw plan bezig of is God met Zijn plan bezig?

De banen die ik nu heb gehad heb ik allemaal niet gezocht, dat is echt waar. Allemaal open sollicitaties zo van: daar zou ik wel eens willen werken. De huizen waar ik wél heb gewoond waren ook op die manier: ik zou wel een keer daar willen wonen en prompt lukt dat.

Maar ik weet nu niet waar ik moet wonen ook, want ik weet niet waar God mij hebben wil. En als ik dus dan zelf ga zoeken dan vind ik alleen het verkeerde. heb al veel geld verprutst door te reagerne op aanbiedingen die niets waren. Als ik het idee van God ken, komt de rest vanzelf vaak. Ik moest toen in amsterdam werken weet ik heel zeker en daarom kreeg ik er een huis.

Terug naar “Archief”