Moderator: Moderafo's
Maninne schreef:Dan ga ik maar en word ik maar niet serieus genomen, het belangrijkste is dat ik bij Hem bekend ben, en als een ander mij niet serieus neemt, nou ja, dat is hun eigen verantwoording . Ik heb me vrijgemaakt en geprobeerd in alle liefde te waarschuwen voor hetgeen er hier gebeurt.
Verder kan ik het er idd. beter maar bij laten.
Het zij zo!
Aragorn schreef:Maninne schreef:Dan ga ik maar en word ik maar niet serieus genomen, het belangrijkste is dat ik bij Hem bekend ben, en als een ander mij niet serieus neemt, nou ja, dat is hun eigen verantwoording . Ik heb me vrijgemaakt en geprobeerd in alle liefde te waarschuwen voor hetgeen er hier gebeurt.
Verder kan ik het er idd. beter maar bij laten.
Het zij zo!
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Volgens mij wil je mensen wel heel graag de waarde van Gods Woord laten inzien, toch?
Dat lukt je bij mensen die veel kritiek op de bijbel als betrouwbare bron hebben niet als je zegt: je moet het geloven. Dan denken ze: yeah right, die weet het zelf dus ook niet.
Beter ga je er op rationele manier op in en probeer je hun kritiek te ondermijnen. Dan heb je veel meer kans dat niet allen jij serieus genomen wordt (want dat is niet het belangrijkste), maar vooral ook de bijbel en het geloof.
surfer schreef:Dat gepuzzel met het voorgeslacht van Jezus bijvoorbeeld. De lijn zou via Maria lopen, maar de evangelisten melden daar niets over. In fact, nergens in de bijbel wordt dit op deze manier vermeldt.
Het kan best zijn dat volgens de Talmoed Jezus Jozefs wettige zoon was door Jozef's claim, maar dat is nog steeds lang niet hetzelfde als Jozef's bloedeigen zoon. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat Abram, Izak, Jacob en David etc. zoiets in gedachten hadden bij de belofte dat uit hen de Messias zou voortkomen.
Ook de belofte dat Davids nageslacht altijd op de troon zou zitten tot de komst van de Messias lijkt me niet vervult; na Zedekia is het koningschap gewoonweg opgehouden (en was Zedekia nu de broer van Jojakim of de broer van Jojachin? Ook hier zijn twee versies van). En Jezus is pas honderden jaren later geboren.
De bron die je noemt wemelt mijns inziens van twijfelachtige veronderstellingen en aannames. Die heel plausibel lijken als je per sé wilt aantonen wat je gelooft.
(De profetie van Jona over Nazareth is ook nooit uitgekomen. G.d laat Zich soms verbidden.)
als ik een beetje cynisch wil zijn, zeg ik nu: blijkbaar vooral als de profetie niet uitkomt...En achteraf vastgesteld...
Volgens Joodse geschriften heeft edit: Jechonia/Jojachin in ballingschap berouw getoond waardoor hij wel kinderen kreeg. Let ook op de naamgeving van zijn eerste kind: Sealthiël > "de van G.d gevraagde/gebedene".
tja, wie zal het zeggen? Het zou wel goed uitkomen...
Jojakim is niet terug te vinden in de geslachtsregisters van Yeshua beschreven in Mattheus, wellicht is dat een 'oneervol verscheiden'?
maar geen ezelsbegrafenis...(en hij had toch berouw gehad??). En dit kan net zo goed iets zeggen over subjectieve weergave door Mattheus.
Er is nog niets aangetoond.
blijkbaar lees jij dan geen verschillen als texten toch duidelijk verschillen...
Het zijn absoluut geen feiten dat Yeshua op vrijdag is gekruisigd, dan wel op zondag is opgestaan. Dit is een puzzel waar ik al nachten van wakker heb gelegen en ik eigenlijk nog steeds niet uit ben. Feit is dat, zoals Nakdimon al schreef, de PesachSabbat op iedere dag in de week kan vallen, zodat de kruisigingsdag ook op iedere dag van de week kan vallen. Er zijn ook geen harde bewijzen dat de opstanding op zondag, de eerste dag v/d week, was.
jammer dat deze dingen zo zeker gezegd worden in de evangelien (drie dagen en drie nachten), maar dat we moeten gissen naar het werkelijke verloop. Nogal slordig hoor..
Hier is al veel over gezegd. Volgens mij sluit het 1 het ander niet uit (qua dood + hoe hij met zn geld omging)
nee, maar daar haak ik dus zeker af. Judas heeft zichzelf zeker eerst opgehangen, toen is het touw geknapt en is hij voorovergevallen en opengebarsten..![]()
Of is hij twee keer dood gegaan![]()
Kortom, je moet veel goodwill tonen, en regelmatig een oogje dichtknijpen, en dan klopt het wel.
Maar ik vind dat ik in God's onfeilbare woord' ondubbelzinnig moet kunnen lezen wat er werkelijk gebeurd is. Zeker als je ziel en zaligheid er vanaf hangt. Slordigheden die aan het licht komen bij textvergelijking doen bij mij twijfel rijzen over de juistheid van weergave van andere zaken.
Invincible schreef:Het zijn absoluut geen feiten dat Yeshua op vrijdag is gekruisigd, dan wel op zondag is opgestaan. Dit is een puzzel waar ik al nachten van wakker heb gelegen en ik eigenlijk nog steeds niet uit ben. Feit is dat, zoals Nakdimon al schreef, de PesachSabbat op iedere dag in de week kan vallen, zodat de kruisigingsdag ook op iedere dag van de week kan vallen. Er zijn ook geen harde bewijzen dat de opstanding op zondag, de eerste dag v/d week, was.
Invincible schreef:surfer schreef:Dit is ook een merkwaardige tekst:
2 Kronieken 36:9 Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
een kind van acht jaar oud?
Yep![]()
surfer schreef:nee, maar daar haak ik dus zeker af. Judas heeft zichzelf zeker eerst opgehangen, toen is het touw geknapt en is hij voorovergevallen en opengebarsten..Hier is al veel over gezegd. Volgens mij sluit het 1 het ander niet uit (qua dood + hoe hij met zn geld omging)Of is hij twee keer dood gegaan
Kortom, je moet veel goodwill tonen, en regelmatig een oogje dichtknijpen, en dan klopt het wel. Maar ik vind dat ik in God's onfeilbare woord' ondubbelzinnig moet kunnen lezen wat er werkelijk gebeurd is. Zeker als je ziel en zaligheid er vanaf hangt. Slordigheden die aan het licht komen bij textvergelijking doen bij mij twijfel rijzen over de juistheid van weergave van andere zaken.
A] Laat mij eerst maar de 2 versies zien.
Beste surfer,
Als ik het goed begrijp wil je zeggen dat Jezus niet de Messias was en dat de Bijbel (niet waar) is of niet voor 100% waar is.
Wat is volgens jou dan het alternatief voor Jezus Christus als weg terug tot de Vader, door Wie wij behouden moeten worden?
(mag ik ook aannemen dat je niet gelooft in de Goddelijke Drie-eenheid?)
Ben je trouwens geen aanhanger van het Jodendom? (Joodse mensen zeggen tegen mij dat de Messias een militaire verlosser zal zijn en dat Jezus dat pertinent niet was.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten