sanderious schreef:Zulke dingen gebeuren echt niet bij iemand zijn volle verstand.
Jawel hoor. En meestal NIET op het diepste punt van hun depressie, maar als je helderder zijn.
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Kun je dat vanuit de Bijbel bewijzen, of 'voel jij dat alleen maar zo'?
Aragorn schreef:Markie schreef:De stelling dat zonden al vergeven zijn voordat je ze begaan hebt is ook niet juist imho, en neigt naar Katholiek.Die kunnen hun zonden ook afkopen voordat ze ze begaan hebben.
Dat neigt dus veel naar jou stelling.
Helemaal niet! Het neigt juist naar katholiek als je zegt dat je na (oke, of voor) elke zonde nog een keer apart vergeving moet krijgen. Daarom hebben ze daar ook de nooddoop en het laatste oliesel. Vooral dat laatste is hier relevant: stel dat je sterft en je laatste zonden zijn nog niet vergeven, dan moet je een poosje langer in het vagevuur....
babbeltje schreef:Moet je maar eens goed luisteren als het 6e gebod aan de orde komt; Gij zult niet doodslaan. Hier komt ook het zelfmoord plegen aan de orde.
Enne dan nog iets, uit de bijbel kan ik het niet goed bewijzen, maar ik heb genoeg boeken gelezen van ds en van echte wederomgeboren/bekeerde mensen en God kan inderdaad heel heel ver gaan, het kan tot de lippen komen, maar nooit erover heen.
Het klinkt misschien gek, maar iemand die zelfmoord pleegt, komt eigenlijk ongeroepen voor God te staan, terwijl het toch zijn tijd is.
En om op gisteren terug te komen, ik wil echt niet oordelen en veroordelen, ik vind dit zelf ook een zeer moeilijk onderwerp, maar ik verwacht van jullie ook normale reakties, want hard tegen hard ga ik niet discusseren, we zijn allemaal normale mensen en kunnen allemaal normaal discusseren en zo niet, dan zie je mij hier niet meer in dit onderwerp.
Was mijn vriend wel geroepen toen hij met zijn auto over de kop flikkerde, op te kop tegen de boom knalde en levend verbrande? nee, ging hij naar de hemel? ja....caprice schreef:Het is erg om ongeroepen voor de rechterstoel van God te verschijnen.
babbeltje schreef:Gershwin schreef:Kun je dat vanuit de Bijbel bewijzen, of 'voel jij dat alleen maar zo'?
Moet je maar eens goed luisteren als het 6e gebod aan de orde komt; Gij zult niet doodslaan. Hier komt ook het zelfmoord plegen aan de orde.
babbeltje schreef:Vin, als jij je er nou eens buiten houdt met je altijd zeikende commentaar, daar word ik zo langzamerhand een beetje moe van, wie veroordeeld er hier nou wie?? Dat doe jij degene die er anders over denken. Moeilijk he, mensen die anders denken dan jij....
Skoezie schreef:Hey Vin, ik hoop dat iedereen een beetje respect voor elkaar kan opbrengen. Zelfmoord is ook verkeerd, en het is ook niet goed. Ook staat er niks over in de Bijbel, ook zijn de meniningen verdeeld wie wel of niet in de hemel komen. Laat dat alsjeblief aan God over en sluit deze discussie ... alsjeblief, laten we God geen pijn doen door hem te gaan verwijten en laten we als refowebbers dit op een andere manier uitvechten, want zo hebben zowel de gelovigen als de zelfmoordenaars het gevoel niet serieus te worden genomen.
Skoezie schreef:Als je daarmee iemand van zelfmoord af kunt houden moet je het zeker op die manier doen!!! zeg dat hij naar de hel zal gaan, als hij daardoor blijft leven.
LEVEN IS ALTIJD BETER DAN DOOD
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten