antoon schreef:Mohammed je blijft volhoude dat Jezus in de 1e eeuw is teruggekomen, dit geheel tegen de bijbelse volgorde in die die diverse teksten ondersteund wordt, dat begrijp ik niet.
'
Wanneer ze u in de ene stad vervolgen, vlucht dan naar de andere, want voorwaar, Ik zeg u: U zult uw rondgang door de steden van Israël niet geëindigd hebben, voordat de Zoon des mensen gekomen is.' (Mat 10,23)
Bedoelt u de volgorde die Antoon volgt (toevallig wel steeds hetzelfde als het WTG terwijl u heel sneaky zegt niet alles te onderschrijven wat zij leren) want bijbels is bovenstaande vers.
Vergelijkt u de volgende verzen eens als u zich afvraagt waarom ik me irriteer aan mensen die ontkennen dat Jezus de wederkomst in de eerste eeuw plaatste.
'Jezus zei tegen hem: Als Ik wil dat hij blijft
totdat Ik kom, wat gaat het u aan? Volgt u Mij!' (Joh 21,22)
'Blijf bezig met het voorlezen, met het vermanen, met het onderwijzen,
totdat ik kom.' (1 Tim 4,13)
'dan deze: Houd vast aan wat u hebt
totdat Ik kom.' (Op 2,25)
Het eerste vers werd letterlijk genomen door Johannes (Joh 21,23) en wie zou het beter weten de apostel of uw studiegenoten? Het tweede vers was een opmerking van Paulus, dus ook die kunnen we letterlijk interpreteren. In het laatst door mij geciteerde vers is Jezus weer aan het woord en als we die opmerking niet alleen met bovenstaande maar ook met Mattheus 16,28 vergelijken is er weeral slechts één u zeer onwelgevallige conclusie mogelijk. Jezus plaatste de wederkomst door het hele NT in de eerste eeuw, binnen de levens van sommige ooggetuigen. Een heel logisch moment vind ik ook, want het waren ook de ongelovigen van die generatie die hem hebben gekruisigd, dus is het alleen maar logisch dat zij daar de prijs voor betaalden i.p.v. een generatie van vele eeuwen later die dat niet hebben gedaan.
Dat u strooit met termen als bijbels vind ik een jammerlijk zwaktebod waarvan de broek mij afzakt. Daarmee plaatst u zichzelf in een positie die u voorlopig nog niet waardig bent, want uw kennis van de geschriften laat te wensen over.