Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Waarom niet vertellen wat God met met je doet?

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2013 17:45

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 17:58

zeg, moet jij eens even luisteren ik houd hier niet van. Dit gaat ook te diep. Gods woord en liegen
Laatst gewijzigd door 00110111 op 01 sep 2013 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2013 18:06

Waarom heb je meerdere accounts nodig, soms iets te verbergen?

00110111

Berichtdoor 00110111 » 31 aug 2013 18:25

Hallo mohamed ik wou net iets gaan schrijven toen ik jouw post zag. Ik heb geen meerdere gebruikersnamen hier. En daar houd ik ook niet zo van. Dit was wel even zo, maar toen ben ik die echt gaan gebruiken.

Ik heb een oplossing voor het probleem van deze discussie: de volgende ondertitel voortaan

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 31 aug 2013 18:34

00110111 schreef:

Oke maar op dit forum zal je de ondersteuning niet krijgen voor jouw ideeën.

Toch loopt zoiets dat risico. Maar dat is eerlijk niet mijn
intentie. Nu dat gezegd te hebben is daar wel uit te komen vermoed ik.

En dat heb je nu nog steeds niet goed begrepen.....er is niet uit te komen.
Dus mijn advies zoek een ander forum, die strookt met jouw ideeën.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 31 aug 2013 20:24

Daar sluit ik me bij aan schaapje !
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2013 21:34

@ Schaapje, zeg nooit nooit.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 31 aug 2013 22:22

00110111 schreef:Nee/ja maar dit gaat niet goed zo. We moeten hier iets aan doen. Deze discussie gaat zo te gronde.

Dat plaatje wat ik een van mijn favorieten noemde: ik ben veel als dat plaatje liet zien.

Het was trouwens geen onwaardig plaatje. Het lijkt mij ook een raskatje te zijn. Of op zijn minst zorgvuldig uitgeselecteerd. Gezien de tekening van die kat: was rechts hetzelfde als links. En een typisch handelsmerk: niet al te

We moeten iets doen? Daar mag jij dan mee beginnen, vooral met je taalgebruik. Werkelijk, ik heb nog nooit een christen zo raar horen praten.

Verder ben ik het helemaal eens met Schaapje :shock:

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 31 aug 2013 22:41

Ik weet nog wel toen ik net bekeerd was en ik een getuigenis mocht geven en zei: Je moet er gewoon bovenop kijken. Ja, sorry hoor, zo deed ik dat toen. Dat vond ik een geweldige openbaring van God weet ik nog. Dan zag ik het vanuit Gods perspectief, zo visualiseerde ik dat als er een probleem was. Ze gaapten me aan, dorsten niks te zeggen en een meisje uit de baptistenkerk kwam nooit meer. Toch blij dat ze het niet gelijk opgegeven hebben met me. Maar ze vroegen me nooit meer of ik een getuigenis had.
Laatst gewijzigd door coby op 01 sep 2013 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 31 aug 2013 22:52

00110111 schreef:Nee/ja maar dit gaat niet goed zo. We moeten hier iets aan doen. Deze discussie gaat zo te gronde.

Dat plaatje wat ik een van mijn favorieten noemde: ik ben veel als dat plaatje liet zien.

Het was trouwens geen onwaardig plaatje. Het lijkt mij ook een raskatje te zijn. Of op zijn minst zorgvuldig uitgeselecteerd. Gezien de tekening van die kat: was rechts hetzelfde als links. En een typisch handelsmerk: niet al te

Ik vond het een leuk plaatje hoor. Ik volg je ook niet helemaal met dat oog, maar dat maakt niet uit. Intelligentere visies. God kan je geestelijke ogen openen en je een openbaring van Hem geven, zoiets?
Toch zou ik oppassen met dat oog hoor. Ik zag altijd van alles (soort visioenen) en ook altijd zo'n alziend oog. Bleek toch uit de vrijmetselarij te zijn. Ik kreeg wel beelden van God, maar de duvel liet me ook weleens wat zien. Er is gebeden en nu heb ik dat niet meer.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

00110111

Berichtdoor 00110111 » 01 sep 2013 23:33

@ Irmo
Ik vind dat dit zo te fel wordt terwijl het om een rustig forumonderwerp gaat. Wat voor praatprobleem?

@schaapje
Dat is te zwaar opgevat. Naast de helleweg die jij met kracht zó inslaat en de andere mensen die daar al snel bovenop vallen zo te zien... Psychisch komt dat niet helemaal fris bij mij over. Of echt helemaal niet beter te zeggen.

@ coby
Ik bedoel het niet negatief van toon, maar zo kan het lijken: ik heb alleen het idee dat het onderwerp tegen een einde aan begint te lopen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 sep 2013 22:31

Het is zo een teer onderwerp die de t.o. stelt en dan wordt er zo met olifantenpoten op getrapt door iemand die er de draak mee steekt. Ja de draak, die hoeft toch niet het laatste woord te hebben bij zo een reeële, gemeende vraag?

Nu ontopic..

Ik zou heel graag willen vertellen wat God voor me doet. En wat God door mij heen doet.
En wat Hij voor me heeft gedaan.
De vraagt neigt naar emotie en gevoelens en die hebben bij mij de overhand, en ik wil zo graag dat ze er soms juist niet zijn, omdat ze in mijn leven valkuilen zijn, waardoor ik Hem voor de voeten loop.

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 29 sep 2013 23:24

Heel mooi gezegd Wilsophie...thanks.
En herkenbaar, en waar... maar ondanks al onze emoties kan het soms wel erg bemoedigend zijn als iemand durft te vertellen over wat God voor hem of haar betekend. Maar als je je kwetsbaar op ga stellen is de kans dat je pijn gedaan wordt.. gezien de hele discussie die hier aan vooraf ging is er wat mij betreft moed voor nodig om hier nog iets over te zeggen. Dus ik laat t hier ook maar bij;-)..

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 29 sep 2013 23:47

00110111 schreef:@ Irmo
Ik vind dat dit zo te fel wordt terwijl het om een rustig forumonderwerp gaat. Wat voor praatprobleem?

Excuus ik zie dit nu pas....Ik wil best met je discussieren over van alles.....maar zou jij dan je best willen doen om algemeen beschaafd nederlands te typen? Wat ik tot nu toe van je heb gelezen is niet echt geweldig, sorry...Kromme zinnen, spelfouten, onafgemaakte argumenten en zinnen, verkeerde woordvolgorde... Buitengewoon irritant voor een vertaler, maar goed, ik heb dan ok een afwijking op dat gebied :wink:

Het is niet mijn bedoeling je te beledigen ofzo ,maar daarom heb ik tot nu toe weinig op je gereageerd :?

00110111

Berichtdoor 00110111 » 30 sep 2013 14:27

Ik wil zeker niet de draak steken met belangrijke onderwerpen. Als Teus het goed vindt en dat zegt dan sta ik nog steeds open voor dit onderwerp. Ik vind het bijvoorbeeld interessant hoe wilsophie erop komt dat ik ergens de draak mee zou steken. Of misschien is het een idee als ik een ander onderwerp maak dat bijvoorbeeld heet: ,,stromen van communicatie met God, het ervaren van God.'' (of iemand anders). Ik probeer wel anders te schrijven. Soms zijn er best interessante effecten te bereiken door op een bepaalde manier te schrijven. Maar zaken moeten wel acceptabel zijn natuurlijk.

Terug naar “[Religie] - Open forum”