schelpje3 schreef:Fijn dat je dit eens opschrijft ! Een arm en ellendig volk. Waar bestaat die armoe en ellende uit, denk jij ? Ik zie dat niet als opgewekte en blijde christenen. Ze hebben niets meer van zichzelf. Vertrouwen alleen nog op de Naam van de Heere.
Dat is niet achter Jezus aanlopen.
Dat je het zelf niet kunt en het alleen van de Heere verwacht. Op Hem vertrouwen, maar vind jij dat wel goed, zomaar op God vertrouwen?
schelpje3 schreef: veel forummers weten niet wat uurtjes van korte duurtjes inhoudt. Vele forummers halen het geloof uit hun zak, zoals het uitkomt. Strijd is er niet, want Jezus heeft alles overwonnen ? Ze gaan achter Hem aan.
Wat knap dat jij dat weet!
Je doet net alsof het verkeerd is Zijn bevel te gehoorzamen om Hem te volgen.
Waarom zou het niet kunnen dat een ander meer ervaart dan jij? Luther heeft wel eens gezegd: je hebt naar dat je gelooft. Nou komt die uitspraak wel niet uit de Bijbel maar er zit een heleboel waarheid in denk ik.
schelpje3 schreef:En wat wij leren is dat wij doodliggen de in de zonden en misdaden en dat wij onszelf nimmer in beweging kunnen zetten, maar het van genade moeten hebben.
Het mooie is dat als God je levend heeft gemaakt je niet meer dood ligt in de zonden en misdaden, al moet je het nog steeds elke dag van Zijn genade hebben.
Maar die genade geeft Hij dan ook "Ik heb voor u gebeden dat uw geloof niet zal ophouden".
schelpje3 schreef:Daarom is het juist zo kostelijk, als de Heere die korte tijd "overkomt".
Maar dat is ouderwets, komt uit de tale Kanaans en wordt niet meer begrepen helaas. Het zal altijd zo een kloof blijven.
De tale Kanaäns is door mensen gemaakt en is iets anders dan de taal van de Bijbel: Gods Woord.
Mijn God is er niet één van uurtjes van korte duurtjes, maar heeft belooft dat Hij niet zal begeven en niet zal verlaten. En geloof maar dat Hij zijn Woord houdt! Mat.28:20 En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld.
Of we dat continu ervaren is iets anders, maar ik geloof het wel ook als ik het niet voel.